Spara

från 92,40 US$
från 140,90 US$
från 218,30 US$
Omdömet skrevs 28 juli 2016 från mobil enhet

Upp till berget Mountain Solar tar man sig med linbana. Fantastiskt vackra vyer hela vägen upp. Uppe på toppen finns en restaurang där man kan läska sig med mat och dryck medan man njuter av den vidunderliga utsikten över hela ön. Gillar man att vandra och vill ha motion kan man ta en promenad ner.
Det var så klart väldigt många turister där så det är inte ett ställe man åker till om man vill ha det lugnt.
Dagen vi var där var det bröllopsförberedelser. Någon miljardär hade hyrt hela berget och byggde disco där.
Allt material fraktades i den skrangliga linbanan. Det kom både champanj, vattenflaskor, kablar till spotlights och ljudanläggning och mycket annat åkande i stolarna. Stora saker togs säkerligen upp med helikopter.

Datum för upplevelsen: juli 2016
Tack Gunilla G
Omdömet skrevs 29 maj 2016 från mobil enhet

En mycket bra utsiktsplats, men det är inte bara utsiktsplatsen som imponerar. Det själva sättet man tar dig dit på. En enstols linbana tar en upp till utsiktsplatsen.

Datum för upplevelsen: maj 2016
Tack Mikael O
Omdömet skrevs 23 september 2015

Jag måste nog att enpersons liftturen upp på Mount Solaro var fantastisk. Bättre utsikt kan man inte få. Hjälpsam personal såg till att man kom av och på liften lätt. Uppe på berget möts du av en otrolig utsikt!! Finns en cafeteria och toaletter också däruppe. Rekommenderas!! Det bästa av allt på min endagstur till Capri!!!

Datum för upplevelsen: juli 2015
Tack Millis1970
Omdömet skrevs 6 oktober 2013

Fantastisk utsikt. Lugn o skön färd upp med linbana. Lite läskigt om man är höjdrädd. Men absolut värt att åka upp. Åk gärna upp och gå ner.

Datum för upplevelsen: oktober 2013
Tack bofinken
Omdömet skrevs 30 augusti 2013

Lätt att nå med "seggiovian! stolsliften från Piazza Monumento i AnaCapri. Samma ställe som man startar sin promenad till Villa San Michele. Rekommenderar dock att gå antingen upp eller ner eller båda dera. Dofterna på olika höjder mm. Stolsliften kostar 10€ tor. Tyskarna hade det tillsammans med sina kamrater som rekretionsplats under andra världskriget.

Datum för upplevelsen: augusti 2013
Tack m95bopa