“Väldigt nöjda!”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 9 sidor till!
Rankad som nummer 10 av 22 hotell i Akumal
Omdömet skrevs februari 20 2015

Jag och min pojkvän kom precis hem ifrån två veckor i Mexiko, varav en på Grand Bahia Principe.

Hotellet är uppbyggt som en gigantiskt stor "hotell-by", med små tåg som går mellan de olika hotelldelarna, restaurangerna och barerna. Vi bodde på Tulum i Hacienda delen, som är en privat del med egen reception, pool, strand och restaurang/bar. Skulle verkligen rekommendera att välja juniorsuite, då rummen var stora och fräscha. När man bor i den här delen har man även tillgång till en privat frukostbuffé som var helt fantastisk! Det fanns allt man kan tänka sig, och man kunde även blanda till sin egen Mimosa eller Bloody Mary.

Det ingår 4 restaurangbesök på någon av á la carte restaurangerna som finns (även de andra delarna, Coba och Akumal). Mediterraneo och La Tortuga var klart bäst tyckte vi!

Servicen är extremt bra, på alla restauranger och alla barer.

Det enda som var mindre bra (tyckte vi) var stranden, då den var väldigt stenig. Kan dock stark rekommendera att åka till Tulum, som ligger 15 minuter därifrån. Annars var stranden inte något vi led av, då det finns många stora fina pooler att bada i :)

Jag skulle rekommendera alla att åka till Grand Bahia Principe.

Tips för att välja rum: Välj juniorsvit i Haciendadelen.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Februari 2015, reste som ett par
Tack Rebecca P
RRPPTULUM, Public Relations på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade mars 4 2015

Dear Rebecca,

First, thank you very much for your stay at our Resort and taking the time to write your impressions and suggestions for improving the service we offer.

The comments and suggestions we receive from our customers are very important to maintain quality and service in Bahia Principe Riviera Maya Resort.

We do look for the opportunity to welcome you back again to your second home at the Mexican Caribbean.

Best wishes,

Omdömet skrevs januari 20 2015

Vi bokade vår resa med Ving och dom rekommenderade det här hotellet och sa att det var mycket andra svenska barnfamiljer på hotellet, för våra barn vill gärna träffa kompisar. Det hotell vi egentligen ville bo på i Akumal var fullsatt. Vi bodde först en vecka i Cancun och vecka 2 tog vi själva en taxi från Cancun till Akumal och Grand Bahia och sa till barnen att "nu kommer ni säkert att träffa andra svenska barn" men icke.... klintelet på hotellet var inte alls vad vi hade väntat oss. Hotell-anläggningen var OK. men rummet var INTE OK. Kändes mörkt, smutsigt, gammalt. Rummet skulle behöva en rejäl uppfräschning/ ansiktslyft. Hotellet har miljötänk och vill inte att man ska byta handdukar så ofta, men de erbjuder ingen torkmöjlighet över huvudtaget, inga krokar i badrummet, ingen torkställning eller krokar ute på balkongen, inga krokar på väggarna i rummet. Då slängde man ju såklart de blöta handdukarna på golvet i badrummet och så bytte städerskan ut dem. Vi hade kackerlackor på rummet. Vi är rädda för att det ev fanns bedbugs också, men inte säkra. Utsikten var rakt in i ett buskage fastän vi bodde närmast stranden. Maten var ok. men ojämn kvalitet från dag till dag. Äggröran kunde vara grönaktig vissa dagar och en annan dag krämig och hur god som helst. Är så himla trött på dessa buffébord med pommes frites, bröd i tusentals, torra pannkakor med lönnsirap och alla desserter/ godsaker, varför inte ha lite mera nyttigt & fräscht? Vi hade ibland svårt att hitta något att äta för oss, då vi inte äter sötade flingor och Coca-cola till frukost. Mycket djur på hotell-området, vilket var lite charmigt, men de snodde ju mat inifrån restaurangen och på kvällarna var det mörkt ute och man hörde bara hur det prasslade i buskarna. Tennis spelade vi också flera dagar, det var helt OK. Vi provade hotellet en vecka, men det räcker för oss, vi kommer inte att boka det igen!

