“Julkonsert”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Praktisk information: Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs 9 december 2017

Jag var där för en julkonsert. Amy Grant. Vacker lokal, tidigare en kyrka. Långa köer till toaletterna vid fullsatt.

Tack eva w

Omdömet skrevs 23 oktober 2016

Ja, det var en upplevelse att se denna byggnad. Vi fick även gå backstage. På kvällen konsert med Charlie Daniels Band, Jennie Sealey. Det var nästan fullsatt i lokalen. Bänkarna var i trä, så lite hårt att sitta i två timmar.

Tack Marianne E
Omdömet skrevs 11 juli 2016 från mobil enhet

Det var här allt började, the soul of countrymusic. Intressant historia bakom uppkomsten av musikgenren samt byggnaden. Väl värt ett besök.

Tack Linaly75
Omdömet skrevs 1 augusti 2015

Ryman's är en av de stora sevärdheterna i Nashville och det var intressant att gå en sk "self-guided" tur där. Först fick vi gå in i en salong där vi fick veta mera om bakgrunden på ett trevligt sätt. Sedan fick vi gå runt på egen hand och titta, på utställningar och själva konsertsalen. Ryman's är nu upprustat och här hålls ofta konserter med kända artister.

1  Tack Marie-Louise K
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 4 juli 2015

Detta är förmodligen den främsta av musikälskarnas kultplatser.I foajén är en tavla över salen det första som möter besökarna samt en bänk där Roy Acuff, kungen av countrymusiken och Minnie Pearl drottningen av country musikaler har slagit sig ner.

Denna plats öppnade sina dörrar 1892 av Kapten Thomas G. Ryman. Från 1943 till 1974 låg Grand Ole Opry i den här byggnaden.

På kvällarna är det ofta konserter i Ryman Auditorium men på dagtid är man välkommen att själv vandra runt i detta historiska musikpalats.

Tack HasseZ

Resenärer som tittade på Ryman Auditorium tittade också på

Nashville, Davidson County

Besökt Ryman Auditorium? Berätta vad du tyckte!