“Fantastisk familjesemester Bahia Akumal”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 9 sidor till!
Rankad som nummer 10 av 23 hotell i Akumal
Omdömet skrevs februari 25 2014

Mycket bra familjehotell! Allra bäst var möjligheten att spela tennis med fru och tennistränaren Eddie, sommar en strålande coacha och dessutom talade skandinaviska!
Barnens bästa semester med bamseklubb och dansaktiviteter. Paradise beach ca 15 min taxiresa från hotellområdet var underbar omväxling till hotellens poolområden och beach.
Med vänlig hälsning,
Christopher m familj

Tips för att välja rum: Väl rum mot havet. På andra sidan av det stora hotellområdet går motorvägen.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Januari 2014, reste med familjen
Tack Christopher F
RRPPTULUM, Public Relations på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade mars 1 2014

Dear Christopher:

On behalf of the entire Grand Bahia Principe Tulum team I would like to take this opportunity to thank you for your feedback regarding your recent stay with us.

We are glad to hear that our personnel have left a good impression, we appreciate you mentioning Eddie, your comment is a great motivation for him to keep up with the professionalism and good service.

We are honored that you have chosen our hotel as your holiday destination and pleased to hear that you had a good time during your recent visit to the Riviera Maya.

Looking forward to welcome you back!

Receive our warm regards,

Wendy García,

Omdömet skrevs januari 9 2014

Vi bokade den här resan cirka en månad före avresa som var den 16 december. Vi reste med Ving och efter en nästan 12 timmar lång flygning landade vi i ett varmt Cancun. Bussresan till hotellet var ganska lång och jobbig eftersom att man var ganska trött efter flygresan. När vi väl anlände till hotellet kördes vi och vårat baggage till en lite mindre reception på ''Hacienda '' delen där incheckningen gick snabbt och smidigt. Vi kördes sedan till vårat rum som vi var nöjda med. I rummet fanns minibar, satelit tv, badkar osv. Det var ett bra rum, dock var läget sådär då vi hade utsikt emot andra villor men det gjorde inte jättemycket.

Resorten är otroligt stor men som tur e så finns det små tåg som går på resorten som tar dig upp till receptionen och även till dom andra hotellen. Det var också bra att man kunde utnyttja restaurangerna på dom andra hotellen, vi föredrog att äta på Akumal eftersom att det var lite lungare. VI hade också möjlighet att äta frukost på Tequila-restaurangen vilket var bra men vi fick aldrig tilfälle att äta middag där eftersom att det på något sätt var fullbokat under hela våran vistelse. Maten var annars mycket bra och det fanns alltid något att äta.

Det fanns många poolområden men vi höll oss mest vid våran Hacienda-pool där vi också hade nära till stranden. Det fanns också ett animation-team där som ordnade volleyboll och liknande. Stranden vid våran pool var mycket fin och det var ingen fara med höga vågor och strömmar, bara man är försiktig så är det inga problem. VI hade också en bar som låg precis vid poolen och det fannas alltid möjlighet att få sig en drink. Drinkarana höll för övrigt bra kvalitie.

Kort sagt, det här är ett mycket bra hotell, det finns ett par saker att notera.

Personalen är lite långsam
Ohyfsat folk förekommer, spelar ingen roll vart man åker
Dricks gör alltid personalen snabbare och vänligare.
Det kommer regnskurar då och då.

Jag rekommenderar den här resorten men om du åker från Sverige så kom ihåg att det är en lång resa.

• Bodde här: December 2013, reste med familjen
2  Tack Krabba
RRPPTULUM, Public Relations på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade januari 18 2014

Dear Krabba:

First, thank you very much for your stay at Gran Bahia Principe Tulum Resort and taking the time to write your impressions and suggestions for improving the service we offer.

The comments and suggestions we receive from our customers are very important to maintain quality and service in the Gran Bahia Principe Riviera Maya Resort

Sincerely,

Bahia Principe Hotels & Resorts, enjoy playing golf at our hotels on the Mayan Riviera.

Omdömet skrevs januari 2 2014

En toppenanläggning för alla smaker. Rent, fräscht, tryggt och med massor av utbud både vad gäller mat, underhållning, upplevelser på och via anläggningen. Suveränt för dig som vill uppleva en exotisk miljö under trygga förhållanden. Fantastiskt stort urval på All inklusive bufféerna och à la carte restaurangerna. Ytterst vänliga människor och mycket god service. Rummen är stora och fräscha med allt som behövs för en kortare som längre vistelse. Hotellet har eget Delfinarie där man kan simma och leka med delfiner under ordnade former till en kostnad. Vacker strandstråk och möjligheter att se sköldpaddor är stor. Perfekt för dyk och snorkling strax utanför strandremsan. Hotellet har flera enheter där All inklusive gäller för samtliga. Golfbollar med chaufförer trafikerar hela tiden mellan enheterna och det är enkelt sätt ta sig överallt. En mycket vacker plats! Finns ingenting att klaga på.

• Bodde här: December 2013, reste med familjen
Tack Mr och Mrs L
RRPPTULUM, Public Relations på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade januari 11 2014

Dear Mr och Mrs L:

Thank you for the time you took to add your opinion at this website and for staying with us and we look forward to be able to welcome you back.

We are proud in creating memories that last a lifetime, give unforgettable experiences to our guests and pleased to see that we have reached our goal.

Have a wonderful day,

Omdömet skrevs december 17 2013 från mobil enhet

Vi vistades på Tulum i 2v. Ett mycket bra hotell med god mat.

Rummen var aningen slitna men höll bra klass ändå. Hotellet var i full färd med att renovera rummen så det kommer vara fint med tiden.

