“Smörgåsmassaker”

Åsby Hem och Trädgård
Rankad som nr 1 av 5 saker att göra i Hallstahammar
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs för 1 vecka sedan

Åsby har hittat sitt koncept, de stora växthusen fylls inte bara med växter och krukor utan också med allehanda prylar, inredningsdetaljer, textiler och ett välbesökt café. Liksom så många andra brukar vi åka hit någon gång per år, senast i början av januari. Fast det var fasligt vad dåligt sandat det var. Caféets grillsmörgås var ytterligare en besvikelse, baguetten med kyckling och ost var bokstavligen massakrerad. Och dyr dessutom.

Datum för upplevelsen: januari 2019
Tack Robert A

Var inne idag den 21 december för att köpa blommor. Blev en nätt summa på 700 spänn och enorma köer. I kassan efter oändlig väntan står det två damer den ena frågar om jag vill ha en kasse hon är vänlig ocg hjälpsam, medan den andra slår in. När hon blrjar stuva i julgransprydnader så att den första kassen blir full (de är små) frågar hon om jag ska ta de andra i handen. ”Jag har betalat för en kasse” säger jag. Hon visar med en gest att den är full ”ja då kostar det två kronor till här tar vi betalt för kassarna”.
Det är en småsak men så snålt, ogint, grinigt. Jag handlar nån annanstans i fortsättningen.

Datum för upplevelsen: december 2018
Tack Travellingreporter
Omdömet skrevs 1 december 2018 från mobil enhet

Mycket att titta på året runt. Kring jul är hela trädgårdsdelen ordentligt pyntad. Inredning efter säsong.
I caféet finns grillade smörgåsar och bakad potatis till en vettig kostnad.

Datum för upplevelsen: december 2018
Tack lundbergs07
Omdömet skrevs 13 november 2018 från mobil enhet

Då var det dags att klaga, igen, då.
För 1,5 år sedan var jag hos er och efter besöket skrev jag både på er facebooksida samt till er mail där jag beskrev min upplevelse som rullstolsburen.
Enligt den jag mailade med skulle Ni genast ta tag i det jag påpekade..
Så vad har hänt då?
INGENTING!!!
Ni har inte ens sänkt spegeln till normalhöjd inne på toaletten! Nu bör man vara runt 1.80 för att ha någon glädje av spegeln..
Förra gången var jag till Åsby ensam och fick be andra besökande om hjälp för att lyckas ta mig in och ut, både när det gällde affären och toaletten (när jag skulle ut fick jag vänta en stund på att ngn skulle besöka toaletten, som ligger utomhus, först då blev jag utsläppt..)
Alltså:
• Ingen automatisk dörröppnare vid entrén
• Ingen automatisk dörröppnare vid
toaletten
• Spegeln hänger på tok för högt upp,
även för en gående person
• Självklart ingen parkering för
rörelsehindrade

USELT av er att inte ordnat något av detta

Datum för upplevelsen: november 2018
Tack Puh67
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 18 oktober 2018 från mobil enhet

Trevligt med massor av inredning och blommor. Mysigt kafé med goda räksmörgåsar och andra godsaker till vettigt pris.

Datum för upplevelsen: mars 2018
Tack PatrikFalk

Resenärer som tittade på Åsby Hem och Trädgård tittade också på

Hallstahammar, Västmanlands län

Besökt Åsby Hem och Trädgård? Berätta vad du tyckte!