• Bodde här: Januari 2015, reste med familjen
Tack LenaMK
RRPPTULUM, Public Relations på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade januari 23 2015

Dear Lena,

Thank you for your input and for sharing your comments with us! On behalf of the entire team we would like to say thank you very much for having visited us and also take this opportunity that we were not able to fullfill your expectations in some points, as you have mentioned.

It is in our outmost concern to improve our standards and facilities not only on a daily basis but especially on long term, and we are confident to proceed with some changes as well improvements!

We like to wish you all the best for back home,

Yours Truly,

Omdömet skrevs december 27 2014 från mobil enhet

Vi reser 2 till 3 långresor varje år och måste ändå säga att det här hotellet var ett av de sämsta vi besökt.

Vi kommer med största sannlolikhet aldrig bo på ett Bahía hotell igen och skulle starkt rekommendera dig att boka något annat!

Vi kan börja med det posetiva:
+ Nära havet
+ Trevlig personal
+ Godkänt hotellområde

Det negativa:
- Dålig skötsel av maten, under vår resa var det ett 10-tal som blev allvarligt matförgiftade. De gemensamma toaletterna var ofta fyllda med spya, såg det ett flertal gånger. Maten i buffén hanteras ytterst dåligt. Det som ska vara varmt är för kallt och det som ska vara kallt är för varmt = bakterier. Vi var tre av fyra som var dåliga större delen av resan pågrund av maten.

- Dåligt underhållet. I vårt första rum funkade inte airconditionen så vi fick ett nytt med havsutsikt vilket var bra. Men i det nya rummet så funkade nästan aldrig varmvattnet. Det var oftare bara kallvatten än varmvatten.

- Stranden är stenig och på de flesta ställen längs med stranden behövs skor för kunna bada

- För lite personal både som serverar och i köket.

- Otrevliga säljare som försöker sälja på er Bahía privlege medlemskap. Killen som bjöd in för mötet och tjejen som höll i mötet däremot killen som skulle avsluta det hela var riktigt dålig!

• Bodde här: December 2014
1  Tack Andreas122345
RRPPTULUM, Public Relations på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade januari 4 2015

Dear Andreas,

First of all thank you very much for staying with us and taking the time to write your impressions and suggestions, to improve the service we are offering.

We are very concerned to learn about your disappointing experience and are sorry to hear that we could not fulfill your expectations. You may rest assured that we will check every point mentioned in your review to make any adjustments necessary as soon as possible.

Our goal is to work and improve every day to be the popular family resort that has been appreciated by thousand of guests and we appreciate every comment to make our services better.

Once again we sincerely would like to thank you for bringing your concerns to our attention. In the hope you will consider giving us a second opportunity to once again host you in the near future.

Best wishes,

Omdömet skrevs februari 25 2014

Mycket bra familjehotell! Allra bäst var möjligheten att spela tennis med fru och tennistränaren Eddie, sommar en strålande coacha och dessutom talade skandinaviska!
Barnens bästa semester med bamseklubb och dansaktiviteter. Paradise beach ca 15 min taxiresa från hotellområdet var underbar omväxling till hotellens poolområden och beach.
Med vänlig hälsning,
Christopher m familj

Tips för att välja rum: Väl rum mot havet. På andra sidan av det stora hotellområdet går motorvägen.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Januari 2014, reste med familjen
Tack Christopher F
RRPPTULUM, Public Relations på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade mars 1 2014

Dear Christopher:

On behalf of the entire Grand Bahia Principe Tulum team I would like to take this opportunity to thank you for your feedback regarding your recent stay with us.

We are glad to hear that our personnel have left a good impression, we appreciate you mentioning Eddie, your comment is a great motivation for him to keep up with the professionalism and good service.

We are honored that you have chosen our hotel as your holiday destination and pleased to hear that you had a good time during your recent visit to the Riviera Maya.

Looking forward to welcome you back!

