Omdömet skrevs 11 november 2015 från mobil enhet

Inte långt från Värnamo vid sjön Vidösten ligger denna herrgård med historiska anor. Mycket romantisk miljö med vackra rum.och en trevlig omgivning. God mat och dryck och härliga salonger för trevligt umgänge.
Ett ställe man gärna besöker igen.

Bodde här: november 2015, reste som ett par
1  Tack KANSU
Toftaholm, Chef på Toftaholm Herrgård Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 26 november 2015

Hej!
Tack så mycket för ditt omdöme om Toftaholm Herrgård.
Feedback på din hotellupplevelse är väldig viktig för oss och vi är tacksamma för att du är aktiv i Tripadvisor samhället. Nivå 5 skribent, grattis!
Välkommen åter till vår romantiska herrgårdsmiljö, just nu är det väldigt mysigt med Julgranar och vårt stora Julbord i röda salongen!

Vänliga hälsningar.

Omdömet skrevs 27 september 2015 från mobil enhet

Vänligt bemötande och professionell service på en rakt igenom gemytlig plats. Vi stressade av från 100 till 20 så fort vi rullade in på gårdsplanen. Naturen och promenaden så rogivande. Vi togs om hand och serverades mycket bra mat och goda drycker i både matsal och salong. Väl värt besöket

Bodde här: september 2015, reste som ett par
2  Tack MikaPers
Omdömet skrevs 23 september 2015

Ljuvlig miljö, härliga salar och charmigt ställe. Afternoon tea i salongen, fantastisk brunch i matsalen och god service. Utsikten över sjön är fantastisk såväl sommar som vinter. Brunchen är i tapas form med många härliga rätter. Vällagat och smakligt upplagt. Afternoon tea serveras på stående kakfat, med allt som hör till.

• Bodde här: september 2015, reste som ett par
Tack Jaana71
Omdömet skrevs 23 september 2015 från mobil enhet

Tur att allt var bokat i Jönköping och Värnamo så denna fina anrika herrgård kunde besökas. Ett idylliskt hotell med bra komfort, bra mat(lite tunn och dyr a la carte) och fantastisk omgivning. Det märks att det är lågsäsong då även frukosten serverades a la carte, vilket ger extra lyxkänsla.

En herrgård jag gärna besöker igen och då privat och mer än en natt.

Bodde här: september 2015, reste i arbetet
Tack Andreas N
Omdömet skrevs 9 september 2015 från mobil enhet

Tog tillfället i akt att återigen besöka Toftaholm. Mycket trevligt ställe där vi vart på konferens tidigare. Skulle bara äta frukost i den trivsamma miljön men tycker att 225 kronor var väl dyrt för en vanlig frukost. Hade förväntat mig mer för de pengarna. Synd på ett i övrigt bra ställe med trevlig personal!

Bodde här: juli 2015, reste som ett par
4  Tack sircantona