Öppet i dag: Stängt

Boka i förväg

Startdatum
Slutdatum

Sätt du kan uppleva Graceland på
från 104,00 US$
från 66,00 US$
från 78,00 US$
från 30,00 US$
Omdömet skrevs 18 april 2013

Vi var där strax efter att de hade öppnat och slapp köa för att komma till Elvis mansion. Där fick man se stora delar av Elvis hus. I vår biljett ingick även ett flertal andra utställningar relaterade till Elvis. Restaurangerna var inte öppna när man kom ditt och alla hade inte öppnat när vi åkte därifrån.

Datum för upplevelsen: april 2013
Tack hakan61d
Omdömet skrevs 10 januari 2013

Att deltaga i Candle Light Vigil Honor Guard var en upplevelse. Planerar redan för en ny resa, vi vill se mycket mer än vad vi kunde på 8 dagar.

Datum för upplevelsen: augusti 2012
Tack Yvonne B
Omdömet skrevs 22 december 2012

Först och främst: bor du i centrala Memphis så lämna bilen på hotellet och ta gratisbussen som går från Rock n´Soul Museum och Sun Studio. Det är fascinerande att Graceland fortfarande har en så stark dragning på folk. Vi var här en måndag förmiddag off-season och det var ändå en strid ström av besökare. Man slås av hur relativt litet Elvis Mansion är. Bilmuseét är intressant liksom flygplanen. Det går bra att fota men filmning är strängt förbjudet, det ser vakterna till! Ganska dyrt inträde och souvenirerna är inte heller gratis. Det finns mycket att se även om man inte är ett utpräglat Elvisfan.

Datum för upplevelsen: september 2012
1  Tack Samuel L
Omdömet skrevs 24 september 2012

Om du gillar Elvis är detta platsen för dig! Det finns massor att uppleva så ha tid på dig. I huset går du runt med lurar och lyssnar på en duktig guide - självklart spelar de även musik med kungen!

Datum för upplevelsen: oktober 2011
Tack Sophie75
Omdömet skrevs 20 augusti 2012

Mycket trevligt och intressant att se den autentiska miljön där Elvis levde. Praktiskt bra ordnat med småbuss upp till entrén. Inga nämnvärda köer i mars månad.

Datum för upplevelsen: mars 2012
Tack Rune G