“Jättemysig sommarrestaurang”

Rankad som nr 5 av 14 Restauranger i Oxelösund
Kök: Fisk och skaldjur, Svenskt
Bra för: Lokal mat, Vacker utsikt
Middagsalternativ: Uteservering
Beskrivning: I den gamla sjömanskrogen serveras hemlagad mat, delikata bakverk. Dagkonferenser, Lunch-och Middagsbeställningar, Catering, Take Away. Det går även att boka sin egen punchveranda i Kristineberg med egen altan, plats för mellan 20-25 personer. Fullständiga rättigheter! Vi arrangerar även midsommarfirande, Lax & Räkbuffé, Musikkvällar och Julbord Uteservering i naturbacke med utsikt över farleden.
Omdömet skrevs 7 mars 2018

Åt lunch en vacker sommardag på detta trevliga ställe. Vi var fyra vuxna och två barn som åt lunch och njöt av den vackra utsikten över hamnen. Bra mat i trevlig miljö. Vi valde att sitta ute eftersom vädret var fint då vi var där. Maten var bra och servicen likaså.

Tack Björn-Erik L
Liz B, Informationsansvarig på Oxelo Krog, svarade på det här omdömetSvarade 23 april 2018

Tack så mycket för dom fina orden!
Välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 20 september 2017 från mobil enhet

Jätte mysigt fik i gamla Oxelösund. Perfekt för fika med familjen. Underbara bakverk. Lunch finns med. Med en underbar utsikt. Det ända minus är att det är rätt dyrt. En fika för familjen går på flera hundra kronor. Hade det vart billigare hade stället fått en 5 a.

Tack Annlee A

Tack så mycket för din recension.
Då vi bakar och lagar all vår mat från grunden själva med de bästa råvarorna,
kan det bli lite dyrare.

Omdömet skrevs 24 juli 2017 från mobil enhet

Fantastiskt läge med mycket att titta på. Vi tog varsin smörgås och de var mycket matiga och på gott färskt bröd. Ansjovisen var förvisso sill men den bästa ansjovisinlagda sill min make smakat och då har han jobbat sas i branschen. Vi saknade skugga/parasoll då det var en varm och solig dag. Nästa gång tar vi med paraply!

Tack Sverigetur
Liz B, Kundansvarig på Oxelo Krog, svarade på det här omdömetSvarade 25 juli 2017

Tack för Er recension, den gör oss glada.
Vi har parasoll, bara att säga till i kassan eller någon som jobbar hos oss. På grund av att vi ligger så högt är vi tvungna att ta in parasollen när det blåser, som det tyvärr har gjort ganska mycket den här sommaren.
Hoppas vi ses snart igen!
Med vänlig hälsning,

Omdömet skrevs 14 juli 2017

Trevlig kväll med god räk och laxfrossa och livemusik i fin skärgårdsmiljö! Priset för vinet var dock rätt saftigt.

Tack 20Koraller

Tack för Er recension.
Vi har vin från 195:-/flaska 75cl, finns även 1/2 flaskor och 1/4 flaskor.
Sen finns det även dyrare sorter.
Med vänlig hälsning,

Omdömet skrevs 3 juni 2017 från mobil enhet

Vi njöt av goda tårtor medan dottern åt pannkakor med glass och frukter. Tyvärr var inte vädrets makter med oss då utsikten var jätte fin och uteserveringen var utspridd på bergknallen. Väl värt ett besök! Vi åkte hit bara för att fördriva tiden och blev positivt överraskade.

Tack rockytrebor
Liz B, Kundansvarig på Oxelo Krog, svarade på det här omdömetSvarade 5 juli 2017

Tack så mycket för dom fina orden, hoppas ni kommer en dag när solen skiner.

Resenärer som tittade på Oxelo Krog tittade också på

Nyköping, Södermanlands län

Besökt Oxelo Krog? Berätta vad du tyckte!