Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 12 augusti 2021 från mobil enhet

Hotellet måste ta i mer för att vara fyrstjärnigt. En juniorsvit med nersutten bäddsoffa gör ingen människa glad. Inte heller maten håller någon högre standard. Kall bacon till frukost, billigt och smaklöst på middagsbuffen. Lågbudget blir sammanfattningen. Poolområdet och lobbyn är fina men tyvärr saknas en trevlig poolbar. Den som vill hämta förfriskningar ute är hänvisad till minimarketen där man kan hämta kalla och varma drycker, beställa en drink eller ett glas vin. Inte särskilt inbjudande dock.

Datum för vistelsen: augusti 2021
1  Tack Irene B
Oscar RG, Guest Services / Front Office på Sunprime Atlantic View, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Irene B! Tack för att du tar dig tid och ger oss din feedback. Jag ber om ursäkt för att du har haft en upplevelse som inte stämde med dina förväntningar av hotellet.

Vi vill självklart att alla våra gäster skall känna sig så nöjda som möjligt. Dessvärre så misslyckades vi denna gång! Jag kommer att ta med dina synpunkter till vårt arbetslag för att se över dem och se vad vi kan förbättra. Tack för att du belyser våra Fitness-instruktörer och frukost-buffeten ! Kontakta mig jätte gärna på frontdesk.pli@sunprime.net så kan du berätta mer om din upplevelse hos oss.

Med väniga hälsningar

Omdömet skrevs 24 juli 2021

Vi blev mycket nöjda med vår vistelse! Rummet var bra ovanför( sandstrandspoolen) Rum 141. Den låg i skugga hela dagen och det var bra för att det kom en lätt bris runt hörnet och man blev lite sval efter allt solbadande vid poolerna. Vi hade frukost och det var mycket att välja på där. Vi provade också att betala för middagsbuffe (22,90 Euro per/st). Den var också bra med fria drycker till. Personalen var fantastiska emot gästerna allt från de som jobbade i receptionen, restaurangen och all övrig personal! Topp klass på servicen och den fina omtanken och vänliga inställningen till sina gäster!

Vi rekommenderar starkt detta hotell för en skön och behaglig semester!

Datum för vistelsen: juli 2021
2  Tack andersUppsala
Oscar RG, Guest Services / Front Office på Sunprime Atlantic View, svarade på det här omdömetSvarade 31 juli 2021

Hej andersUppsala! Tack för att du tagit dig tid för att berätta här på TripAdvisor om din vistelse här på hotellet! Det gjädjer mig att läsa att du haft en överförväntan bra semester med oss och att Sunprime-konceptet passade dig! Tack för de fina lovorden om personalen och servicen! Hoppas vi får möjligheten att se dig här igen!

Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 23 juli 2021

Bodde här en vecka i slutet av maj 2021 och är överlag mycket nöjd med vistelsen. Hotellet håller bra standard, rummen är riktigt fina och har allt man behöver inkl litet pentry för den som vill laga sin egen mat eller bara göra en kopp kaffe. Själv hade jag all-inclusive och använde således inte annat i köket än kylskåpet som även det höll bra kyla. Sängarna var riktigt sköna och det finns bra med förvaringsutrymmen för kläder och dylikt. Även strykbräda och strykjärn för den som behöver stryka sina kläder. Badrummet hade gott om plats och duschen fungerade bra, inga problem med temperatur på vatten eller problem med lågt vattentryck som man kan uppleva på vissa ställen. Städningen av rummet var utmärkt.

All-Inclusive utbudet så här i Covid-tider var helt ok men det finns förbättringspotential. Frukosten var, som många redan skrivit, riktigt bra. Det fanns mycket att välja på och man fick själv välja vad man ville ha och sen lade personalen upp maten åt en.

När det kommer till lunch och middag så hade jag önskat att det fanns lite mer valmöjligheter, man hade oftast 3 olika för- och varmrätter att välja på från en meny och sen någon/några desserter. Oftast var jag nöjd med maten men vissa dagar kändes det inte som att det fanns något som direkt lockade. Här vore det att föredra om man fick lite större valmöjligheter, kanske välja från deras vanliga lunch- och middagsmenyer eller köra samma koncept som vid frukost att man får välja själv från en buffé och personalen lägger upp.
Men jag hörde från andra gäster att dom hade fått välja andra rätter om dom bad om det så det låter ju bra.

