Omdömet skrevs 6 juni 2018 från mobil enhet

poolen är bra, många solstolar att välja på.
stranden som är fantastiskt nära gör att allt annat känns inte så viktigt

maten var bra, otroligy mycket att välja på!

vissa i personalen var tjuriga andra mer trevlig;)

rummet var mycket dåligt städat och väldigt slitna.. men vi sov bara där så det känns ändå ok.

för övrigt är alebena en turisort som är väldigt liten och mycket dyr shopping.

Bodde här: maj 2018, reste med familjen
Tack Aleona p
Omdömet skrevs 17 augusti 2017 från mobil enhet

Rummet: rummet var okej, kändes väldigt gammalt, fanns inga lediga eluttag på rummet, vilket iof inte spelar jättestor roll på semestern men det är ju en bekvämlighet man är van vid att ha. Städningen var usel. Ganska hårda sängar och slitna kuddar. Fantastisk utsikt mot havet.

Maten: maten var inte jättebra, det var visserligen ett stort utbud och stor variation men kvalitén på maten var sådär. För det mesta var maten endast ljummen, trots att vi kom tidigt, det känns som att de inte hade någon bra uppvärmning ute på buffén. Frukosten var dock jättebra! Snacks mellan måltiderna bestod av pizza och pommes, och det var samma sak med detta, endast ljummet. Det var fritt att hämta kulglass under dan, något som jag tycker var jättebra!

Pool: poolområdet var trevligt, stort och ganska många solstolar, de flesta går dock upp och paxar solstolar så vill man hinna få någon måste man vara där i god tid. Underhållningspersonalen som höll till vid poolen var fantastiska, väldigt trevliga och entusiastiska och ville få med både barn och vuxna på spel och lekar.

Strand: fantastisk strand! Egen stranddel till hotellet, där det aldrig var mycket folk, så inga problem att få solstol där. Rent och fint överallt på stranden.

Personalen: en del av personalen var mindre trevlig, vi fick inte så bra bemötande av personalen i receptionen när vi kom. Personalen i baren var väldigt trevliga.

Övrigt: ganska omysigt hotell. Det fanns en sällskapsdel vid baren men det känns inte speciellt trevligt att spendera kvällen där. Det är däremot mycket trevligare att sitta ute vid restaurangen.
Väldigt nära till Albena, där det finns många restauranger och små butiker av olika slag. Gott om matbutiker, både stora och små. Väldigt trevlig stämning i staden på kvällen.

Läget: läget på hotellet var nog det bästa med det. Nära till Albena, endast 45 min från flygplatsen och så ligger hotellet i princip på stranden.

Bodde här: augusti 2017, reste som ett par
Tack Maliin96
Omdömet skrevs 15 september 2015

Bra bad, bra mat. Dålig städning.
Albenas wifi fungerade överallt, men hotellets bara i lobbyn.
Nära till Albena med mycket shopping och små restauranger med levande musik. I huvudsak skandinaver på hotellet.

Tips för att välja rum: Välj rum med havsutsikt.
  • Bodde här: september 2015, reste som ett par
1  Tack lasta36
Omdömet skrevs 19 augusti 2015

Restaurangen och maten samt den personalen var jätte bra.
De som jobbade i barerna borde lära sig mer omdrinkar ,försökte få en söt drink men de gick inte . Städning av hotell rum var usel. Då vi kom var de gamla saker kvar från förra hyres gästen. Ett sugrör under soffan låg synligt, samt en plast leksak bredvid soffan . På toa var det något på väggen ner till som vi ej ville analysera. Vi visade detta för Ving som var på dem ,men sugröret de försvann resten såg de ej .

• Bodde här: augusti 2015, reste med familjen
1  Tack Åsa W
Omdömet skrevs 17 augusti 2009

Vi bodde på detta hotell i 2 veckor 2008. 2 vuxna 3 barn. Vi var alla mycket nöjda. Vi kommer att komma tillbaka till detta hotell förhoppningsvis 2010. Allt var bra. Poolen, maten omgivningen och människorna. Om man då har åsikter på hur elen är dragen så tycker jag att det är tragiskt. Våra handdukar var varjefall VITA.

• Bodde här: september 2008, reste med familjen
1  Tack MaKa1