Öppet i dag: 10:00 - 18:15

från 32,92 US$
från 30,77 US$
från 32,00 US$
Omdömet skrevs 19 oktober 2019 från mobil enhet

Intressant och vi hade en bra guide. Jag blev positivt överraskad och fick lite känsla av att vara tillbaka till 50-60 -tal.

Datum för upplevelsen: oktober 2019
2  Tack 666hansl
Omdömet skrevs 2 oktober 2019 från mobil enhet

Vem kunde tro att det under en utflykt som innehöll ett besök på Graceland skulle vara besöket på Sin studio jag kommer att minnas mest. När jag först blev medveten om hur många som ingick i gruppen som skulle guidas och hur liten lokalen var så tänkte jag att det hela luktade pinsamt fiasko. Men ack så fel jag hade.
För framför oss runt oss och mitt ibland oss rörde sig guiden Lahna med en sådan frenesi att jag varit nöjd med hälften. Hon involverade åhörarna på ett fantastiskt sätt, hon fick oss minnas våra ungdoms hjältar, Hon fick oss skratta, hon fick oss sjunga, hon fick oss applådera och jo fick oss till och med delta i ett skådespel rörande Elvis genombrott.
Och plötsligt kändes det bara gemytligt att det var lite trångt.

Datum för upplevelsen: oktober 2019
Tack Pegen
Omdömet skrevs 9 juli 2019

Var beredd på en upplevelse utöver det vanliga. Detta är musikhistoria och ett måste om man besöker Memphis

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack Anette J
Omdömet skrevs 27 april 2019

Här fick vi en guidning i 45 minuter om Elvis berättelse
hur han blev upptäckt! Gled inte på en räkmacka precis!
Besökte själva inspelningslokalen, med krysset i golvet,
Elvis piano m m.
Väldigt sevärt besök och att få historiken bakom!

Datum för upplevelsen: april 2019
Tack Kerstin E
Omdömet skrevs 13 april 2019 från mobil enhet

Ett stort stycke musikhistoria rullas upp i studion där Elvis, Johnny Cash, Jerry Lee Lewis, Roy Orbison och många fler startade sina skivkarriärer. Väldigt intressant att se den miljön men tyvärr är guiden väldigt uppskruvad vilket förtar upplevelsen en del. Men visst är det häftigt att hålla mikrofonen som Elvis använde när han sjöng in Hound dog. Ligger ganska centralt i Memphis.

Datum för upplevelsen: april 2019
Tack egonh7743