Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 10 april 2016

Vi hade ett privilegierat paket med en bröllopssvit på tredje våningen, men rummet kändes inte särksilt romantiskt och inte heller mysigt. Den romantiska delen ansågs vara en himmelsäng och några glas hjärtan på väggen, men även om rummet var rymligt, så kändes det lite omodernt då det inte var speciellt trevligt inrett.
Men vårt privilegierade paket gav oss tillgång till den utmärkta privata/exklusiva Bloved strand restaurangen & baren där vi vanligtvis åt både frukost och lunch. Det privilegierade paketet ger också tillträde till en särskild del av stranden där hotellet erbjuder ytterligare faciliteter. Paketet innehöll också en 30 minuter parmassagen, vilket var den bästa vi båda någonsin haft. Vi avnjöt även en privat middag på stranden.
I övrigt så finns det flera a la carte restauranger med en bra utbud av olika inriktningar/kök som gör att alla kommer hitta något de gillar. Det finns också en bufférestaurang om du föredrar det.
Nackdelen är att hotellet har majoritet av italienska gäster och att de italienska reseledarna försöker att aktivera sin gästerna hela dagarna med poolaktiviteter, dans, tävlingar och andra saker. Så många gånger spelas det hög musik ur högtalarna som är placerade så att poolområdet samt hela strandområde hör musiken. Vilket kan upplevas störand för vissa.
Men totalt sett är det ett bra hotell och stranden (och sanden) är fantastisk.

3  Tack Claes B
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.se. Visa original
Andrea F, Director General på Catalonia Royal Tulum Beach & Spa Resort, svarade på det här omdömetSvarade 13 april 2016

Dear Guest,

On behalf of the Staff and Management of our Resort, we would like to thank the time you are taking to share your feedback. We are so happy to hear that you have an excellent stay with us and that you enjoyed the beauty of the Caribbean. It is great to know that you had a good time and enjoyed our facilities and services. We definitely hope you will decide to visit us again in the future; it will be our pleasure to welcome and pamper you once again!

Regards
General Manager

Omdömet skrevs 21 februari 2016

Ett fantastiskt hotell, fin service, stora rum, god mat och dryck. Bra med rum högst upp på tredje våning då det kändes luftigt och det var trevligt att se himlen. Stranden var fin, alltid välskött och tången krattades bort. Gott om solstolar. Naturen kändes nära, näsbjörnar och vackra fåglar. Vill tipsa om den asiatiska restaurangen, riktigt bra.

Tips för att välja rum: Tredje våning, känns inte så instängt.
  • Bodde här: februari 2016, reste som ett par
1  Tack Kristina S
Andrea F, Director General på Catalonia Royal Tulum Beach & Spa Resort, svarade på det här omdömetSvarade 23 februari 2016

Dear Kristina,

Thank you so much for your comments, we are glad to know you have a good experience with us. Our guest satisfaction is our daily motivation, thank you for your nice remarks about our facilities and services.
Once again, thank you for your comments and for granting us with the opportunity to host you at our resort.

Best Regards
General Manager

Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 28 februari 2015

Trevligt hotell med bra standard! Tillbringade 14 dagar i Mexcio på detta hotell med ca 500 sängar. hotellet ligger i tre våningar höga byggnader i två rader efter viss förskjutningstid huvudbyggnaden, mellan dessa byggnader, det är en ganska täta djungeln område och en mangrove träsket så det finns ingen utsikt, men ganska charmigt med träden utanför balkongen. Rummen är stora och rymliga och har vad du behöver. Sängen stort och bra. Poolen och stranden är trevliga och rena, kunde inte vara bättre. Maten har varit utmärkt riktigt bra standard. Det finns 5 restauranger att välja mellan och alla är bra! Personalen arbetar hårt för att tillfredsställa alla gäster ett stort plus för deras hårda arbete. Vad vi tyckte var mindre bra var den klass- skillnad som du kan uppgradera sin vistelse och det innebär att du får extra service, bättre sprit och särskilda sittplatser inte känner sig helt ok i detta århundrade. Det var otroligt och mycket italienska på hotellet och vissa kvällar var den italienska underhållning som igen var mindre bra när det var gäster från andra länder än Sverige. Men i allmänhet är vi nöjda och kan rekommendera detta hotell.

6  Tack Susanne H
Omdömet skrevs 7 februari 2015

Ett rent och stort resort-hotell med fin strand och poolområde. Fint SPA och gym. Maten höll förväntad klass men som någon annan även tyckte var den lite väl tamt kryddad. Plus var ävaen att det fanns många a la carte ställen utan begränsningar. Hade lyckats boka svit med extra lull-lull vilket i och för sig var jättebra då de just öppnat en fin privlige-restaurang vid havet där vi avnjöt alla frukostar och luncher (jättetrevlig personal). Dessutom ingick 30 min par-massage i den tjusiga SPA-anläggningen, bubbel, vin m.m. på rummet samt lite annat. Minus enligt mitt tycke var utsikten från balkongen. Våning 1 och 2 tittar rakt ut i bushen, vi bodde högst upp och fick då in lite himmel över trädtopparna så se till att få rum högst upp. Som vanligt bokas alla stolar runt poolen upp innan folk gick till frukost, vi var dock mest på den fina stranden där det fanns gott om stolar i privilege-delen. Hotellet ligger en bra bit från någon tätort så det bör man också tänka på när man väljer hotell. För oss var det ett medvetet val då vi reste runt veckan innan.

• Bodde här: januari 2015, reste som ett par
Tack ullan10
Omdömet skrevs 30 december 2014

Hotellet ligger perfekt. Incheckningen gick mycket snabbt. Mycket fina fåglar, några fina pälsdjur typ tvättbjörnsliknade på området. Maten är väldigt utsökt i alla restaurangerna. Vattnet är riktigt turkost och sanden väldigt härlig och finkornig. Skippa juniorsvit då de andra rummen är lika fina.

• Bodde här: december 2014
6  Tack Anders J