“Fantastisk trädgård”

48,03 US$*
Semi-Guided Capri Island Tour
Rankad som nr 2 av 20 saker att göra i Anacapri
Omdömet skrevs november 6 2016

Det är värt en besök! Axel Munthe är en känd person som har gjort mycket för Cypern. Han testamenterade detta ställe till svenska staten så det är intressant för en svensk att besöka den villan av den anledning! Det är mycket intressant historia och fantastisk trädgård med utsikten över havet.

Tack Elena M

Omdömet skrevs september 24 2016 från mobil enhet

Axel Munthes villa var en upplevelse att se. Fint bevarad och roligt att Sverige är en del av det fantastiska Capri. En fin liten konserthörna där artister ibland har små soaréer. Utsikten från trädgården magnifik.

Tack KajsaLi
Omdömet skrevs september 15 2016 från mobil enhet

Fin villa med tillhörande park. Extra rolig för oss från Sverige. Om man tar trappan ner hela vägen till hamnen är det mååååånga steg

Tack Jp2000hotmail
Omdömet skrevs september 8 2016 från mobil enhet

Reste till Capri nästan enbart för att besöka San Michele och Axel Munthes skapelse som är omgiven av en grön park där arkitektur,konst och natur bildar en harmonisk enhet.Villan är en härlig skapelse,matsalen,köket och franska salongen.Det finns mycket att se i Villan och parken.Vid entrén finns en illustrerad
vägledning att köpa på många språk även på svenska.Tips,vi besökte San Michele (öppnar kl.09.00) i september,ca kl.09.45
en stund senare kommer det mängder med grupper,fyller upp alla utrymmen.KOM TIDIGT.Taxi från Capri 20€ till San Michele och kommunala överfulla bussen hem för ca 1,70€.Det går fort på dessa små vägar efter berget.

1  Tack Churzhil
Omdömet skrevs augusti 10 2016

Detta är verkligen en plats jag kan återvända till, att på en vacker liten ö i Medelhavet bygga en sådan magnifik villa/trädgård. Utsikten över Neapel-bukten är fantastisk ute vid sfinxen.
Rekommenderas att besöka vid öppning för att slippa stora turist grupper.

1  Tack Tobias H

Resenärer som tittade på Villa San Michele tittade också på

Besökt Villa San Michele? Berätta vad du tyckte!