Pool-området är riktigt bra med sina 3 väl tilltagna pooler, solstolarna är mycket bra till skillnad från merparten av hotellen på Gran Canaria som har rent ut sagt usla solstolar. Det råder en lugn och skön stämning kring poolerna och eftersom detta är ett vuxen-hotell slipper man skrikande och springande barn vilket är underbart skönt.

Sunprime market som ligger vid poolområdet fungerar även som bar där all-inclusive gäster kan hämta dryck. Dock var dryckesutbudet där inte det bästa så där finns det stort förbättringspotential. Dock fanns det Cava som var mycket bra så det blev oftast sånt när jag hämtade dryck där. I Sunprime market fanns även färsk frukt, sallader och några olika mackor/bakverk samt kaffe/te/vatten/läsk som ingår i all-inclusive. Sen finns såklart de mesta andra som en standard supermarket erbjuder och det får man såklart betala för.

Utbudet i Lounge-baren var, till skillnad från Sunprime market, väl tilltaget och mycket bra. Här fanns det riktigt goda och välblandade drinkar som kan avnjutas i riktigt sköna fåtöljer och soffgrupper. Det var väldigt lugnt kring loungebaren och ingen form av underhållning erbjöds. Det är det säkert i normala fall men i Covid-tider var det väldigt lugnt.

Slutligen får jag ge en eloge till all trevlig och kompetent personal som alltid fanns nära om man behövde hjälp med något. Oscar & Guillermo för att nämna några gjorde verkligen sitt yttersta för att man skulle trivas.

Summa summarum, riktigt bra vuxenhotell med några små detaljer som kan förfinas för att bli ännu bättre. Jag kommer tillbaka, redan nu i augusti 2021. Har dock inte bestämt mig om det blir all-inclusive eller inte :)

Adios

Datum för vistelsen: maj 2021
1  Tack Liddan1978
Oscar RG, Gästservice/reception på Sunprime Atlantic View, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan

Hej Liddan1978!

Tusen tack för din trevliga återkoppling i samband med din senaste vistelse hos oss här på Gran Canaria. Det är ett nöje att läsa att du hade en fin upplevelse uplevelse med oss och extra tack för att du ville dela med dig av din semester i en utförtlig recencion!

Hoppas vi snart får se dig här igen!
På återssende!

Omdömet skrevs 15 juli 2021

Tack snälla för en fantastisk fin semester på ert hotell. Allt var bra!Rummen var fina, sängarna sköna, städningen perfekt. Maten var väldigt bra, vi hade all inclusive, buffén hade allt man kunde önska och lite till. Frukostbuffen var magisk! Maken som är allergisk mot gluten fick alltid hjälp att ta fram glutenfria rätter när det behövdes.
Poolområdet är stort och välskött, lugn miljö.
Gymmet är fräscht och har den utrustning man behöver.

Det bästa av allt är den suveräna personalen, de är riktiga proffs på service! Alltid hjälpsamma och trevliga. Vi fick problem med låset till hotellrummet så vi kom inte in, tog 2 minuter så var vaktmästaren där och fixade detta.

Vi trivdes så bra att vi redan bokat en ny resa i December.

Datum för vistelsen: juli 2021
1  Tack Helena L
Oscar RG, Guest Services / Front Office på Sunprime Atlantic View, svarade på det här omdömetSvarade 24 juli 2021

Hej Helena L och tack för din fina recension här på sidan! Det är trevligt att läsa om din upplevelse här hos oss! Tack för att du belyser personalen, servicen och våra installationer! Visst har vi fantastiska vaktmästare, vi är så stolta över dem! "Inget bekymmer är för stort för att fixa!

Extra glada blir vi läsa att du snart är här igen med oss på Sunprime! Vi syns i december!

Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 6 maj 2021

Hej.
vi har bokat hos dig i sept 2021.
vi har bokat rum mot maspalomas med stor balkong.
vi vill kunna ligga o sola sista timmarna på balkongen för oss själva, är det rätt rum för det?Om inte vad ska vi ha då, där det finns solsäng och kvälls sol?
mvh Henrik

Datum för vistelsen: maj 2021
Tack 20henrikt
Oscar RG, Guest Services / Front Office på Sunprime Atlantic View, svarade på det här omdömetSvarade 6 maj 2021

Hej Henrik och tack för att du vallt Sunprime Atlantic View inför din solsemester här på Gran Canaria! Våra "Classic Suite 1 rum, stor balkong mot Maspalomas" har utsikt mot Atlanten och även eftermiddagsol. På terrasen finns solsängar och även parasoll Ett perfekt rum om manb vill njuta lite extra av sin balkong! Mvh Oscar, Sunprime