“Nöjda med vistelsen på Bahia Principe”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 9 sidor till!
Rankad som nummer 10 av 22 hotell i Akumal
Omdömet skrevs februari 26 2016

Jag och min pojkvän bodde på detta enorma hotell under en vecka i januari. Hotellet består av fyra olika delar (Tulum, Coba, Akumal och Siaan Kaan), Tulum och Coba är "bara" femstjärniga medan Akumal och Siaan Kaan är lyxhotell. Gästerna på Tulum och Coba har rätt att nyttja varandras faciliteter. Det fanns en bufférestaurang på vardera samt sju a la carte restauranger spridda på Tulum och Coba. Maten på bufférestaurangerna var helt okej, något för alla finns. Eftersom vi var en vecka fick vi boka in tre middagar på a la carte, vi valde japanskt på Mikado och två andra vid namn Don Pablo och Le Gourmet. Mikado och Don Pablo var helt fantastiska medan Le Gourmet hade väldigt hög ljudnivå och inte alls hade samma standard som de andra två. Personalen hade väldigt hög servicenivå och var otroligt duktiga på engelska. Rummet städades en gång under dagen men tittades även till på kvällskvisten och bäddade igen om så behövdes, fyllde på med nya handdukar och la lite choklad på sängen. Sängarna var riktigt sköna. Det finns otroligt mycket djur på hotellet, leguaner fanns i överflöd men även aguties och näsbjörnar fanns det gott om. Hotellet är så pass stort att det går minitåg inne på området. Stranden var av varierande kvalitet där vissa bitar var otroligt fina medan andra bitar inte ens var badbara. Hotellet är beläget i Akumal och det är bara möjligt att röra sig på det stora hotellområdet (casino, affärer, en liten marknad, ett delfinarium, en golfbana och mycket annat finns), utanför finns bara en motorväg. Läget är bra på så sätt att det är nära till det mesta, ca 15 min med collectivo till Tulum, 5 min med taxi till sköldpaddsstranden i Akumal, 30 min till Playa del Carmen, emellan dessa ställen finns ett antal äventyrsparker mm. Till Cancún tar det ca en och en halv timme att åka. Eftersom vi hade allt inkluderat ingick även minibaren på rummet, denna fylldes på varje dag med dricka och snacks. Dock tycker jag att om man är två personer borde man kunna få lite mer än en chipspåse (84 g) och en pytte snickers (18 g), borde åtminstone kunna få en i var. Vill man köpa en normalstor chipspåse på hotellet får man betala 5 USD. En annan sak jag la märke till var att platsmuggarna som användes i pool- och strandbar inte alltid diskades så noggrant, det hände att dessa var lite smutsiga. Något annat negativt var internet, kan tyckte att detta borde vara obegränsat på hela hotellet hela tiden men så var ej fallet. Man fick 60 min gratis om dagen, dessa 60 minuter kunde användas vid ett inloggningstillfälle. Ett annat minus var det faktum att säkerhetsboxen på rummet kostade pengar, denna borde ingå, Boxen kostade oss ca 200 kr för en vecka. Vi är trots detta mycket nöjda.

• Bodde här: Januari 2016, reste som ett par
Tack Amanda M
RRPPTULUM, Social Media på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade februari 28 2016

Dear Guest,

På uppdrag hela vårt team vi vill uttrycka dig vår djupa tacksamhet du har vänligt delade med oss av din tid och låt oss veta om de goda aspekterna av din vistelse som gjorde den minnesvärd, och även genom att peka oss ut de områden där vi kan ge lite mer för att skämma bort dina gäster vid varje minut av vistelsen.

Ser fram emot att välkomna dig tillbaka!

Omdömet skrevs januari 3 2016

Ett stort hotellkomplex med över 100 villor. Mycket trevlig personal, bland de snällaste människorna jag träffat. Rummen städades varje dag och handdukarna byttes även varje dag. Buffén var ganska bra med olika sorters mat och desserter. Det bästa var nog restaurangerna som man kunde boka. Hade vi vetat att vi kunde boka upp oss hela veckan så hade vi gjort det. Det är flera restauranger, men favoriten var Don Pablo med mat i toppklass (inte som buffén) och servicepersonal i toppklass där med.

En servitör gjorde ett stort intryck, Rafael som serverade frukost och lunchbuffén. Så otroligt glad och rolig människa. Det är inget fel att ge dricks till personalen där. Det är alla faktiskt värda för så grymt snälla och serviceminded de är.

Jag tyckte att rummen kanske hade någon konstig lukt. Men eftersom det varit så fuktigt dessa månader så förstår jag ändå lite problemet. Men rummet i sig kan tyvärr inte klassas som femstjärnigt, det är min åsikt.

det finns små golfbilar som tar dig runt resorten. ta för dig när den kommer för många trängs och hoppar på den utan visad hänsyn ;)

Det enda jag inte gillade var att det var lyhört och att man kanske borde placera barnfamiljer bland andra barnfamiljer istället för bland par. Och en annan konstig sak.. hotellet tog betalt för kassaskåpet. Jag förstår att man tar betalt för ett kassaskåp i rummet om det är massa tjafs mer koder mm. men detta var alltså en kolv som man stoppade in i skåpet och låste. Det kostade 5 amerikanska dollar per dag. För ett femstjärnigt hotell för strax under 50.000 SEK så borde nog allt ingå. Det är väl bara mina åsikter.

