Omdömet skrevs 17 mars 2019

Unikt hotell inrymt i byggnad från 1700-talet. Charmigt, rummen bra, invävda i den den gamla sjuttonhundratalsbyggnaden med härlig översta våning med träbalkong som sträcker utefter hela sidan. Mycket trappor. Restaurang av hög klass och rustik bar för skönt eftersnack, after ski och spel med vänner och familjer. En speciell detalj som drar publik, rotisseriet med kunnig och engagerad kock som inte bra grillade utan komponerade sallader och blandade egna salter med olika smaker. Kött tillagades över öppen eld m.h.a. roterande spett drivna av vikter i utrustning som verkar lika gamla som huset. En stor träterass finns att utnyttja när solen lyser. Det enda vi hängde upp oss på, det finns inte några pjäxtorkar i skorummet. Sist men inte minst, härlig och positiv personal under ledning av engagerad platschef. Glömde jag nämna skidåkningen? ... härlig, varierande på flera sidor berget för att undkomma vind och finna sol. Resebyrån erbjöd även 2 dagars pistvisning som bra intro i systemet.

Rumstips: Baksidan tystare. Lyhört, åtminstone längst upp.
Tack hbr58
Omdömet skrevs 16 mars 2019 från mobil enhet

Mysigt hotell med kort promenad till backen. Fantastisk personal som gör vistelsen familjär. Jättegod mat på kvällarna som platsar på en finare restaurang. Trevlig bar med goda drinkar. Hela familjen är jättenöjd. Tack Magnus och hela personalstyrkan!

Tack joachiml924
Magnus_Ljungberg1968, Hotelldirektör på Langley Hotel La Vieille Ferme, svarade på det här omdömetSvarade 4 augusti 2019

Tusen tack för eran återkoppling.
Det ör alltid roligt att glädja våra gäster och alla här på La Vieille Ferme jobbar hårt för att skapa den rätta "stämningen"

Hjärtligt välkomna tillbaka//
Magnus Ljungberg
Hotel manager
Hotel La Vieille Ferme

Omdömet skrevs 11 mars 2019

Hotellets chef Magnus med personal gör ett fantastiskt bra jobb. Man känner sig välkommen och ompysslad. Vi hade oturen att inte få med oss vårt bagage på flyget. Magnus letade fram skidkläder till oss som vi lånade till vårt bagage kom. Rummen är enkla men sängarna mycket bekväma. Läget utmärkt, nära liften likaså byn. Maten var enastående, vi valde rotisseriet en kväll vilket blev succé. Ett hotell vi kan rekommendera.

Tack Sten L

Tusen tack för eran återkoppling.

Vi hoppas att snart få se er igen här på La Vieille Ferme.

Mvh//
Magnus Ljungberg
Hotel manager
Hotel La Vieille Ferme

Omdömet skrevs 12 mars 2018

En mycket trevligt och gemytligt hotell beläget i en väldigt fin skidort, Serre Chevalier! Hotellet ÄR alpkänsla på riktigt, maten är mycket mycket bra - stort plus till både frukost ( som brukar vara begränsad i Frankrike) och tre rätters middag varje kväll. Rummen är minst sagt spartanska men sängarna är bra - dock snålt med bara en kudde. Bedrövligt värmesystem (seriekopplade värmeelement som inte får röras) vissa rum var kalla, andra (likt vårt) var tokvarma - vi mätte upp 29 grader de första två dagarna - inte okej. Vill hylla de unga säsongsarbetande vuxna, alltid trevliga och försöker så gott de kan även om de inte alltid kan svaren på frågorna som ställdes. De ska vara stolta över sin arbetsinsats. Vi upplevde dock som resenärer att hotellchefen hade två sidor. Han var trevlig och skojade med oss resenärer och resan till Sestriere var fantastisk, men hotellet är gammal och lyhört och vi hörde vid ett flertal tillfällen honom skälla ut sin unga personal på ett sätt som inte anbelangar ett modernt ledarskap, unket!

Datum för vistelsen: mars 2018
4  Tack Carl G
Omdömet skrevs 8 mars 2018 från mobil enhet

Alltså konceptet e ju så j-vla bra. Makalöst bra mat och jag menar makalöst! Magnus med personal gör det helt galet bra, sådan go stämning. Alla umgås med alla mer eller mindre och det blir en familjär känsla. Frukosten är riktigt bra och scrambleggs gör dom riktigt bra. Finns det förbättringspotential.... klart det finns men det är en lada från 1700 talet... så gemytet sitter i väggarna. Klart att det hade varit gött om inte hela badrummet blev en sjö när man duschar..... och som vanligt i hotell på skidorter så saknas både eluttag och krokar på väggen..... och då har vi inte nämnt vå bartender eller tjejerna och killarna i köket samt servisen....
Det är bara att buga och bocka ⛷

Datum för vistelsen: mars 2018
Tack clas808
Magnus_Ljungberg1968, Hotelldirektör på Langley Hotel La Vieille Ferme, svarade på det här omdömetSvarade 9 mars 2018

Tusen tack för ditt omdöme, kul att nu trivs.

Med vänlig hälsning/
Magnus