Restaurangerna höll bra standard och det fanns mycket att välja på. Buffén var mycket stor och fräsch.

Stränder var vita och mycker rena. Personal städade där dagligen.

Vi reste ned Ving och deras personal lyste med sin frånvaro. Vill ni boka aktiviteter så gör der via ANDRA resebyråer som finns på plats. Billigare och fler avgångar. Dock ingen svensk guide då.

Alla faciliteter var fräscha och det fanns mycket att välja på. Personalen är extremt trevliga och tillmötesgående.

Bodde här: December 2013, reste som ett par
1  Tack Anders M
RRPPTULUM, Public Relations på Grand Bahia Principe Tulum, svarade på det här omdömetSvarade december 22 2013

Dear Anders:

It sounds great that you had enjoyed yourselves during your visit to Bahia Principe Riviera Maya Resort and that you had left behind for a while the bustle of everyday life.

Have a wonderful day,

Omdömet skrevs januari 6 2012

Åkte 9 personer med Ving i åldrarna 10-75 år!Vi bodde på Gran Bahia Principle Tulum och på Hacienda-delen... skillnaden är att man har egen, liten men familjär och trivsam reception samt pool som alltså bara gäster just på denna del får tillgång till! Hotellet består egentligen av 4 hotell och som gäst har man tillgång till alla faciiliteter på samtliga hotell! Även om det är stort och vi var där under högsäsong (jul 2011) så upplevde vi aldrig att det var trångt eller stökigt. Vackert läge vid en låååång underbar strand med välplanerade trevåningshus utspridda i grönskande trädgårdar och med små "golfbilståg" som charmig transporthjälp!! Servicen var toppklass -varm och professionell! Vi bokade temarestauranger i förväg genom att maila guest relations och Mr Melissa Sanchez bokade allt enligt önskemål!!!! Alla restauranger var bra men vi uppskattade främst den Japanska och den franska (La Gourmet) Hotellet har också ett eget delfinarium -missa inte det! Hemifrån (med hjälp av Meliisa :-) bokade vi "delfintränare för en dag" som kostande ca 1000 SEK per person och som definitivt var värt det! Massor av undervisning tillsammans med oförglömliga stunder i bassängen tillsammans med delfinerna! Vi hade också förmånen (som boende på Hacienda) att äta frukost och lunch på restaurang Tequila! Gabriel och övrig personal tog hand om oss alla på ett underbart sätt och fick oss verkligen att känna oss välkomna varje morgon! Det blev långa, välsmakande och sköna frukostar! Tips! Gå upp i tid och njut! Julmiddagen var imponerande... med mat i överflöd och vackra dekorationer, bl a isskulpturer fyllda med skaldjur! Men bli inte för bekväm och bara stanna på hotellet... Chichen Itza (Mayaruinerna) ca 2 timmar bort är ett måste likaså Tulum (Mayas hamnstad) ca 30 min från hotellet. När man är så många som vi var så kan man istället för att boka genom utflyktsarrangörerna på hotellet, boka egen taxi! Vi gjorde det och kom undan med ca halva priset! Dessutom får man en annan frihet. När ni åker till Tulum så stanna först i "stan" och handla de presenter ni vill ha med er hem (pruta:-) och be sedan chauffören stanna på en pizzeria på stranden just innan Tulumruinerna och ät lunch!! Ligger direkt på stranden och har sandgolv, hängmattor, är ren och snygg och har en underbar havsutsikt! Sen är man redo för ruiner!!! Ytterligare ett tips är att åka till Akumalstranden och snorkla! Ta taxi dit och ställ dig på stranden så kommer garanterat någon fram och undrar om ni vill ha guide.. och det bör man ha! Vi såg både stingrocka och massa fiskar och havssköldpaddor men hade inte velat vara utan vår guide... med ca 1.5 timmes simning i hyfsade vågor är det ett gott råd att man har professionella vid sin sida! Sammanfattningsvis en underbar semester i Mexico med god mat, kultur och natur och ett hotell vi rekommenderar! Hela familjen är imponerad av hur de lyckas driva runt detta hotellkompex med 4000 gäster och 3000 anställda,med all logistik som krävs bakom kulisserna ,och samtidigt få oss som gäster att känna oss så välkomna och omhändertagna! Återkommer gärna!

• Bodde här: December 2011, reste med familjen
9  Tack Annika B
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Akumalhotell
1,2 km bort
Grand Oasis Tulum
Nr 16 av 23 i Akumal
2 267 omdömen
Visa priser

Besökt Grand Bahia Principe Tulum? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Grand Bahia Principe Tulum

Adress: Carretera Chetumal Benito Juarez, km 250, Local B, Akumal, Municipio Tulum, Quintana Roo. 77760 | Local B, Akumal 77776, Mexiko
Telefonnummer:
Region: Mexiko > Yucatan halvön > Quintana Roo > Riviera Maya > Akumal
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Affärscenter med tillgång till internet Kasino och spel Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Rumservice Spa Sviter Swimmingpool Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 4 av Familjehotell i Akumal
Nr 7 av Romantiska hotell i Akumal
Nr 7 av De populäraste resorthotellen i Akumal
Nr 9 av Strandhotell i Akumal
Nr 9 av Spahotell i Akumal
Nr 10 av Lyxhotell i Akumal
Prisklass: 1 452 kr - 2 688 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4,5-stjärnigt — Grand Bahia Principe Tulum 4.5*
Antal rum: 978
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Grand Bahia Principe Tulum. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Gran Bahia Principe Riviera Maya
Gran Principe Tulum
Gran Bahia Principe Mayan Riviera Resort
Gran Bahia Principe Mexico

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?