Öppet i dag: 10:00 - 17:00

från 59,00 US$
från 97,99 US$
från 115,00 US$
Omdömet skrevs 22 december 2016

Kan verkligen rekommendera alla ett besök, såväl gammal som ung. I biljettpriset ingår en rundtur på 1 1/2 timma där man får titta på en riktig raket och kontrollrummet där "Houston we've had a problem" ägde rum på riktigt. Dessutom får du gå in i en rymdfärja som står ovanpå en 747:a. En upptäckarverkstad som tar ca 3 timmar. Väl värt priset!

Datum för upplevelsen: december 2016
1  Tack Christian J
Omdömet skrevs 1 november 2016

Allt var pedagogiskt och lättfattligt även för oss som inte har engelska som modersmål. Åkte de små tågen och fick se hela området, många hängivna funktionärer som gärna hjälpte till och förklarade.

Datum för upplevelsen: oktober 2016
1  Tack Kerstin-01
Omdömet skrevs 27 oktober 2016 från mobil enhet

Är man i området ska man absolut lägga en 1/2-dag här. Börja med rundturen där man får se det gamla kontrollrummet som är med i många filmer mm, NASA:s testcenter samt en raket som aldrig skjutits upp. Sedan finns det en del till att se på centret. En foodcourt med enklare mat samt Starbucks-kaffe finns med. Vi tog bussen (Metro) från Houston downtown, personalen på hotellet kan hjälpa dig med tider och platser, kostar 2 dollar per person, de växlar inte så ja jämna pengar

Datum för upplevelsen: oktober 2016
Tack micke80_98
Omdömet skrevs 9 september 2016 från mobil enhet

Jag trodde det skulle vara intressantare och bättre än det var.
Hela vistelsen är byggd runt en tågtur runt i området med en guide.
Man har alltså inte själv möjligheten att gå runt och kika på det man vill utan man blir runtkörd och avsläppt på olika ställen.
Tycker dock att om man är i Houston ska man ändå åka till NASA och bilda sig en egen uppfattning.

Datum för upplevelsen: september 2016
Tack SimonN1442
Omdömet skrevs 28 juli 2016 från mobil enhet

Helt otrolig upplevelse! Jag stannade i ett hotell i närheten och kunde köpa en inträdesbiljett åtta dollar billigare. Helst hade jag köpt precis allt i shoppen. Rundturen på NASA området gjorde att man fick en glimt av deras riktiga liv. Kom hit!!

Datum för upplevelsen: juli 2016
Tack Lara K