Omdömet skrevs 14 oktober 2017

Vi har varit en vecka på den fantastiska anläggningen Creta Maris Beach resort och är mycket nöjda. Aktiviteterna, maten, rummen och bemötandet var i toppklass. En glutenintolerant familjemedlem fick ett mycket bra bemötande och lika fantastisk mat som alla andra. Skulle absolut rekommendera det för andra med allergier.

Rumstips: Rummen i huvudbyggnaden har best läge till aktiviteter mm.
Datum för vistelsen: oktober 2017
Tack 298marita
Creta_Maris, Marketing & PR Manager på Creta Maris Beach Resort, svarade på det här omdömetSvarade 16 oktober 2017

Dear Guest,

Thank you very much for taking the time to write this wonderful review about your holidays at Creta Maris Beach Resort. We are happy that we met your expectations during your stay with us.

We are looking forward to accommodating you again in our resort and providing another memorable holidays’ experience!

Omdömet skrevs 18 juli 2017

För andra året i rad besökte vi Creta Maris Beach Resort och vi är mycket nöjda. Denna gång tog vi även med 2 vänner. Redan vid ankomst med transferbussen (det tar ca 30 min) från flygplatsen möts vi av vänlig och serviceminded personal som tar hand om våra väskor. Hotellet är rent och fräscht. Rummen ljusa och AC'n fungerar perfekt (ett måste när det är över 30 i skuggan). Städning varje dag. Området är stort och det finns olika typer av rum. Förra året bodde vi i ett dubbelrum med balkong, över huvudpoolen, i huvudbyggnaden. I år fick vi ett 2,5 rum (3pers) med uteplats precis i slutet av anläggningen. Nära till snäckpoolen, poolbaren och stranden. Det är ordning och reda vid poolerna och stranden. Alltför tidig solsängsbokning (före kl.8) tas omhand av poolvärdarna så att alla gäster har samma chans att få solsäng där man önskar. Det fungerade utmärkt. Poolerna stängs av kl.18 och rengörs varje natt. Alltid rent och fräscht.
Maten är mycket god och varierande och de olika temarestaurangerna gör att man kan variera middagarna om man så önskar. På temarestaurangerna måste man boka bord och det gör man enklast via CretaMaris-appen eller via Customer service.
Den stora huvudmatsalen har en barndel för barnfamiljer och mat för barnen. Det finns inga speciella barnpooler men i den stora poolen finns en grundare del.
Vi prövade också deras Spa, Aegeo Spa, och blev mycket nöjda. Terapeuterna är mycket duktiga och servicen på topp.
Detta var 2a gången vi åkte till Creta Maris, men inte sista. Vi kommer tillbaka!

Rumstips: Rummen mot havet är värt det extra det kostar.
Datum för vistelsen: juli 2017
1  Tack Kristina H
Creta_Maris, Marketing & PR Manager på Creta Maris Beach Resort, svarade på det här omdömetSvarade 19 juli 2017

Dear Guest,

Thank you very much for your review and the kind words written. We are glad that you enjoyed your stay at Creta Maris Beach Resort, as we always do our best in order to offer an excellent stay to all our guests!

We are looking forward to accommodating you again in the near future and offering another memorable holidays’ experience!

Omdömet skrevs 1 juli 2017 från mobil enhet

Första resan på ett sk All Inclusive som jag svurit ed på att aldrig åka på, detta tills vi fick barn som numera är 2 år. Hade i sak inga stora förväntningar på såväl service, mat som klientel.

Dock blev vi mycket överraskade! I positiv mening.

Området är gigantiskt och uppbyggt som en mindre by av (tror jag) grekisk karaktär. Många restauranger med olika inriktningar av mat, karaktär och service, dock grunden ligger i bufféformat. Vilket i detta fall är bra med små barn med sig. Allt passar inte en liten men nu löstes detta enkelt. Såväl frukost, lunch och middag.

