“Trevligt besök”

och över
Full-Day Capri Highlights Tour from Naples
Rankad som nr 3 av 22 saker att göra i Anacapri
Omdömet skrevs september 15 2016 från mobil enhet

Fin villa med tillhörande park. Extra rolig för oss från Sverige. Om man tar trappan ner hela vägen till hamnen är det mååååånga steg

Tack Jp2000hotmail

Omdömet skrevs september 8 2016 från mobil enhet

Reste till Capri nästan enbart för att besöka San Michele och Axel Munthes skapelse som är omgiven av en grön park där arkitektur,konst och natur bildar en harmonisk enhet.Villan är en härlig skapelse,matsalen,köket och franska salongen.Det finns mycket att se i Villan och parken.Vid entrén finns en illustrerad
vägledning att köpa på många språk även på svenska.Tips,vi besökte San Michele (öppnar kl.09.00) i september,ca kl.09.45
en stund senare kommer det mängder med grupper,fyller upp alla utrymmen.KOM TIDIGT.Taxi från Capri 20€ till San Michele och kommunala överfulla bussen hem för ca 1,70€.Det går fort på dessa små vägar efter berget.

1  Tack travel-around21
Omdömet skrevs augusti 10 2016

Detta är verkligen en plats jag kan återvända till, att på en vacker liten ö i Medelhavet bygga en sådan magnifik villa/trädgård. Utsikten över Neapel-bukten är fantastisk ute vid sfinxen.
Rekommenderas att besöka vid öppning för att slippa stora turist grupper.

1  Tack Tobias H
Omdömet skrevs juli 7 2016 från mobil enhet

Vi var 7 personer som besökte San Michele, ålder mellan 14 och 87 som alla fick ut massor av besöket. Påminner om Millesgården eller prins Eugens waldemarsudde men i en mycket mer spektakulär miljö.
Ett tips är att äta mat på cafeet istället för på någon av de alldeles för överprisade restauranger som finns på anacapri

1  Tack Per Göran L
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs maj 29 2016 från mobil enhet

Villan ligger på klippkanten och ger en vacker utsikt över Capri hamn. Huset är som ett museum sms-biljetter statyer. Mycket bra anordnat.

Tack Mikael O

Resenärer som tittade på Villa San Michele tittade också på

Besökt Villa San Michele? Berätta vad du tyckte!