Omdömet skrevs 20 juni 2016

Vi bodde här en vecka i januari 2016 och är väldigt nöjda. Perfekt läge och lugn och härlig atmosfär. Inga problem alls att gå ner i varv här... Bra och rymliga rum, fin strand, trevlig personal och det enda vi har att anmärka på är att maten blev lite tråkig efter ett par dagar. Ett litet hotell kan givetvis inte ha lika stort utbud, men det kunde ha varierats lite mer från dag till dag. Om man skall bo här mer än en vecka rekommenderar jag att man går in till den närliggande byn och äter några kvällar.
Ett stort plus är att det aldrig var några problem att få solstolar, varken vid poolen eller stranden.

Tips för att välja rum: Alla rummen ligger bra till eftersom det är ett litet hotell, men rum 216-218 har havsutsikt.
  • Bodde här: januari 2016, reste med familjen
3  Tack MBornh
H0tels_Management, General Manager på Friday Attitude, svarade på det här omdömetSvarade 22 juni 2016

Dear MBornh,
Thank you for reviewing your recent vacation. I am happy to read that you have enjoyed your holiday among us and that we could offer you a great experience of Mauritius.
Thank you also for recommending the hotel and for your kind appreciations towards the staff. I have taken good note of your constructive comments on the variety of meals. Please be assured that this is something that we are continuously working on.
Looking forward to welcoming you again in the future,
Best Regards,

Omdömet skrevs 3 april 2016 från mobil enhet

Var 13pers som bodde på Friday Attitude 10-17/3. Syftet med resan var vårt bröllop. Det kunde inte blivit mer fantastiskt! Tack Fawaaz, Avinash, Rupert och alla andra i personalen för allt ni gjort för oss. Kontakten innan, hjälp med "pappersarbete", all fantastisk dekoration, middag, tårta mm. Allt var magiskt! All personal är fantastisk!
Hela vistelsen var underbar och vi alla hade en toppensemester, stora som små. Perfekt hotell såväl för barnfamiljen som för par. Gemytligt och personligt!
Familjerummen är jätterymliga och fina. Även dubbelrummen.
Maten var bra och välsmakande. Det enda som vi saknade lite var mer frukt och grönt, och glass under dagen. Hade varit toppen om det fanns glass till försäljning på hotellområdet.
Men som sagt, vi är så nöjda och enorm tacksamma för allt ni gjorde för oss och vår bröllopsdag! Tack!

Bodde här: mars 2016, reste med familjen
Tack Daydream584981
H0tels_Management, General Manager på Friday Attitude, svarade på det här omdömetSvarade 27 april 2016

Dear Kristin,
Thank you for this wonderful review, and congratulations on your recent wedding!
All the Family members and I rejoice that we have lived up to your expectations, especially give this unique and special occasion.
We do our best to uphold the high standards of all Attitude hotels, and your kind words will surely be a great encouragement for us to keep it up.
We look forward to welcoming you on your first wedding anniversary with the Friday Attitude family.
Warmest regards,

Omdömet skrevs 16 mars 2016

Vi var där nyår 2015 . Förvånansvärt trevligt hotell i mellanklass. Vi vistades 2veckor på detta hotell. Hade önskat lite mer variation på buffematen annars var det rent och trevlig personal både i restaurangen och receptionen. Synd att baren vid receptionen inte var öppen utan endast strandbaren. Utflykt till theodlig och en romfabrik var en trevlig utflykt. Annars njöt vi mest av sol och bra på vår lilla strand vid hotellet. Kan rekommendera detta hotell om man vill ha en lugn och rofylld semester.

