Omdömet skrevs 4 november 2016 från mobil enhet

Gigantiskt område. Man åker små tåg mellan de olika hotelldelarna. Det bästa var animation team och kvaliteten på mat och drinkar. Det sämsta var gnidigheten i extremt hög avgift för wi-fi och säkerhetsfack samt att dricks inte ingick. Halva poängen med AI är ju att slippa gå runt med kontanter. Ingen dricks vid frukost innebar sämre service dagen efter. Samma med städningen. Dessutom ingick inte den transfer vi utlovats eftersom vi inte sa till tre dagar innan!

Bodde här: januari 2016, reste med familjen
Tack Tjongo
RRPPTULUM, Public relations på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade 6 november 2016

Dear Guest,

First thank you very much for being with us and taking the time to write their impressions and suggestions to improve the service we offer.

We are very concerned to learn that your experience was disappointing and very sorry we could not meet your expectations. Check all of the points mentioned in your opinion to make the necessary adjustments as soon as possible, we are a company that greatly value the feedback we receive from our guests, we constantly strive to maintain the high level of service.

We work to improve your next experience with us, if you can give us another opportunity to restore confidence in our chain and will be a great pleasure to serve you in the best possible way.

We appreciate the time to leave your comments.

A cordial greeting,

Sasha Gonzalez

Omdömet skrevs 17 maj 2016

Bodde här i november 2015, tyvärr bara för 4 dagar.
Finns inget - utan bara +. Rent och snyggt. Väldigt trevlig personal.
Maten i buffen var supergod. Hann inte med att se hela hotell området
men det jag såg var väldigt bra.
Återkommer i november 2016 för 14 dagar. Rekommenderar hotellet för alla.

Bodde här: november 2015
1  Tack Margaretha A
RRPPTULUM, Social Media på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade 20 maj 2016

Dear Guest,

Thank you for your kind review which you have shared with other travelers.
We appreciate that you took the time write about your stay.
It would be our pleasure to host you again.

Omdömet skrevs 30 mars 2016 från mobil enhet

Allt fungerade bra. Särskilt bra var maten. Personalen var mycket serviceminded. Rummen var rätt slitna. Det luktade illa trots vädring och AC. Bra barnklubb med engagerade ledare. Bra att ha tillgång till pooler och utbud vid systerhotellen.

Bodde här: mars 2016, reste med familjen
Tack Rodang2014
RRPPTULUM, Social Media på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade 31 mars 2016

Dear Guest,

Tack för dina vänliga översyn som du har delat med andra resenärer.
Vi uppskattar att du tog dig tid skriva om din vistelse och låt oss veta om de goda aspekterna av din vistelse som gjorde den minnesvärd.
Det skulle vara ett nöje att vara värd för dig igen.

Omdömet skrevs 26 februari 2016

Jag och min pojkvän bodde på detta enorma hotell under en vecka i januari. Hotellet består av fyra olika delar (Tulum, Coba, Akumal och Siaan Kaan), Tulum och Coba är "bara" femstjärniga medan Akumal och Siaan Kaan är lyxhotell. Gästerna på Tulum och Coba har rätt att nyttja varandras faciliteter. Det fanns en bufférestaurang på vardera samt sju a la carte restauranger spridda på Tulum och Coba. Maten på bufférestaurangerna var helt okej, något för alla finns. Eftersom vi var en vecka fick vi boka in tre middagar på a la carte, vi valde japanskt på Mikado och två andra vid namn Don Pablo och Le Gourmet. Mikado och Don Pablo var helt fantastiska medan Le Gourmet hade väldigt hög ljudnivå och inte alls hade samma standard som de andra två. Personalen hade väldigt hög servicenivå och var otroligt duktiga på engelska. Rummet städades en gång under dagen men tittades även till på kvällskvisten och bäddade igen om så behövdes, fyllde på med nya handdukar och la lite choklad på sängen. Sängarna var riktigt sköna. Det finns otroligt mycket djur på hotellet, leguaner fanns i överflöd men även aguties och näsbjörnar fanns det gott om. Hotellet är så pass stort att det går minitåg inne på området. Stranden var av varierande kvalitet där vissa bitar var otroligt fina medan andra bitar inte ens var badbara. Hotellet är beläget i Akumal och det är bara möjligt att röra sig på det stora hotellområdet (casino, affärer, en liten marknad, ett delfinarium, en golfbana och mycket annat finns), utanför finns bara en motorväg. Läget är bra på så sätt att det är nära till det mesta, ca 15 min med collectivo till Tulum, 5 min med taxi till sköldpaddsstranden i Akumal, 30 min till Playa del Carmen, emellan dessa ställen finns ett antal äventyrsparker mm. Till Cancún tar det ca en och en halv timme att åka. Eftersom vi hade allt inkluderat ingick även minibaren på rummet, denna fylldes på varje dag med dricka och snacks. Dock tycker jag att om man är två personer borde man kunna få lite mer än en chipspåse (84 g) och en pytte snickers (18 g), borde åtminstone kunna få en i var. Vill man köpa en normalstor chipspåse på hotellet får man betala 5 USD. En annan sak jag la märke till var att platsmuggarna som användes i pool- och strandbar inte alltid diskades så noggrant, det hände att dessa var lite smutsiga. Något annat negativt var internet, kan tyckte att detta borde vara obegränsat på hela hotellet hela tiden men så var ej fallet. Man fick 60 min gratis om dagen, dessa 60 minuter kunde användas vid ett inloggningstillfälle. Ett annat minus var det faktum att säkerhetsboxen på rummet kostade pengar, denna borde ingå, Boxen kostade oss ca 200 kr för en vecka. Vi är trots detta mycket nöjda.