Undvik butikerna där kring hotellet. Jag råkade köpa chips för 9 amerikanska dollar. :(

• Bodde här: December 2015, reste som ett par
Tack sockerkakan
RRPPTULUM, Social Media på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade januari 4 2016

Kjære gjest,

På vegne hele vårt lag vi ønsker å uttrykke deg vår dype takknemlighet av deg har velvillig delt med oss fra din tid og gi oss beskjed om de gode sidene fra oppholdet som gjorde det minneverdig, og også ved å peke oss ut de områdene hvor vi kan gi litt mer å skjemme bort gjestene på hvert minutt av oppholdet.

Ser frem til å ønske deg velkommen tilbake!

Grand Bahia Principe Tulum

Detta omdöme har översatts från engelska. Visa original
Omdömet skrevs september 1 2015

Anläggningen var beläget mycket isolerad på Maya beach med boende i något 50 byggnader med 18 rum i varje hus. Mitt första möte med djurlivet var 5 tvättbjörnar i lobbyn. Servicen och maten var utmärkt. Jag bodde där under Jul och nyår

Tack Thyrus2
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den engelska på www.tripadvisor.com. Visa original
RRPPTULUM, Public Relations på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade september 2 2015

Dear Guest;

We appreciate you choosing our resort for your holidays and sharing your impressions.

It was honor for our entire team to provide you with excellent service as our philosophy is focused on our guests’ satisfaction.

We hope you will visit us again and we will do our utmost to accommodate your needs and make your stay enjoyable. ;- )

Kind regards,

Public Relations

Omdömet skrevs juni 2 2015

Trevligt bemötande, maten superb går inte att få bättre, rummen underbara, bad i poler eller havet det är lika bra bägge delarna, bra underhållning, underbar personal i både lobby, barerna och restaurangerna.

• Bodde här: Januari 2015, reste ensam
Tack karlenmob
RRPPTULUM, Relaciones Públicas på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade juni 4 2015

Dear Karlen,

We would like to thank you for bringing to our attention the comments about your stay in Grand Bahia Principe Tulum and your nice review!

It is a pleasure for all of us to hear that we could fulfill your expectations and that you enjoyed our food and acctivities.

Thank you for your feedback and we are looking forward to welcome you again!

Best regards,

Wendy Garcia

Omdömet skrevs februari 20 2015

Jag och min pojkvän kom precis hem ifrån två veckor i Mexiko, varav en på Grand Bahia Principe.

Hotellet är uppbyggt som en gigantiskt stor "hotell-by", med små tåg som går mellan de olika hotelldelarna, restaurangerna och barerna. Vi bodde på Tulum i Hacienda delen, som är en privat del med egen reception, pool, strand och restaurang/bar. Skulle verkligen rekommendera att välja juniorsuite, då rummen var stora och fräscha. När man bor i den här delen har man även tillgång till en privat frukostbuffé som var helt fantastisk! Det fanns allt man kan tänka sig, och man kunde även blanda till sin egen Mimosa eller Bloody Mary.

Det ingår 4 restaurangbesök på någon av á la carte restaurangerna som finns (även de andra delarna, Coba och Akumal). Mediterraneo och La Tortuga var klart bäst tyckte vi!

Servicen är extremt bra, på alla restauranger och alla barer.

Det enda som var mindre bra (tyckte vi) var stranden, då den var väldigt stenig. Kan dock stark rekommendera att åka till Tulum, som ligger 15 minuter därifrån. Annars var stranden inte något vi led av, då det finns många stora fina pooler att bada i :)

Jag skulle rekommendera alla att åka till Grand Bahia Principe.

Tips för att välja rum: Välj juniorsvit i Haciendadelen.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Februari 2015, reste som ett par
Tack Rebecca P
RRPPTULUM, Public Relations på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade mars 4 2015

Dear Rebecca,

First, thank you very much for your stay at our Resort and taking the time to write your impressions and suggestions for improving the service we offer.

The comments and suggestions we receive from our customers are very important to maintain quality and service in Bahia Principe Riviera Maya Resort.

We do look for the opportunity to welcome you back again to your second home at the Mexican Caribbean.

Best wishes,

Wendy García
Grand Bahia Principe Tulum

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Akumalhotell
1,2 km bort
Hotel Akumal
Nr 5 av 7 i Akumal
5 omdömen
Visa priser

Besökt Grand Bahia Principe Tulum? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Grand Bahia Principe Tulum

Adress: Carretera Chetumal Benito Juarez, km 250, Local B, Akumal, Municipio Tulum, Quintana Roo. 77760 | Local B, Akumal 77776, Mexiko
Telefonnummer:
Region: Mexiko > Yucatan halvön > Quintana Roo > Riviera Maya > Akumal
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Affärscenter med tillgång till internet Kasino och spel Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Rumservice Spa Sviter Swimmingpool Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 6 av Familjehotell i Akumal
Nr 7 av Romantiska hotell i Akumal
Nr 7 av De populäraste resorthotellen i Akumal
Nr 9 av Spahotell i Akumal
Nr 9 av Strandhotell i Akumal
Nr 10 av Lyxhotell i Akumal
Prisklass: 1 442 kr - 3 504 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4,5-stjärnigt — Grand Bahia Principe Tulum 4.5*
Antal rum: 978
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, TripOnline SA, Expedia, Booking.com och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Grand Bahia Principe Tulum. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Gran Bahia Principe Riviera Maya
Gran Principe Tulum
Gran Bahia Principe Mayan Riviera Resort
Gran Bahia Principe Mexico

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?