“Lunchbuffé ”

Hotel Ekenäs Koster Restaurang & Bar
Rankad som nr 6 av 6 Restauranger i Sydkoster
Omdömet skrevs 24 juli 2021 från mobil enhet

Tyvärr har de börjat med lunchbuffe istället för ala carte. De finns förvisso några sallader och räkmacka att beställa vilket är lite synd. Buffén var dock helt okej och kändes fräch och smakade bra. Utsikten är fantastiskt

Tack jorgenhaa

Omdömet skrevs 16 juli 2021

Kortfattat, under juli månad besökte jag och två närstående hotell Ekenäs för att äta middag. Väl vid entrén bemöts vi av en helt vardagligt klädd hovmästare som meddelar oss om att de endast erbjuder buffé idag. Vi fick ingen bordshänvisning alls av hovmästaren, inga fördukade bord med salt- och pepparkar, inga dryckesmenyer och inga prisuppgifter alls under hela kvällen. Buffén hade inga etiketter alls och det gick inte att ögna sig till stor del av innehållet i rätterna (däribland urskilja de utlovade vegetariska alternativen), maten var kall och mycket sparsamt kryddad, köttet som tillagades på beställning (utan efterfrågan om tillagningsönskan) var rått och kycklingen från buffén, även den, delvis rå. Notan ofattbart hög. Vid kontakt med restaurangansvarig Lena i efterhand erbjöds en mycket kortfattad ursäkt, men ingen kompensation och därefter slutade hon svara.

Tack 19elliep
Omdömet skrevs 10 juli 2021

Inte prisvärt. Buffe med både fisk och kött. Vällagad. Blir dock konfunderad när jag tror att det är bearnaisesås till köttet men visar sig vara dillkött...kunde vara mycket bättre uppmärkt. I dessa tider av covid finns mycket mer att önska av hur vi tog maten, organisationen, efterrätten stod mittemellan varmrätterna. Kommer dock att ge restaurangen en ny chans vid nästa visit på Koster.

Tack lottam703
Omdömet skrevs 25 maj 2021 från mobil enhet

En meny som mer eller mindre saknade fisk och skaldjur, en fisksoppa, fisk & chips och en torsk rygg var vad man erbjöd, vi hade hoppats på musslor, ostron havskräftor och flera fiskrätter. Kvaliteten ok men inget vi jublade över. Testade i princip hela menyn de 2 dagar vi var påhotellet, bottennappet fläskfilén samt entrecote vi fick dag två inte värt pengarna samtidigt som det kändes som vi tvingades ta de två kött rätterna eftersom menyn var så liten och som sagt utan havets rätter.

Datum för besöket: april 2021
2  Tack Anders R
Omdömet skrevs 1 september 2020 från mobil enhet

Fruktansvärt dålig service UNDVIK DETTA STÄLLET.
Vi besökte Hotell Ekenäs i juni. Redan före besöket hade vi svårt att få kontakt med personalen efter att vi bokat, vilket vi tänkte berodde på det rådande hälsoläget. Mitt bestående intryck är dock det nonchalanta beteende vi mötte när vi försökte få hjälp efter vistelsen då vi glömt en sak. Personalen vi hade kontakt med 3 gånger lovade undvikande varje gång att hjälpa oss, men nonchalerade helt att göra så. Det hade bara behövts ett brev och ett frimärke (som vi gärna hade betalat) Det var ingen dyr sak men det hade tagit en hel tid att prova ut. Nu har det gått drygt 2 mån sedan vi lovades hjälp och jag har skaffat ersättning. Undvik Hotell Ekenäs om ni kan!!

Datum för besöket: augusti 2020
Tack Staffan53M

Resenärer som tittade på Hotel Ekenäs Koster Restaurang & Bar tittade också på

Sydkoster, Västra Götalands län

Besökt Hotel Ekenäs Koster Restaurang & Bar? Berätta vad du tyckte!