“Prisvärd mat i fin herrgårdsmiljö”
Omdöme om Toftaholm Herrgård

Toftaholm Herrgård
Rankad som nr 1 av 2 Restauranger i Lagan

Om du har åkt på motorvägen mellan Stockholm och Malmö undrar du kanske varför det är så få matställen om man exkluderar hamburgerkedjorna. Jo det är därför motorvägen har lagts utanför de små orterna och restaurangerna syns inte.
Ett sådant exempel är Toftaholms Herrgård i Vittaryd vid Lagan. Kör du bara 7 km från motorvägen finner du detta lilla paradis med sina vackra herrgårdsbyggnader och vackra trädgård vid strandkanten. Ett utmärkt ställe att äta på och koppla av.
Maten är god och klassiskt svensk till humana priser. Missa inte detta lilla fynd!

Datum för besöket: maj 2021
Tack Göran H

Omdömet skrevs 14 maj 2021

Åt en 5 rätters meny som tyvärr inte svarade upp till förväntningarna.Fint upplagda på faten men lite smaklöst.Serveringspersonalen var trevliga och pålästa om de olika rätterna men smakerna satt tyvärr inte.Den bästa rätten var desserten.

Datum för besöket: maj 2021
Tack Resenar57
Omdömet skrevs 26 mars 2021 från mobil enhet

Trevligt bemötande av all personal. Skönt med utomhusbad i badtunna vid sjökanten.
Underbart god fiskrätt i tre rätters menyn.

Datum för besöket: mars 2021
Tack 505gunillae
Omdömet skrevs 13 februari 2021

Otroligt kass service. Betalade extra för att för balkong, nä tyvärr bara betala mer för det och få inget.
Rusade in utan förvarning i vårt rum och skrek och gapade då 4 personer sitter helt ovetandes om vad som är problemet. Då visade det sig att det är mer lyhört än vanligt och att vårt prat ogillades.
Ren kränkning! Katastrof. Om vi fått höra att det hördes mer än normalt hade det inte varit något problem.
Fryst bröd vid middagen. Halvtaskig mat.
Billigt men man får vad man betalar för!

Datum för besöket: februari 2021
Tack Trippensett
Omdömet skrevs 2 november 2020

Vänlig, trevlig och hjälpsam o kunnig personal. Gammaldags fin atmosfär i matsal och hela byggnaden och en mycket god och variationsrik servering av eftermiddagskaffet som inkluderade snittar och små goda bakelserm.m. i en trevlig byggnad helt invid herrgårdsbyggnaden.Vi bjöds också på riklig ölprovning med göda ölsorter från Ryssby Bryggeri presenterat av dess kunnige ägare.

Datum för besöket: oktober 2020
Tack Falubo

Resenärer som tittade på Toftaholm Herrgård tittade också på

Lagan, Kronobergs län

Besökt Toftaholm Herrgård? Berätta vad du tyckte!