“Mycket bra mat, trevlig personal”
Omdöme om Restaurante Xaloc

Restaurante Xaloc
Rankad som nr 10 av 196 Restauranger i Santa Ponsa
Bra för: Särskilda tillfällen, Affärsmöten, Lokal mat, Familjer med barn, Romantiska möten, Större grupper
Middagsalternativ: Frukost, Middag, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 26 september 2016

Bra restaurang med god mat. Terrass utomhus ligger vid vägkanten, annars bra platser inomhus. kocken son kommer själv och serverar maten. Varit här flera gånger.

Tack Cosmopolitan633501

Omdömet skrevs 4 oktober 2015 från mobil enhet

Vi hade nyss anlänt i Santa Ponsa och var hungriga. Vi slank in och tog kalvschnitzel. Inget wow men gott. En vägkrog- finkroghybrid. De hade en helt suverän servitör! En femma till honom!

Tack Mike B
Omdömet skrevs 22 maj 2014 från mobil enhet

Vi valde att hålla igen lite på priset å det lönar sig verkligen inte
Wienerschnitzeln 9,5€ var riktigt dålig, mycket mycket bättre på t.ex. restaurang Moldau i Stockholm.

Dagens meny kan vi inte heller rekommendera, smaklös biff-stroganoff var inte nåt bra val. Men man kunde egentligen inte förvänta sig annat för 11€ för 3-rätters inkl dryck. Dessa menyer är gjorda för britter utan smaklökar som ett alternativ till all-inclusive...

Sangrian var, förvånande nog, även den smaklös. När Don Simon på plastflaska smakar betydligt mer så har man misslyckats. Drick nåt annat!

Grillat över öppen kolbädd är definitivt det man skall välja på detta ställe med ett vinglas för 3-4€ till.
Kolgrillad 'kebab' för ~11€ till oxfilé för ~22€ är det jag skulle rekommendera. Grillade skaldjur funkar säkerligen oxå.

Tack Nadja B
Omdömet skrevs 29 juli 2013

Väldigt fin restaurang med bra meny. Genuin grill inne i restaurangen där grillmästare gjorde allt från grillade grönsaker, kyckling, fisk och kött.

Köttdetaljerna var av bra kvalité. Verkade vara Angus och det kändes väldigt mört. Provade T-benstek, catfish spett och grillad kyckling.

De hade en helt ok vinkällare dessutom vilket förhöjde besöket än mer.

Rekommenderas varmt.

Tack DillerDude
Omdömet skrevs 17 maj 2013

En servitör sa vi kunde sätta oss i hörnet då vi kom dit. Gick dit då sa den andra servitören det var reserverat men då bar den första servitören dit ett till bord så att vi kunde sitta i hörnet där vi ville sitta. Väldigt trevlig servitör som var mån om att vi hade det bra, även kocken kom själv ut med maten och kollade så att vi var nöjda. Kocken verkade va en go gubbe så hade inte mage att säga hans mat var smaklös.

Åt en trerätters middag bestående av en mozarellasallad med tomat som var riktigt god. Varmrätten var någon fisk med vitlök och klyftpotatis, den var blaskig och smakade minemalt. Åt en caramellpudding till efterrätt som var okej, inget märkvärdigt men också den lite smått smaklös.

• Atmosfär
Tack Sandra S

Resenärer som tittade på Restaurante Xaloc tittade också på

Santa Ponsa, Calvia

Besökt Restaurante Xaloc? Berätta vad du tyckte!