Vi stöder följande webbläsare:
Nyhet! Hitta och boka det perfekta hotellet på TripAdvisor – och få de lägsta priserna

“lassegod” 5 av 5 stjärnor
Omdöme om IFA Interclub Atlantic Hotel

Bästa priser för
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning dd/mm/yyyy Utcheckning dd/mm/yyyy
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 5 sidor till!
3 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 7 hjälpsamhetsröster
“lassegod”
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs februari 28 2012

Mycket bra hotell med en enastående inhägnad park. Flera pooler och en enorm tillgång på solsängar gratis, fräscha WC runt hela parken Nära till snackbarer som serverar utmärkt mat som pizza varm korv hamburgare salladsbuffe läsk öl vin drinkar kaffe av alla slag och glass. Tänk vilken lycka för barnfamiljer med fri tillgång till glass korv och läsk. Personal som hela tiden går runt och ser till att du trivs och som blir kompisar med dina barn. Senare på kvällen kommer samma personal efter middagen och har en lektimme med dina barn De älskar detta och alla kan vara med. Vilket varierat utbud med frukost lunch och middag, så mycket att välja på, något passar ju för envar. Vilka fina shower för oss vuxna var kväll. Lunch paket får du med dig om du gör egna utflykter men säg till kvällen före att du vill ha det. Hög säkerhet inom hotellets område, endast hotellets gäster kommer in, det är höga staket och galler runt anläggningen. Och för den som vill är det ju bara ett stenkast ned till den underbara playan. Några hundra meter att gå och sen en trappa med 153 steg ned till playan. Puhhh man fick ju kondition på köpet när man gick hem. Från playan är det fina belagda stigar att vandra på ut till berömda playa Ingle och Maspalomas En rask promenad ditut fram och tillbaka tar ca: 60 min. Totalt sett ett toppenhotell i lugn familje miljö som passar för barnfamiljer och de som vill koppla av. Prisvärt, inte en extra krona behöver man spendera på detta all inklusive hotell.

• Bodde där i Februari 2012, reste som ett par

4 Tack lassegod

2 222 omdömen från resenärer

Se omdömen för
Betygsöversikt
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (26)
Datum | Betyg
15 omdömen
8 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 18 hjälpsamhetsröster
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs februari 14 2012

Hotellet var enkelt men rent och snyggt.Sängarna var hårda men funkade Jättefint poolområde ,lite kallt i poolerna men det gick bada. Maten var god och det fanns alltid mycket att välja på. Det fanns också öl(god) vin och drinkar. Allt var helt okey.

• Bodde där i Februari 2012, reste med familjen

4 Tack annah54
Stockholm, Sverige
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs februari 10 2012

God och fräsh mat! Mycket bra hotel om du reser med barn. Långt till stranden.

Tips för att välja rum: Familjerummen fungerar bra om du reser med två barn, fanns babysäng.
  • Bodde där i Februari 2012, reste med familjen

Tack sesust
Vejbystrand
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs februari 9 2012

Trevligt och fint hotell med fint poolområde och park med palmer. All inclusive maten var god med bra variation och flera olika rätter. Alla borde kunna hitta något som passar varje dag. Hotellets personal gav god service och ett vänligt bemötande. Animations teamet var duktiga på att engagera i olika aktiviteter som olika sorters gympa, boule, beachvolley, luftgevärsskytte, bågskytte, dart, fotboll. Vi bodde i familjelägenhet med balkong och terass. Den var fin och städningen funkade bra. Enda nackdelen var de hårda sängarna.
Snacks och glass så mycket man kunde äta. Hamburgare Korv Pizza. Allt gott. Även ölen som man själv gick och tog var helt OK. Riktigt god faktiskt.
Vi rekommenderar detta hotell som även är väldigt prisvärt.

2 Tack Bengt P
Skara
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs februari 6 2012

Det var trevligt och jättefint hotellområde med mycket palmer och blommor. Personalen var trevlig och serviceinriktade. Städningen på rummen och de allmänna toaletterna var jättebra.
Maten godare än på All Inclusive i t.ex. Hurghada.
Poolerna var kalla men en va rlite uppvärmd, så det gick och bada lite grann. Men inte kallare än en pool i Sverige på sommaren antar jag.
Vi är överlag nöjda. Inte alls så illa som vissa nadra beskrivit hotellet här.
Det kolsyrade avttnet i automaterna är gott och går bra att dricka. Ölet jättegott, så även det mousserade vinet. Honungsrommen måste testas.

Tips för att välja rum: Om du har möjlighet att välja rum, se till att du får ett ut mot vägem, då det är sol på den sidan ...

2 Tack Memmsan
Uppsala, Sverige
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs januari 30 2012

Hotellet hade många faciliteter för alla åldrar. Renligheten och servicen var mycket bra samt även maten. Personalen var alltid glada och trevliga. Det fanns 3 pooler att välja på varav en med rutschbana samt en uppvärmd pool. Kan rekommendera hotellet.

