“Mycket bra!”

L’Angolo Del Gusto
Rankad som nr 1 av 58 Restauranger i Anacapri
Kök: Italienskt
Omdömet skrevs 14 juli 2018 från mobil enhet

God mat. Vi åt förrätt och en större rätt var. Delade på efterrätt och en flaska vin. Maten var mycket god och likaså vinet de rekommenderade.

De glömde att ge oss vårt vin innan första rätten så vi sa till. Det ordnade sig utan problem och de bad om ursäkt men det är en lite märklig miss - det här är trots allt inte det billigaste stället på Anacapri.

Kan hur som helst rekommendera det här. Det är ganska litet så kom inte försent om ni bara ska gå dit och och hoppas på bord.

Datum för besöket: juli 2018
Tack V1549BSch

Omdömet skrevs 6 juli 2018 från mobil enhet

Mysig restaurang med trevlig personal och välsmakande mat.
Dock var kanin slut och när vi skulle beställa kaffe så gick inte det för maskinen behövde rengöras.

Datum för besöket: juli 2018
Tack GuyFromStockholm
Omdömet skrevs 13 november 2017 från mobil enhet

En mycket trevlig restaurang, öppen i november när många andra restauranger är stängda.
Vi fick en utmärkt lunch och ett mycket trevligt bemötande.
Rekommenderas.

Datum för besöket: november 2017
Tack KristinaK1896
Omdömet skrevs 14 juli 2017 från mobil enhet

Första kvällen i Anacapri hade vi turen att få bord på Del Gusto. Uteserveringen ligger vackert vid ett litet torg som vid vårt besök var förvånansvärt lugnt och stillsamt, på ett positivt sätt. Servicen var proffsig och vänlig, men ej av det personliga slaget. Här åt jag de tveklöst godaste köttbullarna i mitt liv och detta är huvudskälet till att högsta betyg ges. Att fyra stora köttbullar med endast tomatsås som tillbehör kan vara så underbart gott...

Datum för besöket: juli 2017
Tack Magnus H
Omdömet skrevs 7 maj 2017 från mobil enhet

Besökte denna restaurang en lite blåsig kväll i början av maj. Satt inne i den relativt mindre matsalen, som så småningom blev full av gäster. Mottagandet av ägare och gäster var väldigt positivt utan att vara "insmilande" och efterhängset.

Lokalen var ljus, ren och nyrenoverad och den del av köket man såg in i var rent och snyggt.

Vi valde minibläckfisk i tomatsås till Antipasti och "spagetti al Mare" till Primi. Både vällagade och smakfulla med lagom mycket tomatsmak och pepprighet i förrätten och en riktig bra al dente spagetti. Hade vi haft möjlighet att besöka Del Gusto under vårt besök i Capri fler gånger hade vi gjort det, men denna gång blev det bara en.

Datum för besöket: maj 2017
Tack 963mikaelf

Resenärer som tittade på L’Angolo Del Gusto tittade också på

Besökt L’Angolo Del Gusto? Berätta vad du tyckte!