• Fri parkering
Villas DeRosa Beach Resort(Akumal)(Mycket prisvärt!)
BahiaPrincipe
  • Pool
Las Villas Akumal(Akumal)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Grand Bahia Principe Coba(Akumal)(Mycket prisvärt!)
Rabattmeddelande! 38 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 38 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 261 US$/natt.

BahiaPrincipe
  • Frukost ingår
Itour Akumal Villa Las Tortugas(Akumal)(Mycket prisvärt!)
TRS Yucatan Hotel(Akumal)
Grand Oasis Tulum(Akumal)
  • Frukost ingår
Omdömet skrevs 3 januari 2016

Ett stort hotellkomplex med över 100 villor. Mycket trevlig personal, bland de snällaste människorna jag träffat. Rummen städades varje dag och handdukarna byttes även varje dag. Buffén var ganska bra med olika sorters mat och desserter. Det bästa var nog restaurangerna som man kunde boka. Hade vi vetat att vi kunde boka upp oss hela veckan så hade vi gjort det. Det är flera restauranger, men favoriten var Don Pablo med mat i toppklass (inte som buffén) och servicepersonal i toppklass där med.

En servitör gjorde ett stort intryck, Rafael som serverade frukost och lunchbuffén. Så otroligt glad och rolig människa. Det är inget fel att ge dricks till personalen där. Det är alla faktiskt värda för så grymt snälla och serviceminded de är.

Jag tyckte att rummen kanske hade någon konstig lukt. Men eftersom det varit så fuktigt dessa månader så förstår jag ändå lite problemet. Men rummet i sig kan tyvärr inte klassas som femstjärnigt, det är min åsikt.

det finns små golfbilar som tar dig runt resorten. ta för dig när den kommer för många trängs och hoppar på den utan visad hänsyn ;)

Det enda jag inte gillade var att det var lyhört och att man kanske borde placera barnfamiljer bland andra barnfamiljer istället för bland par. Och en annan konstig sak.. hotellet tog betalt för kassaskåpet. Jag förstår att man tar betalt för ett kassaskåp i rummet om det är massa tjafs mer koder mm. men detta var alltså en kolv som man stoppade in i skåpet och låste. Det kostade 5 amerikanska dollar per dag. För ett femstjärnigt hotell för strax under 50.000 SEK så borde nog allt ingå. Det är väl bara mina åsikter.

Undvik butikerna där kring hotellet. Jag råkade köpa chips för 9 amerikanska dollar. :(

• Bodde här: december 2015, reste som ett par
Tack sockerkakan
RRPPTULUM, Social Media på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade 4 januari 2016

Kjære gjest,

På vegne hele vårt lag vi ønsker å uttrykke deg vår dype takknemlighet av deg har velvillig delt med oss fra din tid og gi oss beskjed om de gode sidene fra oppholdet som gjorde det minneverdig, og også ved å peke oss ut de områdene hvor vi kan gi litt mer å skjemme bort gjestene på hvert minutt av oppholdet.

Ser frem til å ønske deg velkommen tilbake!

Irma Salazar

Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 1 september 2015

Anläggningen var beläget mycket isolerad på Maya beach med boende i något 50 byggnader med 18 rum i varje hus. Mitt första möte med djurlivet var 5 tvättbjörnar i lobbyn. Servicen och maten var utmärkt. Jag bodde där under Jul och nyår

Tack Thyrus2
RRPPTULUM, Public Relations på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade 2 september 2015

Dear Guest;

We appreciate you choosing our resort for your holidays and sharing your impressions.

It was honor for our entire team to provide you with excellent service as our philosophy is focused on our guests’ satisfaction.

We hope you will visit us again and we will do our utmost to accommodate your needs and make your stay enjoyable. ;- )

Kind regards,

Irma Salazar
Public Relations

Omdömet skrevs 2 juni 2015

Trevligt bemötande, maten superb går inte att få bättre, rummen underbara, bad i poler eller havet det är lika bra bägge delarna, bra underhållning, underbar personal i både lobby, barerna och restaurangerna.

• Bodde här: januari 2015, reste ensam
Tack karlenmob
RRPPTULUM, Relaciones Públicas på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade 4 juni 2015

Dear Karlen,

We would like to thank you for bringing to our attention the comments about your stay in Grand Bahia Principe Tulum and your nice review!

It is a pleasure for all of us to hear that we could fulfill your expectations and that you enjoyed our food and acctivities.

Thank you for your feedback and we are looking forward to welcome you again!