Receive our warm regards,

Wendy García,

Omdömet skrevs januari 9 2014

Vi bokade den här resan cirka en månad före avresa som var den 16 december. Vi reste med Ving och efter en nästan 12 timmar lång flygning landade vi i ett varmt Cancun. Bussresan till hotellet var ganska lång och jobbig eftersom att man var ganska trött efter flygresan. När vi väl anlände till hotellet kördes vi och vårat baggage till en lite mindre reception på ''Hacienda '' delen där incheckningen gick snabbt och smidigt. Vi kördes sedan till vårat rum som vi var nöjda med. I rummet fanns minibar, satelit tv, badkar osv. Det var ett bra rum, dock var läget sådär då vi hade utsikt emot andra villor men det gjorde inte jättemycket.

Resorten är otroligt stor men som tur e så finns det små tåg som går på resorten som tar dig upp till receptionen och även till dom andra hotellen. Det var också bra att man kunde utnyttja restaurangerna på dom andra hotellen, vi föredrog att äta på Akumal eftersom att det var lite lungare. VI hade också möjlighet att äta frukost på Tequila-restaurangen vilket var bra men vi fick aldrig tilfälle att äta middag där eftersom att det på något sätt var fullbokat under hela våran vistelse. Maten var annars mycket bra och det fanns alltid något att äta.

Det fanns många poolområden men vi höll oss mest vid våran Hacienda-pool där vi också hade nära till stranden. Det fanns också ett animation-team där som ordnade volleyboll och liknande. Stranden vid våran pool var mycket fin och det var ingen fara med höga vågor och strömmar, bara man är försiktig så är det inga problem. VI hade också en bar som låg precis vid poolen och det fannas alltid möjlighet att få sig en drink. Drinkarana höll för övrigt bra kvalitie.

Kort sagt, det här är ett mycket bra hotell, det finns ett par saker att notera.

Personalen är lite långsam
Ohyfsat folk förekommer, spelar ingen roll vart man åker
Dricks gör alltid personalen snabbare och vänligare.
Det kommer regnskurar då och då.

Jag rekommenderar den här resorten men om du åker från Sverige så kom ihåg att det är en lång resa.

• Bodde här: December 2013, reste med familjen
2  Tack Krabba
RRPPTULUM, Public Relations på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade januari 18 2014

Dear Krabba:

First, thank you very much for your stay at Gran Bahia Principe Tulum Resort and taking the time to write your impressions and suggestions for improving the service we offer.

The comments and suggestions we receive from our customers are very important to maintain quality and service in the Gran Bahia Principe Riviera Maya Resort

Sincerely,

Bahia Principe Hotels & Resorts, enjoy playing golf at our hotels on the Mayan Riviera.

Grand Bahia Principe Tulum

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Akumalhotell
1,2 km bort
Hotel Akumal
Nr 5 av 7 i Akumal
5 omdömen
Visa priser

Besökt Grand Bahia Principe Tulum? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Grand Bahia Principe Tulum

Adress: Carretera Chetumal Benito Juarez, km 250, Local B, Akumal, Municipio Tulum, Quintana Roo. 77760 | Local B, Akumal 77776, Mexiko
Telefonnummer:
Region: Mexiko > Yucatan halvön > Quintana Roo > Riviera Maya > Akumal
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Affärscenter med tillgång till internet Kasino och spel Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Rumservice Spa Sviter Swimmingpool Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 4 av Familjehotell i Akumal
Nr 7 av De populäraste resorthotellen i Akumal
Nr 7 av Romantiska hotell i Akumal
Nr 9 av Strandhotell i Akumal
Nr 9 av Spahotell i Akumal
Nr 10 av Lyxhotell i Akumal
Prisklass: 1 431 kr - 3 611 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4,5-stjärnigt — Grand Bahia Principe Tulum 4.5*
Antal rum: 978
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, TripOnline SA, Expedia, Booking.com och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Grand Bahia Principe Tulum. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Gran Bahia Principe Riviera Maya
Gran Principe Tulum
Gran Bahia Principe Mayan Riviera Resort
Gran Bahia Principe Mexico

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?