Öppet i dag: 10:00 - 18:15

från 32,92 US$
från 30,77 US$
från 37,00 US$
Omdömet skrevs 13 april 2019 från mobil enhet

Ett stort stycke musikhistoria rullas upp i studion där Elvis, Johnny Cash, Jerry Lee Lewis, Roy Orbison och många fler startade sina skivkarriärer. Väldigt intressant att se den miljön men tyvärr är guiden väldigt uppskruvad vilket förtar upplevelsen en del. Men visst är det häftigt att hålla mikrofonen som Elvis använde när han sjöng in Hound dog. Ligger ganska centralt i Memphis.

Datum för upplevelsen: april 2019
Tack egonh7743
Omdömet skrevs 4 mars 2019 från mobil enhet

Ett måste om du vill komma nära artister som ex Elvis med flera. Ett litet museum där du får en väldigt personlig visning och höra om historier o anekdoter från rock-pop-blues historia. Även ett besök i studion där bl.a Jerry Lee Lewis, Elvis, U2 skapat, spelat in sin musik. Elvis gjorde sin egna skiva där året innan han blev ”upptäckt” mycket historia på en liten yta. Allt i originalskick och du kan dessutom använda samma mikrofon från våra historiska artister. Guidad tur kostar 12 dollar, guide ingår. Den gamla restaurangen är numera butik och entré som delas med café där du även kan äta.

Datum för upplevelsen: mars 2019
Tack Carolaliedberg
Omdömet skrevs 25 oktober 2018

En av Memphis bästa turistattraktioner. Super bra guide som visade runt i studion/hall of fame. Det finns dessutom en trevlig bar och shop. Toppklass!

Datum för upplevelsen: oktober 2018
Tack Ekis52
Omdömet skrevs 8 oktober 2018 från mobil enhet

Graham en fantastisk guide , rätt jobb för en go och härlig kille.
Från oss i den svenska gruppen. 8/10

Datum för upplevelsen: oktober 2018
Tack Ingela O
Omdömet skrevs 11 september 2018 från mobil enhet

Så häftigt! Kul guide som bjöd på sig själv och fick oss som gäster att ryckas med och känna känslan av ställets historia. Kul shop och fik!

Datum för upplevelsen: september 2018
Tack johanbG2250GN