Omdömet skrevs 21 juni 2014 från mobil enhet

Man måste ha all inclusive, då köken inte är utrustade med ngt (inte ens vin/ölöppnare), alt. äta alla måltider ute. Vi hade all inclusive, ok/god mat ganska lite att välja mellan, mer tysk mat än grekisk dock, vilket var lite trist. Vinet smakade fruktansvärt, man fick blanda med läsk för att kunna dricka det. Vänlig personal, fin pool och bra poolområde. Ganska dålig städning. Ca 10-15 min promenad till hav och busshållsplats. Inte så mkt affärer i närheten, men nära till faliraki där det finns lite mer (10 € med taxi till Faliraki, 25 € till Rhodos stad.) Badskor ett måste på stranden, kristallklart vatten med vackra stenar, dock ej barnvänlig strand. Jag är ändå supernöjd med min vecka där, rätt inställning så kan man ha överseende med bristerna, som inte är för stora.

Datum för vistelsen: juni 2014
1  Tack Cocelove
Omdömet skrevs 8 september 2013

Jag och min pojkvän valde att bo på iris hotell en vecka och vi blev mycket överraskad över i stort sätt allt. Hotellet hade fin och lugn miljö, härlig pool, ca 8 minuter till gångväg till den fantastiska stranden och säkert 2-3 minuter gångväg till afandou stad som var mycket mysig. Vi valde att ha all inclusive och maten var utsökt. Grekisk mat, varierande och alltid lika gott. George som är ägare av hotellet var mycket trevlig och såg till så att man trivdes. Hotellet i sig bestod för det mesta av par i olika åldrar men också några enstaka barnfamiljer.

Vi var lite skeptiska innan vi bokade och vi läste hela tiden gamla recensioner så därför vill jag underlätta för er övriga som funderar på att resa till rhodos och bo i afandou. Bo på detta hotell!! 3 stjärnigt men ack så bra det är för det priset man betalar. Ni kommer inte att ångra er, så tveka inte, åk!!

Datum för vistelsen: augusti 2013
5  Tack jennhy o
Omdömet skrevs 16 juli 2013

Kom för någon dag sen hem från hotell iris och måste säga att servicen maten vädret alla var underbara, George är så snäll o trevlig, hjälpsam tillsammans med sin partner och försöker alltid se till att man får det så bra som möjligt, var det något man hade problem med så löste de det på engång på ett eller annat sätt,

vi hade bokat resan med all inclusive och kan ju säga att man går upp i vikt, man var aldrig hungrig, så fanns det ett supermarket någon minut där ifrån, stranden närmast var faktiskt så där men det fanns ju tusentals stränder runt om kring och de var jätte fina stränder kunde lätt gå ut 50-75 meter ut och det var knappt 1 meter djupt

finns en liten by på gång avstånd mycket trevlig var den och folket är underbara sedan har man en lite större by eller mindre stad Faliraki där fanns ju allt man behövde från shopping till restauranger discotek och stränder.

för oss som familj så var Iris hotell bästa valet lugnt om nätterna inga motorvägar precis vid ingången så barnen kunde springa friskt runt hela hotellet fanns en liten uppfart med parkering så den var inga problem.

det bästa är ju att hyra en bil så har man nära till allt vill man åka in till Rhodos stad tar det 20 minuter faliraki stad 5-8 minuter sen har man Lindos som är jätte fin tar cirka 25 med bil, på vägen till dessa städer så har man tusen olika avfarter till stränder med jätte fin sand, det var inte så dyrt att hyra en solstol kostade 4 euro per stol i stortsett överallt.

Vill bara tacka George och alla som gjorde våran semester speciell

Thanks George for Everything!!
blir det Grekland och Rhodos igen nästa år så blir det defenetivt hotell Iris

Datum för vistelsen: juli 2013
Tack S_Youssef_7
Omdömet skrevs 8 augusti 2012

Har varit en vecka på Iris och är nöjda.
När vi kom så var rummet ej klart så vi fick sätta oss och äta och eftersom poolen är precis där man äter så var det bara för våra barn att byta om och hoppa i poolen medans vi väntade.Helt perfect att poolen var så nära att man kunde äta i lung och ro enfast barnen var klara.Maten var helt ok även barnen hittade något att äta varje dag.
Rummen var rena och städades varje dag.(hårda sängar men det får man stå ut med är vanligt )Trevlig personal och för att inte glömma hunden Ari som vi hälsade på varjedag.Blandade nationaliteter .Vi blev tipsade om en fin sandstrand ca 10 min med taxi som vi kan rekomandera långgrunt.Stranden i närheten blir det djupt ganska fort och var mäst stena.Tack för en trevlig vecka

Datum för vistelsen: augusti 2012
1  Tack Barbro F
Omdömet skrevs 4 juli 2012

Ett mycket bra familjehotell, ca 1 km till havet och några några hundra meter till en trevlig by.
Vill man ha ett bättre hotell så bör man vända sig till 5 stjärnigt hotell.

Maten var ca 3 rätter att välja mellan och det var ingen arrangerad underhållning vilket var skönt när man ville ha lugn och ro på semestern.

Rumstips: Om något inte funkar fixar ägarna till hotellet det snabbt.
Datum för vistelsen: juli 2012
1  Tack Hesselgren