Höjdpunkter från omdömen
Skoter i mörkret

Vi åkte på en heldags skoter tur som oxå inkluderande att grilla vid ett fruset vattenfall ... läs mer

Omdömet skrevs 2 februari 2018
486jennyg
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Fantastisk vandring över glaciär och toppning av Sarkofagen

Väldigt bra guide, som kände väl till naturen och Svalbards historia. Det var en oförglömlig och ... läs mer

Omdömet skrevs 15 november 2016
Naverkont
Stockholm, Sverige
Läs alla 330 omdömen

Omdömet skrevs 15 november 2016

Väldigt bra guide, som kände väl till naturen och Svalbards historia.
Det var en oförglömlig och magisk vandring på 5 timmar som var mödan värd.

Datum för upplevelsen: november 2016
Tack Naverkont
Omdömet skrevs 27 april 2016 från mobil enhet

Förväntningarna var höga på grund av att vi valde Spitzbergen Adventures för att slippa hamna i för stora grupper. Vi var på en heldagstur till östkusten (10 timmar) och en kvällstur till Barentsburg (6 timmar). Båda turerna var mycket bra och lyftes definitivt på grund av en mycket kompetent guide (tack Doreen) och vi bara var 6 respektive 5 deltagare. Jag rekommenderar detta till dig som vill uppleva Svalbard med hög kvalitet i mindre grupper under kompetent ledning, för det var vad vi fick.

Datum för upplevelsen: april 2016
Tack K_Thomas_G
Omdömet skrevs 5 september 2015

Vi gjorde två turer med Spitzbergen Adventures: vandring till Sarkofagen och kajakpaddling. Båda turerna var toppen! Guiderna var proffsiga och trevliga. På vandringsturen kunde vi även plocka fina fossiler i slutet. På kajakturen erbjöds bra utrustning.

Datum för upplevelsen: juli 2015
Tack Catharina L
Omdömet skrevs 5 september 2015

En oförglömlig upplevelse fick vi uppleva genom fotvandring på fjällen och över glaciärer i mycket svår terräng med snö och is på stenar. Vi gjorde även ett uppehåll i en stuga där vi ordnade en lunch av frystorkad mat som beredes med varmt vatten som vi hade med oss i termosar. Hela vandringen tog c:a 8 timmar och var 11-12 km lång. Vår guide som är från Tjeckien var fantastisk på alla sätt och hjälpte de som hade svårt att klara den svåra terrängen. Hon är en riktig hjälte och sann naturvän.

Datum för upplevelsen: september 2015
Tack RonnieB1
Omdömet skrevs 12 augusti 2015

Duktiga på att välja rätt utflykter. Mycket duktiga guider, kompetenta, säkerhetsinriktade och serviceminded

Datum för upplevelsen: augusti 2015
Tack Carola S