“Fantastiskt!”

47,89 US$*
Semi-Guided Capri Island Tour
Rankad som nr 2 av 20 saker att göra i Anacapri
Omdömet skrevs april 13 2017 från mobil enhet

Vi älskade detta ställe. Helt fantastiskt. Utsikten är helt otrolig. Missa inte detta ställe. Stor upplevelse.

Tack Michael B

Omdömet skrevs november 21 2016

Villa San Michele ska besökas under våren, när fruktträd och växter blommar för fullt. Trädgården som man guidas genom med pilar, måste vara så fantastisk på våren.
Jag har läst ganska mycket om Axel Munthe hemma i Sverige och följt hans liv under decennier.
Det var intressant att vandra igenom Axels alla rum, men det var lite sparsamt möblerat. Däremot hade han samlat på sig diverse antika föremål, sannolikt var många honorar för behandlingar.
Informationstavlor om San Michele på engelska och svenska var mycket informativ..

Tack Bjorn G
Omdömet skrevs november 6 2016

Det är värt en besök! Axel Munthe är en känd person som har gjort mycket för Cypern. Han testamenterade detta ställe till svenska staten så det är intressant för en svensk att besöka den villan av den anledning! Det är mycket intressant historia och fantastisk trädgård med utsikten över havet.

Tack Elena M
Omdömet skrevs september 24 2016 från mobil enhet

Axel Munthes villa var en upplevelse att se. Fint bevarad och roligt att Sverige är en del av det fantastiska Capri. En fin liten konserthörna där artister ibland har små soaréer. Utsikten från trädgården magnifik.

Tack KajsaLi
Omdömet skrevs september 15 2016 från mobil enhet

Fin villa med tillhörande park. Extra rolig för oss från Sverige. Om man tar trappan ner hela vägen till hamnen är det mååååånga steg

Tack Jp2000hotmail

Resenärer som tittade på Villa San Michele tittade också på

Besökt Villa San Michele? Berätta vad du tyckte!