“Mysigt stopp”
Omdöme om Skärgårdsvåfflan

Skärgårdsvåfflan
Rankad som nr 2 av 15 Restauranger i Oxelösund
Beskrivning: Välkommen till Skärgårdsvåfflan! Platsen där du kan avnjuta en belgisk våffla samtidigt som du upplever Oxelösunds vackra skärgård. Hos oss kan du välja mellan söta dessertvåfflor med exempelvis glass och jordgubbar eller matigare alternativ såsom vår populära ”skärgårdsvåffa” med skagen och räkor. Varför inte prova en av varje? På vår dessertmeny finns sju riktigt goda smak-kombinationer som vi tagit fram. Föredrar du någon annan smak finns möjligheten att kombinera din alldeles egna våffla genom att välja mellan våra 50 tillbehör. Vi har något för alla! Till oss är du välkommen både via landväg och sjöväg. Vi erbjuder ca 80 parkeringsplatser i anslutning till caféet och ytterligare 150 i närheten. Väljer du att besöka oss med båt har du möjlighet att lägga till vid vår brygga. Vi har mängder av fina klippor där du kan njuta av din våffla, 180 sittplatser ute och ca 100 sittplatser inomhus. Vi har en egen sandstrand och flera toaletter. För alla våra skärgårdsgäster finns det sötvattenduschar att fräscha upp sig i. Skulle vädret inte visa sig från sin bästa sida tänder vi brasan i öppna spisen. Välkommen! Välkommen!
Omdömet skrevs 2 augusti 2018 från mobil enhet

Ett kvällsbesök på skärgårdsvåfflan när sommarn är så solig och härlig. Detta är en plats du ska åka till utan tidsbegränsning (då köerna kan vara väldigt långa). Det är väl uppstyrt så du behöver inte köa för din våffla utan du tar en nummerlapp.
Jag skulle inte rekommendera att ta en av deras sammansatta dubbel-våfflor, den understa våffla blir snabbt seg när du har så mycket på. Gör din egen, eller varför inte gör två! Jag gjorde en med kanel-äpplen, grädde och salt-karamellsås, en riktig hit!!!
Ett litet minus var att våfflorna inte alls var krispiga, såvitt jag vet så ska ju belgiska våfflor vara krispiga på utsidan och sega inuti. Men helheten och konceptet är toppen och om du tar med barn kommer de att älska det!!

Datum för besöket: augusti 2018
Tack JennieE173

Omdömet skrevs 30 juli 2018 från mobil enhet

Trångt, mycket dåligt med parkeringar och TOTALT smaklöst.
”Saggiga” våfflor och färdigköpta såser mm.
Samtliga 4 våfflor får grovt underbetyg.
Lägg till otömda bajamajor utan toapapper.
Inga sittplatser.
Oorganiserat!!!
Inte igen

Tack Branzell
Omdömet skrevs 29 juli 2018 från mobil enhet

Vi kanske hade tur, ingen kö!
Snabbt och smidigt. Bara glada miner trots att vi hade svårt att bestämma oss. Riktigt goda våfflor, chèvren rekommenderas önskar jag orkat en efterrättsvåffla också! Mysig miljö, litet bad. 110 väg från E4:an så avstickaren gick snabbt.

Tack Sofia L
Omdömet skrevs 28 juli 2018 från mobil enhet

Ok Belgiska våfflor. Vi åt Skärgårdsvåfflan med fabriksgjord skagenröra. Den var en besvikelse. Barnen år chocklad våfflor med Brownie. De var ok. Dock dyrt. 478kr för 4 personer inkl dryck.

Tack T B
Omdömet skrevs 25 juli 2018

Åkte båt till Skärgårdsvåfflan, beställde Våffla med Pulled Turkey, hur ljuvlig som helst,
Läckert, härligt och fräscht.
VÄRT ETT BESÖK. Är endast öppet från midsommar til” mitten av augusti.
PASSA PÅ ATT ÅKA DIT.

Tack t_sjodin

Resenärer som tittade på Skärgårdsvåfflan tittade också på

Nyköping, Södermanlands län

Besökt Skärgårdsvåfflan? Berätta vad du tyckte!