“Fantastisk mat och utsikt!”
Omdöme om Da Gelsomina

Da Gelsomina
Rankad som nr 3 av 58 Restauranger i Anacapri
Kök: Italienskt
Bra för: Romantiska möten, Lokal mat, Särskilda tillfällen, Familjer med barn, Större grupper
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Frukost, Lunch, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 2 augusti 2017 från mobil enhet

Familjär restaurang med bra service och fantastisk mat! Hit ska man gå på kvällen och njuta av den vackra solnedgången. Underbart!

Restaurangen erbjuder transfer med små minibussar på en spännande smal och slingrande väg från Anacapri stad upp till restaurangen. Missa inte detta!

Mitt under högsäsong är det väldigt mycket restauranggäster så man bör reservera bord för att vara på den säkra sidan. Maten är lika fantastisk både under högsäsong som lågsäsong men servicen är inte lika bra på högsäsong som under lågsäsong på grund av det höga turisttrycket.

Under lågsäsong (maj/september) är detta en lågmäld restaurang och servicen är excellent!

Hur som helst: Restaurang Da Gelsomina är alltid värt ett besök!

Datum för besöket: augusti 2017
Tack Sosaror

Omdömet skrevs 7 maj 2017 från mobil enhet

Besökte denna restaurang eftersom den fått Goa recensioner av andra besökare.

Vi blev trevligt bemötta av personalen och erbjöds sitta ner vid ett bort och fick även en flaska mineralvatten att börja med trots att restaurangen inte hade öppnat. Restaurangen var ren och snyggt och erbjöd en fantastisk utsikt över solnedgången. Även priserna på de rätter som erbjöds låg i nivå med vad man kan vänta sig på denna typ av restaurang i utkanten av Anacapri.

Tyvärr var dock själva matupplevelsen en besvikelse. De friterade grönsakerna vi tog till Antipasti kändes och smakade som halvfabrikat och risotton till Primi var inte gjord på riktigt risotto-ris. Det kändes som man tagit vanligt kokt ris och blandat upp med lite skaldjur, ingen krämighet med smak av buljong och vitt vin som ska kunna förvänta sig.

Så om man bara är ute efter en vacker vy och få en mycket ordinär smakupplevelse så kan man ta sig de extra meter som denna lite avlägsna restaurang befinner sig, men vill man få en mer genuin smak av Italiens matlagning rekommenderar jag ett annat ställe.

Datum för besöket: maj 2017
Tack 963mikaelf
Omdömet skrevs 25 april 2017

Efter att ha gått Via Migliera hela vägen från Anacapri var det skönt med en paus innan vi gick vidare ner till Faro. Maten var väldigt god och utsikten vacker både inifrån och från deras terrass. Vi fick även chansen att dricka deras egentillverkade vin. Gå gärna skogsvägen och trapporna ner till Faro för att inte missa utsikten längs hela vägen.

Datum för besöket: april 2017
Tack Cecilia N
Omdömet skrevs 30 oktober 2016

Vi hittade den restaurangen när vi var på vägen till Filosofernas trädgård som ligger på den södra delen av ön. Jag beställde musselsoppan och den var fantastiskt. Perfekt kryddat och en stor portion! Och inte att glömma den fantastisk utsikten mot havet och klipporna!

Datum för besöket: oktober 2016
Tack Elena M
Omdömet skrevs 25 juli 2016 från mobil enhet

Fantastiskt god mat och trevlig personal. Utsikt över solnedgången vid havet. Väldigt populärt och behöver bokas i förväg under högsäsong. Restaurangen står för gratis transfer tur och retur. Utanför ligger Parc Philosofique och vacker utsiktsplats.

Datum för besöket: juli 2016
Tack Per-Ake M

Resenärer som tittade på Da Gelsomina tittade också på

Besökt Da Gelsomina? Berätta vad du tyckte!