Omdömet skrevs 17 juli 2015

Min man valde SOS och jag själv Wallenbergare. SOS bestod av ett ägg delat i fyra delar och två matjesfilebitar som också var delad, lite gräddfil och det var det hela. Min Wallenbergare var vällagad men portionen var mycket sparsam. Tur att vi hade fått lite bröd att bottna med. När nota kom blev vi mycket förvånade när vi fick klart för oss att en flaska kranvatten kostade 70 kronor! Lunchen kostade sammanlagt 490 kronor och det var den definitivt inte värd!

Datum för vistelsen: juli 2015
Tack Margareta B
Toftaholm, Ägare på Toftaholm Herrgård Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 29 juli 2015

Trevligt att ni tog er lunch paus på Toftaholm. - Storlek på portioner är alltid en delikat fråga. SOS får inte vara för snålt och det har köket fått kommentar på. - Wallenbergaren väger 180 gr och är gjord på kalvfärs, grädde, ägg och smör. Vårt potatismos med tryffel är även det kraftigt och mättande, ca. 60 gr och därtill grön ärtpuré rårörda lingon och smält smör. I våra gästers ögon en väl tilltagen rätt, men som sagt vi är alla olika och jag respekterar er synpunkt.
Två flaskor mineralvatten kostar i snitt 35.-/st på restauranger i Sverige och vår stora flaska har samma volym som två 33:or och kostar då 70.-
Det är ju inte endast vattnet, vi har designade flaskor och personalkostnad för disk av dessa etc.
Varmt välkomna åter och fortsatt skön sommar.

Omdömet skrevs 10 juli 2015 från mobil enhet

Underbar miljö, trevligt bemötande, fantastiskt god mat! Lugnt och skönt, perfekt avbrott efter många mil på E4:an. Hit kommer vi garanterat fler gånger! Ganska hög prisklass, men man får vad man betalar för! Fick tips om julbord här, vilket vi nog kommer att prova.

Datum för vistelsen: juli 2015
Tack FamiljenResa
Omdömet skrevs 17 juni 2015 från mobil enhet

Trevlig miljö men med en falsk marknadsföring. Vi ringde innan och då sa man att det var hembakta bullar. Skulle inte tro de. Bake-off så det står härliga till. Dessutom ovanligt dyrt. 85kr för en kaffe och en torr bulle .
För övrigt så var personalen trevlig innan jag påtalade detta. Ingen avdrag gjordes.....

Datum för vistelsen: juni 2015
3  Tack MartinD71
Toftaholm, Ägare på Toftaholm Herrgård Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 22 juni 2015

Tack för din kommentar. Dock vill vi här lyfta fram vårt team i köket och deras arbete samt engagemang i vårt hembakade kaffe- och matbröd. Allt kaffe- och matbröd bakas med våra egna recept.
Varmt välkomna åter

Omdömet skrevs 13 juni 2015 från mobil enhet

Om man är på genomresa och har gott om tid kan det vara värt att ta en avstickare från E4:an och njuta av en vällagad lunch i vacker och harmonisk miljö. Majskyckling med potatispure' och sötsyrlig senapssås var riktigt god. Tyvärr fanns dock inget annat val. Servicen trevlig och tillmötesgående om än inte helt koordinerad de få gästerna till trots. Även om vi var nöjda som helhet uppfattade vi priset som lite väl högt.

Datum för vistelsen: juni 2015
Tack Fredrik_L123
Omdömet skrevs 8 maj 2015

Har varit konferensgäst här ett antal gånger men vet ej när/om det blir igen. Även om herrgården ligger fantastiskt vackert är det avsaknad av innehåll såsom leende, service och värme som saknas. Man känner sig inte riktigt välkommen. Dessutom var frukosten en katastrof men många tomma fat och middagens varmrätt var en katastrof. Blev dock utbytt på ett snyggt sätt. Rummen behöver piffas upp betydligt men sängen u.a.. Och prisbilden på dryck m.m. har verkligen skenat iväg. Besviken? Ja!

Datum för vistelsen: maj 2015
1  Tack Kax09
Toftaholm, Ägare på Toftaholm Herrgård Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 13 maj 2015

Tack för dina synpunkter, vi tar dem till oss.
Det är endast med våra gästers feedback som vi kan hålla oss uppdaterade och ständigt förbättras.
Alla berörda avdelningar och personal har tagit del av dina kommentarer. Då det gäller våra rums standard, beklagar vi detta då vi ständigt målar och förbättrar.

Vi hoppas att vi får hälsa dig välkommen till oss igen inom överskådlig tid.