• Bodde här: december 2015, reste som ett par
Tack EvaB8
H0tels_Management, General Manager på Friday Attitude, svarade på det här omdömetSvarade 30 mars 2016

Dear EvaB8,
Thank you for these wonderful words that I have already shared with all our Family Members. I am glad that we could make your holiday one to be cherished and remembered. This is a great motivation for all of us to keep up the good work to make all our guests happy.
Looking forward to many more happy visits,
Warmest Regards,

Omdömet skrevs 22 februari 2016

Detta är ett av de trevligaste hotellen vi har bott på! Förhållandevis litet och familjärt med en personalstyrka som verkade trivas gott. Glada och trevliga, förstklassig service. Härligt rum med havsutsikt. Fin strand. Maten var ok men inte mer, all inclusive har ju sin begränsade charm, men de gjorde sitt bästa och hade bordsservering tre dagar av sju. Vinet som ingick var förskräckligt men de gjorde goda drinkar i baren :-). Det är ju en bit till andra restauranger så det blir lätt att man stannar även på kvällen. En vecka där var helt ok.

Tips för att välja rum: Vissa rum vetter mot poolen, andra ligger närmare stranden, så försök få rum där det passar er bäst. Inga avstånd.
  • Bodde här: januari 2016, reste som ett par
Tack Anna H
H0tels_Management, General Manager på Friday Attitude, svarade på det här omdömetSvarade 27 februari 2016

Dear Anna H.,

Thank you for this great feedback on your vacation!

I am happy to read that you have enjoyed your holiday among us. Thank you also for recommending the hotel and for your kind appreciations towards the team.

I have taken good note of your constructive comments on the drinks, and will take it into consideration when we update our wine list.

Looking forward to welcoming you again in the future,
Best Regards,

Omdömet skrevs 20 februari 2016

Vi bodde på detta lugna hotell 2 veckor, Vi hade önskemål om ett rum vid stranden med havsutsikt (216-218). Vi fick rum 218 på andra våningen med stor balkong och soffa, Tack Fawaaz för att du ordnade det åt oss.
All personal är jättetrevlig, tillmötesgående och glada.
Jättehärlig strand med kristallklart vatten, perfekt för lite enklare snorkling.
Inga större vågor mot stranden då dessa bryts av längre ut av korallreven.
Härligt område vid strandbaren med sittmöbler och vindskydd.
Blåser ofta på denna sidan av ön men det är bara skönt, vi skulle inte klara av värmen om det stod stilla i luften.
Inga myggor så länge vi bodde där vilket var jätteskönt, solen är dock jättestark så ta med hög solskyddsfaktor.
Det är ett lugnt område, finns inga restauranger att gå till utanför hotellet, ta en taxi in till byn i så fall ca 10 min bort (500 rupier)
Det vi inte var nöjda med var maten (all inclusive) på hotellet, som bestod av frukost, lunch och middag. 16:00 serverades det pannkaka vid baren på stranden. Pannkaka som snacks i 14 dagar blir för mycket.
Vi visste att utbudet på menyn skulle vara litet men trodde att det som skulle serveras skulle vara kvalitet istället men så var det inte.
Det kändes i stort sett lika hela tiden, lunch som middag i 14 dagar.
Vissa dagar serverades det pizza, då blev det köbildning, trodde inte att vi skulle åka till Mauritius och köa för att få äta pizza.
Vi var ofta hungriga mellan måltiderna.
Träffade många jättehärliga människor som semestrade där, vilket höjde resans upplevelse.

Tips för att välja rum: 216-218 är det havsutsikt och större balkong
  • Bodde här: februari 2016, reste som ett par
Tack totte66

Dear totte66,

Thank you for taking the time to share your recent experience.
I am glad that your overall impressions are good despite the fact that you did not leave the hotel fully satisfied. For this, I extend my apologies.
I am disappointed that food was not to your liking, especially in terms of variety. We will keep working on this issue to better satisfy guests on long stays such as yourself. Nevertheless, I am relieved that our Family Members were able to make your holiday a memorable one.

Looking forward to welcoming you back, for a chance to deliver the great experience usually afforded to all our guests,
Warm Regards,
Warren Foo Tam Fong & the Family Members.