eDreams
Omdömet skrevs 1 januari 2021 från mobil enhet

Mycket trevligt och väldkött område med många kul aktiviteter året om. En (minst!!) tur i rodeln rekommenderas :) Vi bodde i en väldigt fräsch och mysig stuga med bra läge längst upp i området (Räven nr 55). Restaurangen var också fin och hade goda pizzor.

Datum för vistelsen: januari 2021
Tack AnnaF1685
Omdömet skrevs 29 augusti 2020 från mobil enhet

Var här som familj, två vuxna och två barn på 8 & 10. Hyrde bastuflotte, körde rodelbana, lekplatser, OCR, sprang och såklart det bästa, höghöjdsklättring med Zipline! Missa inte!! En upplevelse för hela familjen!

Datum för vistelsen: juli 2020
1  Tack AltraStrava
Omdömet skrevs 9 augusti 2020 från mobil enhet

Vi besökte Isaberg en helg i augusti. Vi hade bokat en stuga av typen Räven, och blev mycket glatt överraskade. Välhållen stuga, välstädat och med all tänkbar utrustning. Här fanns tillochmed diskmedel (hand- och maskin), rengöringsmedel, diskborste, disktrasor och soppåsar. Sånt brukar man få hålla med själv på andra håll. Stugan var även försedd med luftvärmepump, vilken också kunde kyla - så välbehövligt då vi var där under värmebölja. Mysig altan med möblemang. Det som dock var en bristvara var eluttag! De som fanns i sovrummen var effektivt blockerade av sängarnas resårkärnor och i övrigt fanns ett uttag med timer i köket (som servade vattenkokare och kaffebryggare) samt endast ett (1!) övrigt ledigt. Kändes lite klent för en familj på 4 pers som behöver ladda telefoner, datorer, hörlurar. Tips: ta med skarvsladd.
Vi hade bokat Tree Top Adventure till barnen (13 och 16 år) och det var riktigt bra. Utmanande banor, bra utrustning och möjlighet till lån av handskar om man glömt. Dock blev ungdomarna besvikna på väntetiden, då personalen inte startade genomgången innan alla anmälda kommit, och ett anmält sällskap var nästan 20 min sena, så det försvann betald klättringstid.
Tonåringarna testade också Rodelbanan och den var underhållande. Ett plus här är att det går att köpa biljetter till den på nätet, både singelåk och 5 eller 10 åk. Då får man en QRkod i telefonen och köandet går snabbt. Under dagen vi var där var det knappt några köer alls till Rodelbanan, skönt då det var väldigt varmt.
I omgivningarna finns också fina vandringsleder, minigolfbana och flera cykelleder för mountainbike. De testade vi inte denna gång.
Ett annat tips är att handla maten innan du kommer till Isaberg. Här finns bara en pytteliten butik inne i receptionshuset med det absolut nödvändigaste, dyrt dessutom. Handla i närliggande Hestra eller ännu hellre i Tranemo, lite längre bort men med större utbud, bl a en Willys (Hestra har bara en affär, en liten Tempo).
Fint ställe, vi återkommer gärna.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack johannak221
Omdömet skrevs 5 augusti 2020

Stannade här lite kort på väg hem från ett annat utflyktsmål. Testade rodelbanan, minigolf och badplatsen. Rodelbanan var superkul! Minigolfbanan upplevde vi som lite feldimensionerad då kanterna som var runt banan för att hålla bollen på banan inte gjorde det samt att det var märkliga höjdskillnader som gjorde att bollen levde sitt eget liv :) Banan var i övrigt fin.
Badplatsen var också trevlig.
Kommer gärna tillbaka en annan gång och testar fler av aktiviteterna på området!

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack malin_mcneill
Omdömet skrevs 16 juli 2020 från mobil enhet

En jättebra anläggning för oss som gillar cykling. Bra campingtomter där man faktiskt får lite privat sfär ändå. Fin badplats även om vädret inte var med oss denna gången.

Så här i covidtider kändes det inte som att Campingen var med på det. Campingen var full när vi var där och då upplevde jag servicehuset trångt.

Bra resturang, men klent utbud i kiosken om man skulle behöva köpa något.

Datum för vistelsen: maj 2020
1  Tack HenrikJohansson69