Hotel Terraza(Ljungby)
TripAdvisor
  • Restaurang
  • Bar/lounge
Omdömet skrevs 20 juli 2016 från mobil enhet

"Verkligen gott att äta riktig mat när man är på resa" var vår samlade kommentar när vi åkte från Toftaholm. Bra mat - Wallenbergare mycket bra. Lagom mycket mat. Bra service också. Det sammanlagda betyget ska spegla också priset och där tycker jag det är för högt. I prisklassen 140-150 kr hade betyget varit åtminstone ett snäpp högre

Bodde här: juli 2016, reste med familjen
Tack Vandraren1970
Omdömet skrevs 18 juli 2016 från mobil enhet

Här kostar det en slant att äta lunch, men det är helt klart värt det för maten var jättegod och fräsch. Har man som vi turen att få fönsterbord så har man dessutom fin utsikt över gräsmattor och sjön Bolmen. Servicen var alldeles utmärkt och kaffet kunde man inta i lobbyn eller ute på terrassen helt enligt egna önskemål.

Bodde här: juli 2016, reste med vänner
1  Tack Ulrika R
Omdömet skrevs 10 juli 2016 från mobil enhet

Bra mat i en oslagbar miljö...trevlig personal med service-mind. Inte första gången och inte den sista. Vänta på när afternoon Tea börjar.

Deras afternoon Tea slås bara av Tjolöholm slott.
Så detta rekommenderas verkligen...

Trevliga ägare som gör allt för gästen.

Bodde här: juli 2016, reste med familjen
1  Tack Conny E
Omdömet skrevs 1 juli 2016 från mobil enhet

Vi stannade till här, lite av en slump, på Midsommardagen. Hungriga och inte sugna på att fortsätta till hamburgerrestaurangerna i Värnamo. De hade inte räknat med så många gäster att de var underbemannade. Vi fick alltså vänta länge men de bad om ursäkt. Vi åt alla tre Wallenbergare och det var de godaste sådana jag ätit. Men det var en liten knubbig biff och inte så mycket mos. Inte ens jag blev mätt som är liten i maten. Vi satsade därför på rabarberpaj och creme brulé. Pajen bestod av tre små rabarberstänger på en liten hög av smulor, en klick glass och några mikroskopiska klickar av någon mousse. Creme brulén var en flopp. Den var brun, inte bränd alltså utan innanmätet var gråbrunt. Dessutom var den varm, direkt ur ugnen? Kaffe på maten ingår. Men en lunch för runt 900 kr när man knappt är mätt är inte prisvärd hur gott det än var. Jag ger ändå det betyget pga den goda Wallenbergaren och den vackra miljön.

Bodde här: juni 2016, reste med familjen
4  Tack sommarcatta
Omdömet skrevs 14 maj 2016

Herrgårdens läge vid gamla riksettan ger en bra start på besöket. Väl på plats vid gården kände vi omedelbart att detta är en härlig plats. Läget vid sjön med utsikten emot den strandnära ön skapar en fin idyll som också visade sig ha en koppling till rikets historia. De natursköna och historiestinna omgivningarna ger verkligen en lust till promenader. Avslappnat och varmt välkomnade i receptionen som under hela vistelsen återupprepades. Vi fick ett litet fint stilenligt rum med sköna sängar och ett generöst och trevligt badrum. Maten är av sådan klass att det i sig enbart är ett skäl till ett besök. Fin hantering av råvarorna som utmynnar i kreativa och frestande rätter. Restaurangservicen är uppmärksam och vänlig om än till viss del gav en liten känsla av orutin. Detta är verkligen en plats om man vill byta vardagens hets och krav mot njutning för alla sinnen. Vi vill gärna återkomma för ett nytt besök.

• Bodde här: maj 2016, reste som ett par
4  Tack 24mikaels