“Dr Munthes fantastiska villa”
Omdöme om Villa San Michele

48,11 US$*
Semi-Guided Capri Island Tour
Rankad som nr 2 av 20 saker att göra i Anacapri
Omdömet skrevs augusti 10 2016

Detta är verkligen en plats jag kan återvända till, att på en vacker liten ö i Medelhavet bygga en sådan magnifik villa/trädgård. Utsikten över Neapel-bukten är fantastisk ute vid sfinxen.
Rekommenderas att besöka vid öppning för att slippa stora turist grupper.

1  Tack Tobias H

2024 av 1 574 omdömen

Omdömet skrevs juli 7 2016 från mobil enhet

Vi var 7 personer som besökte San Michele, ålder mellan 14 och 87 som alla fick ut massor av besöket. Påminner om Millesgården eller prins Eugens waldemarsudde men i en mycket mer spektakulär miljö.
Ett tips är att äta mat på cafeet istället för på någon av de alldeles för överprisade restauranger som finns på anacapri

1  Tack Per Göran L
Omdömet skrevs maj 29 2016 från mobil enhet

Villan ligger på klippkanten och ger en vacker utsikt över Capri hamn. Huset är som ett museum sms-biljetter statyer. Mycket bra anordnat.

Tack Mikael O
Omdömet skrevs maj 29 2016 från mobil enhet

Hitt måste du åka kulturellt med en enorm utsikt. Villan ligger på bergskanten och som svensk är det roligt att gå in här med bår anknytning. Villan är som ett konst museum.

Tack Mikael O
Omdömet skrevs mars 23 2016

Villan är ganska liten men det är ändå intressant och väl värt ett besök om man är på Capri. Man tar bussen nerifrån hamnen till Anacapri, vilket är ett äventyr i sig själv längs de slingriga vägarna. Från hållplatsen är det endast fem minuters promenad till villan.

Tack MtEverestGirl

Resenärer som tittade på Villa San Michele tittade också på

Besökt Villa San Michele? Berätta vad du tyckte!