“Intressant för en svensk”
Omdöme om Villa San Michele

48,64 US$*
Semi-Guided Capri Island Tour
Rankad som nr 2 av 20 saker att göra i Anacapri
Omdömet skrevs november 21 2016

Villa San Michele ska besökas under våren, när fruktträd och växter blommar för fullt. Trädgården som man guidas genom med pilar, måste vara så fantastisk på våren.
Jag har läst ganska mycket om Axel Munthe hemma i Sverige och följt hans liv under decennier.
Det var intressant att vandra igenom Axels alla rum, men det var lite sparsamt möblerat. Däremot hade han samlat på sig diverse antika föremål, sannolikt var många honorar för behandlingar.
Informationstavlor om San Michele på engelska och svenska var mycket informativ..

Tack Bjorn G
Det finns nyare omdömen om Villa San Michele
Visa de senaste omdömena

Omdömet skrevs november 6 2016

Det är värt en besök! Axel Munthe är en känd person som har gjort mycket för Cypern. Han testamenterade detta ställe till svenska staten så det är intressant för en svensk att besöka den villan av den anledning! Det är mycket intressant historia och fantastisk trädgård med utsikten över havet.

Tack Elena M
Omdömet skrevs september 24 2016 från mobil enhet

Axel Munthes villa var en upplevelse att se. Fint bevarad och roligt att Sverige är en del av det fantastiska Capri. En fin liten konserthörna där artister ibland har små soaréer. Utsikten från trädgården magnifik.

Tack KajsaLi
Omdömet skrevs september 15 2016 från mobil enhet

Fin villa med tillhörande park. Extra rolig för oss från Sverige. Om man tar trappan ner hela vägen till hamnen är det mååååånga steg

Tack Jp2000hotmail
Omdömet skrevs september 8 2016 från mobil enhet

Reste till Capri nästan enbart för att besöka San Michele och Axel Munthes skapelse som är omgiven av en grön park där arkitektur,konst och natur bildar en harmonisk enhet.Villan är en härlig skapelse,matsalen,köket och franska salongen.Det finns mycket att se i Villan och parken.Vid entrén finns en illustrerad
vägledning att köpa på många språk även på svenska.Tips,vi besökte San Michele (öppnar kl.09.00) i september,ca kl.09.45
en stund senare kommer det mängder med grupper,fyller upp alla utrymmen.KOM TIDIGT.Taxi från Capri 20€ till San Michele och kommunala överfulla bussen hem för ca 1,70€.Det går fort på dessa små vägar efter berget.

1  Tack Churzhil

Resenärer som tittade på Villa San Michele tittade också på

Besökt Villa San Michele? Berätta vad du tyckte!