Aktiviteter på dagarna var inga problem, då det finns "mängder" av pooler där man kan hitta sin favorit och samtliga med närhet till en bar med glass, drinkar, läsk, kaffe och öl till pappa.

Maten i sig var ok. Vissa något bättre än andra även om de är troligen gjorda i samma kök. Liten slutfinish i slutet gjorde att de blev riktigt goda. Och det var mängder med mat. Svårt att gå hungrig därifrån. Huset röda vin var kanske inte det bästa men rosévinet fungerade mycket bra i värmen.

Testade gymmet, gratis varianten. Helt ok med fria vikter, löpband o cykel. Räckte för att bli av med det man ätit.

Personalen skall ha en stor eloge som står ut med alla barnfamiljer, krävande pensionärer och vanliga människor av olika nationalitet. Ett leende och stor vilja att hjälpa till i alla lägen. Noterbart är att ledarna lyckats engagera hela teamet från såväl städare, bartendrar, serveringspersonal etc. Alla tog sin uppgift på allvar. Och gör det bra, riktigt bra.

Kan med gott samvete rekommendera detta ställe. Tror det skulle passa oss bra även utan barn då det erbjöds enorm utsikt och barer och områden där man mer eller mindre blev ensam med endast havet och solnedgång!

Rekommenderas!

Datum för vistelsen: juli 2017
Tack fsvensson
Creta_Maris, Marketing & PR Manager på Creta Maris Beach Resort, svarade på det här omdömetSvarade 3 juli 2017

Dear Guest,

Thank you very much for your lovely review! We are more than happy that we exceeded your expectations during your stay at Creta Maris, as it is our goal to offer a memorable holidays’ experience to all our guest!

We are looking forward to accommodating you again in the near future and offering our best services!

Omdömet skrevs 30 april 2017

14 dagar i en perfekt värld med sanslöst god mat i enorma mängder inklusive desserter som man inte kan motstå, trots att man är proppmätt. Hela anläggningen är ett arkitektoniskt mästerverk. Här är obegripligt vackert, rent, välskött, vänligt och servicen har inga gränser.
En perfekt plats för den som vill känna att något någon gång kan vara maximalt bra.

Rumstips: Balkong på andra våningen mot Egeiska havet rekommenderas
Datum för vistelsen: april 2017
Tack Peter D
Creta_Maris, Marketing & PR Manager på Creta Maris Beach Resort, svarade på det här omdömetSvarade 2 maj 2017

Dear Guest,

Thank you very much for sharing your experience of staying at Creta Maris with TripAdvisor’s travelers. We are more than happy to read that we exceeded your expectations and provided a memorable stay!

Looking forward to accommodating you again in the future and offering our best services!

Omdömet skrevs 23 augusti 2016

Vi har varit på Creta Maris tre gånger och älskat stället varje gång. Anläggningen är byggd som en liten grekisk by med gångar och bungalows som omges av pooler och växter, trappor och broar. Det finns många trevliga pooler att skifta mellan och det finns alltid en öppen bar i närheten där man kan få kaffe, glass eller något gott att dricka. Maten är mycket bra i samtliga restauranger och vi äter alltid gyros till lunch i poolbaren vid havet. Personalen är mycket serviceminded och man känner sig verkligen som på lite lyxsemester när man sitter på kvällen med havsutsikt och en fin drink i handen.
Med andra ord: allt är bra på denna välskötta anläggning och vi reser med all säkerhet dit fler gånger!

Datum för vistelsen: augusti 2016
Tack Torbjörn T
Creta_Maris, Marketing & PR Manager på Creta Maris Beach Resort, svarade på det här omdömetSvarade 24 augusti 2016

Dear Guest,

Thank you very much for your wonderful review and the kind words written! We are delighted to read that we fully met your expectations during your third stay with us!

We are looking forward to welcome you again in the near future and offer another memorable holidays’ experience!