“Bästa vyn på Capri”

Semi-Guided Capri Island Tour Including Lunch
Rankad som nr 1 av 22 saker att göra i Anacapri
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 11 juli 2017

En mycket behaglig och avslappnad resa upp till bergstoppen med enmanslinbanan. Häftigt att hänga där ensam i luften ovanför trädgårdar och en fantastisk vy, väldigt rofyllt. När man är väl uppe så har man en fantastisk utsikt över hela Capri och Amalfhalvön. Vill man så kan man gå ner till Anacapri, hyfsad lätt nergång.

1  Tack SO Lärare David L

Omdömet skrevs 28 juli 2016 från mobil enhet

Upp till berget Mountain Solar tar man sig med linbana. Fantastiskt vackra vyer hela vägen upp. Uppe på toppen finns en restaurang där man kan läska sig med mat och dryck medan man njuter av den vidunderliga utsikten över hela ön. Gillar man att vandra och vill ha motion kan man ta en promenad ner.
Det var så klart väldigt många turister där så det är inte ett ställe man åker till om man vill ha det lugnt.
Dagen vi var där var det bröllopsförberedelser. Någon miljardär hade hyrt hela berget och byggde disco där.
Allt material fraktades i den skrangliga linbanan. Det kom både champanj, vattenflaskor, kablar till spotlights och ljudanläggning och mycket annat åkande i stolarna. Stora saker togs säkerligen upp med helikopter.

Tack Gunilla G
Omdömet skrevs 29 maj 2016 från mobil enhet

En mycket bra utsiktsplats, men det är inte bara utsiktsplatsen som imponerar. Det själva sättet man tar dig dit på. En enstols linbana tar en upp till utsiktsplatsen.

Tack Mikael O
Omdömet skrevs 23 september 2015

Jag måste nog att enpersons liftturen upp på Mount Solaro var fantastisk. Bättre utsikt kan man inte få. Hjälpsam personal såg till att man kom av och på liften lätt. Uppe på berget möts du av en otrolig utsikt!! Finns en cafeteria och toaletter också däruppe. Rekommenderas!! Det bästa av allt på min endagstur till Capri!!!

Tack Millis1970
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 6 oktober 2013

Fantastisk utsikt. Lugn o skön färd upp med linbana. Lite läskigt om man är höjdrädd. Men absolut värt att åka upp. Åk gärna upp och gå ner.

Tack bofinken

Resenärer som tittade på Mount Solaro tittade också på

Besökt Mount Solaro? Berätta vad du tyckte!