“Ett måste ”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Praktisk information: Mat finns att köpa, Trappor/hiss, Aktiviteter för större barn, Anpassat för rullstol, Barnvagnsparkering, Aktiviteter för små barn, Badrum, Skåp/förvaring
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Spacecenter är ett måste när man är i Houston. Kom när det öppnar och börja med att åka Tram turen. Tar ca 90 minuter och man får den viktigaste informationen om de tidigare och nuvarande rymdprogram.

Tack GunnarVanersborg

Omdömet skrevs 22 december 2016

Kan verkligen rekommendera alla ett besök, såväl gammal som ung. I biljettpriset ingår en rundtur på 1 1/2 timma där man får titta på en riktig raket och kontrollrummet där "Houston we've had a problem" ägde rum på riktigt. Dessutom får du gå in i en rymdfärja som står ovanpå en 747:a. En upptäckarverkstad som tar ca 3 timmar. Väl värt priset!

1  Tack Christian J
Omdömet skrevs 1 november 2016

Allt var pedagogiskt och lättfattligt även för oss som inte har engelska som modersmål. Åkte de små tågen och fick se hela området, många hängivna funktionärer som gärna hjälpte till och förklarade.

1  Tack Kerstin-01
Omdömet skrevs 27 oktober 2016 från mobil enhet

Är man i området ska man absolut lägga en 1/2-dag här. Börja med rundturen där man får se det gamla kontrollrummet som är med i många filmer mm, NASA:s testcenter samt en raket som aldrig skjutits upp. Sedan finns det en del till att se på centret. En foodcourt med enklare mat samt Starbucks-kaffe finns med. Vi tog bussen (Metro) från Houston downtown, personalen på hotellet kan hjälpa dig med tider och platser, kostar 2 dollar per person, de växlar inte så ja jämna pengar

Tack micke80_98
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 9 september 2016 från mobil enhet

Jag trodde det skulle vara intressantare och bättre än det var.
Hela vistelsen är byggd runt en tågtur runt i området med en guide.
Man har alltså inte själv möjligheten att gå runt och kika på det man vill utan man blir runtkörd och avsläppt på olika ställen.
Tycker dock att om man är i Houston ska man ändå åka till NASA och bilda sig en egen uppfattning.

Tack SimonN1442

Resenärer som tittade på Space Center Houston tittade också på

Houston, Texas Gulf Coast
Houston, Texas Gulf Coast

Besökt Space Center Houston? Berätta vad du tyckte!