“Väl värt flera besök”

TintoRoble Gran Canaria Wine Shop & Bistro Iberics & Wines
Rankad som nr 5 av 77 Restauranger i San Agustín
Beskrivning: Högt urval och kombination av spanska vin och Iberic Food, en sammansmältning av Italien Spanien Canary på din maträtt
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Mycket kunnig personal som passionerat berättar om och skickligt komponerar ihop vin, charkuterier och ost. En mysig vinbar med jazzmusik som rekommenderas varmt.

Datum för besöket: mars 2018
5  Tack Pernilla P

Omdömet skrevs 17 mars 2018

Vinbaren är väl värd ett besök och ett ställe man återvänder till före middag eller efter för lite "snack", härlig fin enkel miljö men med hög klass och ett sortiment av drycker som tillfredställer en med höga krav, vi är ett sällskap på 6 personer 3 tar rödvin, 2 tar cava och jag beställer Nomad en whisky som lagras på sherry fat med en otroligt smak på gränsen till cognac jag fick en stor isbit som fick ligga en stund i whiskyn för kylning och lite utspädning för alkoholhalten är 41,3% och jag menar att med isbiten tar jag upp smaken ytterligare och jag rekommenderar att testa detta, jag får 4 små tryffel bitar till vilket ytterligare ger nya smaksensationer! Samtliga var mycket nöjda med vinerna till dessa drycker serverades det lagrad ost (underbar smak) samt dadlar en fantastisk kombination, prisnivån är låg till vad dom serverar! Hit återvänder vi gärna!

Datum för besöket: mars 2018
4  Tack 678larsl
Omdömet skrevs 12 februari 2018 från mobil enhet

So far so good. Vitt vin från Lanzarote, kraftfull getost från Fuerteventura, kyckling- och kaninlever från Sicilien. Jamon Iberico och en massa ostar ihop med ett rött på gång in....och det fortsatte i samma stil.
Utsökta viner, ostar, Iberiko skinka och allt annat som serveras i denna lokal tillsammans med goa jazzlåtar levereras av en engagerad sommelier och en likaledes engagerad krögare. Här får Du det lilla extra utan att det kostar något extra. Plötsligt fick tapas en ny innebörd.

Datum för besöket: februari 2018
4  Tack raffe2015
Omdömet skrevs 7 februari 2018

San Augustins gamla köpcentrum ska renoveras och det är på tiden. Allt för mycket är alltför lika år för år. Men denna moderna pärla är en höjdare. Drivs av ett par från Sardinien med känsla för vin och tilltugg. Med kvalitet i första rummet och lagom priser konkurrerar de med de absurda ställen med entrecote och annat för samma pris som ett glas av deras viner. Men vill man känna p något utöver det vanliga till änd humana priser är detta något att rekommendera. Väldigt trevligt par från Sardinien som driver stället och har man tur får man även smaka en fantastisk lite kaka på mandel, apelsin och honung från mannens gamla släktrecept.Världsklass.

Datum för besöket: februari 2018
Tack Bitte J
Omdömet skrevs 31 januari 2018 från mobil enhet

Utmärkt vinbar med mycket trevliga och generösa ägare!
Goda viner till låga priser och mycket goda skinkor, ostar och choklad som höjer smakerna till fantastiska nivåer!
Rekommenderas varmt!

Datum för besöket: januari 2018
1  Tack hvenolle

Resenärer som tittade på TintoRoble Gran Canaria Wine Shop & Bistro Iberics & Wines tittade också på

Playa del Inglés, Maspalomas
San Agustín, Maspalomas

Besökt TintoRoble Gran Canaria Wine Shop & Bistro Iberics & Wines? Berätta vad du tyckte!