“Suverän kväll / A perfect evening”

TintoRoble Gran Canaria Wine Shop & Bistro Iberics & Wines
Rankad som nr 6 av 75 Restauranger i San Agustín
Beskrivning: Högt urval och kombination av spanska vin och Iberic Food, en sammansmältning av Italien Spanien Canary på din maträtt
Omdömet skrevs 9 juni 2018 från mobil enhet

Mycket trevligt par som har restaurangen. Började med en fördrink på vit rom och tonic som var mycket god. Tog sedan provsmakningsmenyn med två glas rött vin och Ibericoskinka och allt var jättegott (brödet och paprikamarmeladen var perfekt). Avslutade med ett glas vitt vin ifrån Teneriffa (Testamento) som var mycket gott. Blev även ett glas spansk whisky som de precis fått in i sortimentet.
Kort sagt så var det en perfekt kväll. Kommer gå dit igen nästa gång vi är tillbaka i San Agustin!!

5  Tack pellerejser

Omdömet skrevs 7 juni 2018 från mobil enhet

Det ser ganska tråkigt ut med läge mitt i shoppingcentret men låt er inte luras av detta. Med värme, omtanke och kärlek till gäst, mat och vin regerar Silvia och hennes man i gallerian i San Augustin!

2  Tack Cecilia B
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Mycket kunnig personal som passionerat berättar om och skickligt komponerar ihop vin, charkuterier och ost. En mysig vinbar med jazzmusik som rekommenderas varmt.

4  Tack Pernilla P
Omdömet skrevs 17 mars 2018

Vinbaren är väl värd ett besök och ett ställe man återvänder till före middag eller efter för lite "snack", härlig fin enkel miljö men med hög klass och ett sortiment av drycker som tillfredställer en med höga krav, vi är ett sällskap på 6 personer 3 tar rödvin, 2 tar cava och jag beställer Nomad en whisky som lagras på sherry fat med en otroligt smak på gränsen till cognac jag fick en stor isbit som fick ligga en stund i whiskyn för kylning och lite utspädning för alkoholhalten är 41,3% och jag menar att med isbiten tar jag upp smaken ytterligare och jag rekommenderar att testa detta, jag får 4 små tryffel bitar till vilket ytterligare ger nya smaksensationer! Samtliga var mycket nöjda med vinerna till dessa drycker serverades det lagrad ost (underbar smak) samt dadlar en fantastisk kombination, prisnivån är låg till vad dom serverar! Hit återvänder vi gärna!

3  Tack 678larsl
Omdömet skrevs 12 februari 2018 från mobil enhet

So far so good. Vitt vin från Lanzarote, kraftfull getost från Fuerteventura, kyckling- och kaninlever från Sicilien. Jamon Iberico och en massa ostar ihop med ett rött på gång in....och det fortsatte i samma stil.
Utsökta viner, ostar, Iberiko skinka och allt annat som serveras i denna lokal tillsammans med goa jazzlåtar levereras av en engagerad sommelier och en likaledes engagerad krögare. Här får Du det lilla extra utan att det kostar något extra. Plötsligt fick tapas en ny innebörd.

4  Tack raffe2015

Resenärer som tittade på TintoRoble Gran Canaria Wine Shop & Bistro Iberics & Wines tittade också på

San Agustín, Maspalomas

Besökt TintoRoble Gran Canaria Wine Shop & Bistro Iberics & Wines? Berätta vad du tyckte!