Tack karin g
Stockholm, Sverige
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs januari 22 2012

Snyggt och välstädat område, fräscha toaletter och trevlig personal. Luftgevärsskyttet var trevligt och bra arrangerat dock fick man bara skjuta tre skott/person, lite lite. Boulen var bra upplagd och bingo var väldigt trevligt med fina priser. Kvällsunderhållningen var helt okej. Det fanns alltid någon mat som var god i buffén, fräscht att de stekte kött/fisk varje kväll så man kunde välja om man vill ha medium eller well done.
Minus för restaurangen var att de inte hade vinglas, känns lite trist att dricka vin ur vanliga dricksglas. Vi utnyttjade tillfället att beställa picnickorg då vi skulle på utflykt, den var skrattretande dålig, två mackor,päron,äpple och en liten flaska vatten :(
Vi bodde högst upp på hörnan och det blåste extremt mycket vissa dagar så det gick inte att gå ut på balkongen dessutom störde det ganska mycket då det ven samt skallrade om glasdörrarna av blåsten.
Strandbussen kostade 1Euro/tur och då åkte den runt till flera hotell innan den gick till stranden men helt okej.

Tack Jazzy_79ec
Östersund, Sverige
4 omdömen
4 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 5 hjälpsamhetsröster
2 av 5 stjärnor Omdömet skrevs januari 22 2012

Ja, vi blev besvikna på hotellet. Det var iskallt i poolen med vattenrutschkanan, det gick inte att bada där! Däremot den andra poolen var det fullt möjligt att doppa sig i men inte någon längre stund. Poolhanddukarna kostade inte bara deposition utan man fick även betala en avgift!
Hotellet var mycket slitet. Myror var det gott om i badrummet, några fanns även i sängarna! Maten var bra, det fanns många alternativ och sallads disken på bufféerna var bra.
Avståndet till havet är långt, det är en mycket lång backe ner/upp.
Reseledaren från Apollo som besökte hotellet var mycket arrogant, däremot var den kvinna jag pratade med på kundservice mycket trevlig och hjälpsam!
Då jag fyllde jämt skickade mina föräldrar och min syster med familj vin och blommor till mig, det var bara blommorna som kom fram...

Tack Gabrielle H
Värmdö
3 omdömen
3 omdömen om hotell
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs januari 21 2012

Trevligt hotell. Personalen var trevlig och hjälpsam. Maten var ok men inte mer men man kunde verkligen äta och dricka hela tiden. En pool var badbar men inte den med vattenrutschkanor den var iskall. Barnen gillade badkaret på rummet mest (kan vara för vi inte har något hemma) Kunde ha varit lite mer aktiviteter för barn i åldern 9-13 då alla sport aktiviteter på dagarna var för vuxna. Showerna på kvällarna var ok. Sängarna var jättehårda ett tips är att ta med egen kudde. Kändes som hotellet låg lite avsides men det beror på vad man vad är ute efter.

Tack Magnus R
San Agustín, Spanien
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs januari 9 2012

Trevligt hotell med fantastisk mat och trevlig personal. Däremot så svinkallt i de fina poolerna så ingen badade, badvakterna hade inget att göra. Tyvärr fick vi ett hotellrum som låg i sutteräng, och kunde aldrig sitta på terrassen som låg helt i skugga hela dagen. Veckan innan vi åkte, mejlade vi till Apollo, eftersom vi läst samma sak om de kalla poolerna i "Trip Advisor", som beskrevs som uppvärmda i Apollos beskrivning, men det hjälpte tydligen inte...

Tips för att välja rum: Kolla vid incheckningen var rummet ligger, enorm skillnad på rummen utåt gatan som hade mycket sol o ...

2 Tack Margareta L
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av San Agustín
1.1 km bort
Hotel Servatur Waikiki
Nr 23 av 135 i Playa del Inglés
4.0 av 5 stjärnor 1 596 omdömen
Visa priser

Besökt IFA Interclub Atlantic Hotel? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om IFA Interclub Atlantic Hotel

Verksamhet: IFA Interclub Atlantic Hotel
Adress: C/ Los Jazmines 2, 35100 San Agustín, Maspalomas, Gran Canaria, Spanien
Region: Spanien > Kanarieöarna > Gran Canaria > Maspalomas > San Agustín
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 3 av Familjehotell i San Agustín
Nr 5 av Strandhotell i San Agustín
Prisklass (per natt): 803 kr - 6 426 kr
Hotellklass:3-stjärnigt — IFA Interclub Atlantic Hotel 3*
Antal rum: 420
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Expedia och Priceline så att du tryggt kan boka med IFA Interclub Atlantic Hotel. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Hotel Ifa Interclub Atlantic
Ifa Interclub Atlantic San Agustin

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?