Omdömet skrevs 15 februari 2020

Mycket trevligt, rent och välskött hotell i lummiga San Agustin - med gångavstånd till centrum och stranden. Hotellet ligger på en höjd med utsikt över havet. Här finns all tänkbar service från apotek och frisör till barer, restauranger och underhållning - något för hela familjen! Poolerna var behagligt uppvärmda i den vackra trädgården. Maten fräsch och variationsrik. Personalen oerhört service minded och hjälpsam. Vår städerska, Trini, gjorde alltid rummet rent och fint, samt gav alltid det lilla extra som gjorde att vi kände oss riktigt ompysslade. Vi hade ett så kallat standardrum på ca 20 kvm, med gott om förvaringsutrymme, skön dubbelsäng, tvåsittssoffa (extrabädd) , skrivbord, samt ett rymligt badrum och dito balkong. Utsikten var magisk ut över strand och hav.

Ett stort hotell men som ändå lyckades skapa en personlig kontakt med oss som gäster och fick oss att känna oss välkomna på alla sätt och vis.vi kommer mycket gärna tillbaka!

Datum för vistelsen: februari 2020
Tack Anmatik
GLORIA_TH, Subdirector på Gloria Palace San Agustín Thalasso & Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 16 februari 2020

Kära gäst,

Tack för den utmärkta recensionen som publicerats nyligen och för att du tog dig tid att dela din upplevelse.

Vi är glada över att se att du tyckte om din tid på hotellet och det skulle vara en ära för oss att se dig igen på vårt hotell och göra din vilotid så trevlig som möjligt.

Vänliga hälsningar,
Arian Cabrera
Gloria Palace San Agustín Thalasso & Hotel ****

Omdömet skrevs 28 januari 2020

Varmt rekommenderar. Trevliga personal. God mat och vin. Ta All inclusive.
Fina rum, bra sängar, Stor matsal, flera barer finns super bra frukostbuffé. Hyr inte bil utanför hotellet. Vi hyrde bil från hotellet "Gest Car" prata med Pelayo Quintana. Mycket trevlig,

Datum för vistelsen: december 2019
Tack Pioneer780952
GLORIA_TH, Subdirector på Gloria Palace San Agustín Thalasso & Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 1 februari 2020

Kära gäst,

Vänliga hälsningar,
Arian Cabrera
Gloria Palace San Agustín Thalasso & Hotel ****

Omdömet skrevs 6 januari 2020

- Välorganiserat stort hotell med god standard, fina rum och exceptionellt trevlig personal. Hotellets storlek ger bra utbud men fordrar serverings- och servicelogistik som dock hanteras mycket väl.
- Buffémat med mycket stort utbud. Fantastisk frukost. Enastående nyårsbuffé, men middagsbuffén håller inte riktigt förväntad standard. Generellt överstekt kött och få såser, det saknades tex alltid bearnaisesås. Dessutom onödigt kolhydratinriktat med för mycket söta kakor, krämer, mm. Halvpension tveksamt och all-inclusive inte prisvärt.
- Stort poolområde med egen bar, fin utsikt från balkongen (se bild) och fantastisk takterrass med bra à la carte restaurang och trevlig bar.
- Kvällsunderhållning finns, men har för låg standard på musikutbud. Tex användes aldrig flygeln som pianobar.
- Hotellets absolut utmärkande styrka är personalens personliga serviceanda. Tex Wincente Gonzalez i receptionen, Khamal i restaurangen och Elena som städade, samt inte minst kyparna uppe i Chillout Gorbea.

Förslag:
- Hotellet skulle tveklöst vinna på att dela upp restaurangen i två delar med olika inriktning. Vidare kan lobbybaren inredas trevligare med bättre scenplacering. Slutligen, flytta flygeln och gör en pianobar i loungebaren, (som nu knappt används alls). Detta skulle ge bättre variation och gemytligare miljö på hotellet.

Tack för oss....
Maud Wallstrom & Anders Hettinger

Datum för vistelsen: januari 2020
Tack 342andersh
GLORIA_TH, Director General på Gloria Palace San Agustín Thalasso & Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 6 januari 2020

Dear guests,

Thank you for your review on Tripadvisor.

The Gloria Palace San Agustin Thalasso & Hotel**** team is pleased to read all your great points and good remarks to be taken into account as an improvement of our standards.
We will also pass your lovely compliments to Vicente, Khamal or Elena. You can be sure that it means a great encouragement for the team as they are an asset to have a Gloria experience.

We would love to welcome you soon!

Omdömet skrevs 5 januari 2020

Mycket stort och opersonligt hotell. Stor matsal mycket ljud. Bra frukostbuffé men bara okej standard middagsbufféer. Ta inte all inklusive. Gymmet var ett skämt inte ens normal standard. Knappt inga aktiviteter. Bra rum och fin utsikt mot havet. Alltid långa köer vid receptionen. Okej poolområde. Ligger en bit bort från stranden. Trevlig personal. Inte värt att vi på, ta annat hotell i samma klass!!!

Datum för vistelsen: januari 2020
Tack Cecilia O
GLORIA_TH, Director General på Gloria Palace San Agustín Thalasso & Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 5 januari 2020

Dear guests,

Thank you for your review on Tripadvisor.

The Gloria Palace San Agustin Thalasso & Hotel**** team appreciate your feedback and impressions of your holiday. Our main goal is customer satisfaction and with every single opinion do our best to make every customer happy.

We would be glad to welcome you in a future ocassion in any Gloria Hotel.

Omdömet skrevs 25 december 2019

Helt klart ett av de bättre hotell vi bott på. Kan varmt rekommendera detta hotell. Kommer att boka fler resor till San Agustin. God mat, enorm frukostbuffe som inte saknade något. Drinkarna var också goda.

Datum för vistelsen: december 2019
Tack kennylW5974YR
GLORIA_TH, Director General på Gloria Palace San Agustín Thalasso & Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 25 december 2019

Dear Kenny,

Thank you for your review on Tripadvisor.

The Gloria Palace San Agustin Thalasso & Hotel**** team is delighted to read that all in all you had a great stay and recommend the breakfast and drinks.

It would be a pleasure to welcome you soon in Gloria.

Merry Christmas!