• Bodde här: januari 2016, reste som ett par
1  Tack Amanda M
RRPPTULUM, Social Media på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade 28 februari 2016

Dear Guest,

På uppdrag hela vårt team vi vill uttrycka dig vår djupa tacksamhet du har vänligt delade med oss av din tid och låt oss veta om de goda aspekterna av din vistelse som gjorde den minnesvärd, och även genom att peka oss ut de områden där vi kan ge lite mer för att skämma bort dina gäster vid varje minut av vistelsen.

Ser fram emot att välkomna dig tillbaka!

Omdömet skrevs 3 januari 2016

Ett stort hotellkomplex med över 100 villor. Mycket trevlig personal, bland de snällaste människorna jag träffat. Rummen städades varje dag och handdukarna byttes även varje dag. Buffén var ganska bra med olika sorters mat och desserter. Det bästa var nog restaurangerna som man kunde boka. Hade vi vetat att vi kunde boka upp oss hela veckan så hade vi gjort det. Det är flera restauranger, men favoriten var Don Pablo med mat i toppklass (inte som buffén) och servicepersonal i toppklass där med.

En servitör gjorde ett stort intryck, Rafael som serverade frukost och lunchbuffén. Så otroligt glad och rolig människa. Det är inget fel att ge dricks till personalen där. Det är alla faktiskt värda för så grymt snälla och serviceminded de är.

Jag tyckte att rummen kanske hade någon konstig lukt. Men eftersom det varit så fuktigt dessa månader så förstår jag ändå lite problemet. Men rummet i sig kan tyvärr inte klassas som femstjärnigt, det är min åsikt.

det finns små golfbilar som tar dig runt resorten. ta för dig när den kommer för många trängs och hoppar på den utan visad hänsyn ;)

Det enda jag inte gillade var att det var lyhört och att man kanske borde placera barnfamiljer bland andra barnfamiljer istället för bland par. Och en annan konstig sak.. hotellet tog betalt för kassaskåpet. Jag förstår att man tar betalt för ett kassaskåp i rummet om det är massa tjafs mer koder mm. men detta var alltså en kolv som man stoppade in i skåpet och låste. Det kostade 5 amerikanska dollar per dag. För ett femstjärnigt hotell för strax under 50.000 SEK så borde nog allt ingå. Det är väl bara mina åsikter.

Undvik butikerna där kring hotellet. Jag råkade köpa chips för 9 amerikanska dollar. :(

• Bodde här: december 2015, reste som ett par
Tack sockerkakan
RRPPTULUM, Social Media på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade 4 januari 2016

Kjære gjest,

På vegne hele vårt lag vi ønsker å uttrykke deg vår dype takknemlighet av deg har velvillig delt med oss fra din tid og gi oss beskjed om de gode sidene fra oppholdet som gjorde det minneverdig, og også ved å peke oss ut de områdene hvor vi kan gi litt mer å skjemme bort gjestene på hvert minutt av oppholdet.

Ser frem til å ønske deg velkommen tilbake!