Omdömet skrevs 28 februari 2017

Fint och fräscht hotell med mycket trevlig och tillmötesgående personal. Vi bodde i en bungalow vid poolen med egna solsängar på uteplatser! Vi hade superbra wifi. Sängen var skön och bred! Städningen oklanderlig. Maten var god och omväxlande för det mesta. Vi kom sent och åkte tidigt och fick frukost redan 5.30 och middag 10.00, bra service! Underhållningen på kvällarna deltog vi aldrig i så nivån på denna kan vi inte uttala oss om. Hela vistelsen präglades av lugn och ro. Mycket nöjda med hela vistelsen, rekommenderas starkt om man vill ha en semester med hög standard i en lugn och rofylld miljö.

Tips för att välja rum: Vi bodde i en bungalow nära poolen vilket rekommenderas! Tyst och lugnt, egna solsängar på uteplatser.
  • Bodde här: februari 2017, reste som ett par
1  Tack Ingegerd S
Omdömet skrevs 19 januari 2017

Mycket välskött och rent hotell. Väldigt mycket äldre gäster: jag 59 år med sambo 50 år sänkte nog medelåldern en del. Skulle inte välja detta hotell om jag ville ha liv och rörelse. Dock var rummen fina och välstädade, frukostbuffén riklig. På taket fanns en yta dom kallade för solariet: solsängar samt en jacuzzi, mycket bra. Kort avstånd/gångavstånd till köpcenter med restauranger. På det hela taget: fint hotell men aningen för lugnt för oss !

• Bodde här: januari 2017, reste som ett par
2  Tack Tombec135
Omdömet skrevs 6 januari 2017

Efter två veckor på Costa Canaria i slutet av november 2016 :
Ett mycket trevligt hotell med utmärkt läge precis vid havet och strandpromenaden.
Medelåldern är 75+ helt sant, så ungdomar : välj ett annat hotell

Vi hade valt all inclusive. Frukosten var alldeles otrolig : allt fanns från färskpressad juice till gravad lax och cava. Till lunch var utbudet ganska begränsat och i stort sett samma varje dag. Det fanns oxå en a la carte restaurant till lunch med färdig meny: inte mycket att välja på. Eftersom tillval av all inclusive är riktigt dyrt skulle jag rekommendera att bara boka frukost. och lägga pengarna på andra matställen.
Hotellet är alldeles nyrenoverat och mycket smakfullt inrett. Ett fint utrustat gym finns med gott om plats. (Jag tänker då på gästernas ålder )
Varje gäst garanteras en egen solstol vid poolen eller i den stora trädgården.Massor
av solstolar står hela dagen tomma, för många av de till åren komna gästerna VILL INTE sitta i solen, och eftersom stolarna har en lapp med gästens namn ,kan ingen annan gäst använda den. Så tokigt !!
Personalen var alltid mycket trevlig och borden dukades med vita dukar och tygservietter så här var högsta klass.

Ett mycket fint hotell egentligen; men min man och jag bor hellre på systerhotellet Eugenia Victoria i Playa Ingles , som är mycket mera familjärt och håller nästan lika hög klass. Och plus är att där är det toppenunderhållning med dansmusik i trädgården OCH även underhållning inne på hotellet. Stor trädgård med pooler bjuds och vänlig personal. Men här får man jaga de bästa solstolarna tidigt på morgonen ; gärna med pannlampa på. Till sist vill jag påpeka att Eugenia Victoria är bra mycket billigare än Costa Canaria, och bättre för oss som inte är 75+.

Tips för att välja rum: välj gärna ett rum i huvudbyggnaden med havsutsikt
  • Bodde här: november 2016, reste som ett par
Tack Agneta L
Omdömet skrevs 24 maj 2016

Otroligt fräscht hotell. Underbar frukost, trevlig personal. Ligger precis vid stranden. Härlig kvällspromenad in till san augustin där man kunde äta kungligt på tex piccola italia. Bonusen på hotellet var nude area på taket och den underbara spa-avdelningen.

• Bodde här: mars 2016, reste som ett par
1  Tack Amishnp
Omdömet skrevs 16 april 2016 från mobil enhet

Vi hade en fin vecka i April. Hotellet är fräscht och välutrustat. Fint och lungt område. Hög medelålder på boende. Personalen är trevlig men pratar inte så god engelska, I genomsnitt var femte var tillräckligt bra så att det gick att kommunicera med. Restaurangen var bra, typ buffé, många val. Halvpension rekommenderas då middag är inkluderad. All inclusive kändes inte värt, vår slutnota var långt under priset för all inclusive. Wifi var mycket bra.

Bodde här: april 2016, reste som ett par
Tack Eric Å