Best regards,

Wendy Garcia

Omdömet skrevs 20 februari 2015

Jag och min pojkvän kom precis hem ifrån två veckor i Mexiko, varav en på Grand Bahia Principe.

Hotellet är uppbyggt som en gigantiskt stor "hotell-by", med små tåg som går mellan de olika hotelldelarna, restaurangerna och barerna. Vi bodde på Tulum i Hacienda delen, som är en privat del med egen reception, pool, strand och restaurang/bar. Skulle verkligen rekommendera att välja juniorsuite, då rummen var stora och fräscha. När man bor i den här delen har man även tillgång till en privat frukostbuffé som var helt fantastisk! Det fanns allt man kan tänka sig, och man kunde även blanda till sin egen Mimosa eller Bloody Mary.

Det ingår 4 restaurangbesök på någon av á la carte restaurangerna som finns (även de andra delarna, Coba och Akumal). Mediterraneo och La Tortuga var klart bäst tyckte vi!

Servicen är extremt bra, på alla restauranger och alla barer.

Det enda som var mindre bra (tyckte vi) var stranden, då den var väldigt stenig. Kan dock stark rekommendera att åka till Tulum, som ligger 15 minuter därifrån. Annars var stranden inte något vi led av, då det finns många stora fina pooler att bada i :)

Jag skulle rekommendera alla att åka till Grand Bahia Principe.

Tips för att välja rum: Välj juniorsvit i Haciendadelen.
  • Bodde här: februari 2015, reste som ett par
Tack Rebecca P
RRPPTULUM, Public Relations på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade 4 mars 2015

Dear Rebecca,

First, thank you very much for your stay at our Resort and taking the time to write your impressions and suggestions for improving the service we offer.

The comments and suggestions we receive from our customers are very important to maintain quality and service in Bahia Principe Riviera Maya Resort.

We do look for the opportunity to welcome you back again to your second home at the Mexican Caribbean.

Best wishes,

Wendy García

Omdömet skrevs 20 januari 2015

Vi bokade vår resa med Ving och dom rekommenderade det här hotellet och sa att det var mycket andra svenska barnfamiljer på hotellet, för våra barn vill gärna träffa kompisar. Det hotell vi egentligen ville bo på i Akumal var fullsatt. Vi bodde först en vecka i Cancun och vecka 2 tog vi själva en taxi från Cancun till Akumal och Grand Bahia och sa till barnen att "nu kommer ni säkert att träffa andra svenska barn" men icke.... klintelet på hotellet var inte alls vad vi hade väntat oss. Hotell-anläggningen var OK. men rummet var INTE OK. Kändes mörkt, smutsigt, gammalt. Rummet skulle behöva en rejäl uppfräschning/ ansiktslyft. Hotellet har miljötänk och vill inte att man ska byta handdukar så ofta, men de erbjuder ingen torkmöjlighet över huvudtaget, inga krokar i badrummet, ingen torkställning eller krokar ute på balkongen, inga krokar på väggarna i rummet. Då slängde man ju såklart de blöta handdukarna på golvet i badrummet och så bytte städerskan ut dem. Vi hade kackerlackor på rummet. Vi är rädda för att det ev fanns bedbugs också, men inte säkra. Utsikten var rakt in i ett buskage fastän vi bodde närmast stranden. Maten var ok. men ojämn kvalitet från dag till dag. Äggröran kunde vara grönaktig vissa dagar och en annan dag krämig och hur god som helst. Är så himla trött på dessa buffébord med pommes frites, bröd i tusentals, torra pannkakor med lönnsirap och alla desserter/ godsaker, varför inte ha lite mera nyttigt & fräscht? Vi hade ibland svårt att hitta något att äta för oss, då vi inte äter sötade flingor och Coca-cola till frukost. Mycket djur på hotell-området, vilket var lite charmigt, men de snodde ju mat inifrån restaurangen och på kvällarna var det mörkt ute och man hörde bara hur det prasslade i buskarna. Tennis spelade vi också flera dagar, det var helt OK. Vi provade hotellet en vecka, men det räcker för oss, vi kommer inte att boka det igen!

• Bodde här: januari 2015, reste med familjen
Tack LenaMK
RRPPTULUM, Public Relations på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade 23 januari 2015

Dear Lena,

Thank you for your input and for sharing your comments with us! On behalf of the entire team we would like to say thank you very much for having visited us and also take this opportunity that we were not able to fullfill your expectations in some points, as you have mentioned.

It is in our outmost concern to improve our standards and facilities not only on a daily basis but especially on long term, and we are confident to proceed with some changes as well improvements!

We like to wish you all the best for back home,

Yours Truly,

Wendy García