Omdömet skrevs 15 november 2016 från mobil enhet

Fantastiskt hotell, invid stranden på nordvästra Mauritius. Mycket hög servicenivå, clubcars som åkte omkring och plockade upp gäster som ville åka med, själv gick jag vilse efter spabesök, men blev upplockad och fick skjuts hem till vår villa vid stranden, vi hade egen pool som småbarnen kunde leka och simma i, det var bara 30 meter till beachen..
Flera restauranger, en med buffé, alla med god mat, mestadels hög kvalité och alltid perfekt service. Bästa familjesemestern-någonsin!

Bodde här: november 2016, reste med familjen
2  Tack Tant K
Omdömet skrevs 10 januari 2016 från mobil enhet

Den långsträckta strandens sand är fin som mjöl, vattnet korallfärgat o helt klart. Hotellet managers löste alla specialönskningar vi hade (två stora barnfamiljer). Enskild middag, fixade tennisskor från butik i stan i udda storlek mm. Mkt bra o trevlig personal som jobbade med vattensporter (ingår). Kände oss mkt väl omhändertagna. Storleken o mängden gäster samt viss förvirring bland servitörerna på restaurangerna drar ner betyget ett snäpp.

Bodde här: januari 2016, reste med familjen
1  Tack Storfamiljreseledare
Omdömet skrevs 10 januari 2016

Stor lyxresort med gott om utrymme för alla gäster, både i rum och på hotellområdet. Rummen är snarare sviter, med härligt stort badrum, egen solterass och i vissa (som vi valde) med egen avsvalkningspool och utsikt över havet och stranden. Servicen är dock inte riktigt i paritet med de lyxiga rummen och den mycket vackra trädgårdsomgivningen. Frukosten har lite riv och kiv över sig och personalen är långsam och lite ineffektiv. Möjligen lider anläggningen av för god efterfrågan p g a av det fina läget att man slarvar med servicen. Läget är i vart fall ypperligt och stranden är fin, dock inte lika fin som östkustens bästa. Då stranden är publik är det en del stök och bök med säljare vilket man dock undviker om man ligger på sin egen solterass där man är helt ostörd och ändå bara 30m från stranden. Maten är bra men stämningen är inte i paritet med hotellets prisklass vilket drar ned vårt omdöme. Fitnesscenter och tennisbanor höll bra klass men verkade tyvärr mest stå tomma. Vi fick känslan av att denna resort är på väg att rikta sig mot barn/tonårsfamiljer och större sällskap med stora plånböcker men med mindre krav på atmosfär och stil än t ex ensamma par. Omgivningarna utanför hotellet är inget att ha. Sjaskiga tältläger och skräpiga nedslitna villakvarter samt mycket trafik. Här ska man hålla sig på resorten. Närbeläget utflyktsmål var den botaniska trädgården i Pamplemousses, som definitivt var sevärt, 200MUR i inträde, Trou aux Biches är vackert och lyxigt, men den extremt höga prislappen under jul&nyår som inte riktigt stod i samklang med personalens engagemang och förmåga gör att vi nog skulle föredra något av hotellen vid Flic en Flac som solsäkert västkustalternativ. Vill man ha mer stilfullt lugn är det resorterna i det nordöstra hörnet som gäller.

• Bodde här: januari 2016, reste som ett par
2  Tack Lotta F
Omdömet skrevs 1 november 2015 från mobil enhet

Spenderade en 2 veckors drömsemester med familj med 2 vuxna med 3 barn plus farmor i högklassig 3-bedroom villa med egen pool. Gott om plats. Vi ger högsta betyg till bemötande av all personal, framförallt vår personlige butler Hoomesh som ingick i priset. Serverad härlig frukost i villan varje morgon. Barnen på 3, 7 och 9 år stormtrivdes i den stora poolen vid receptionen men det fanns också många bra aktiviteter som hotellet erbjöd. Hög kvalitet på maten. Njutningsfull design och kvalitet på byggnader och trädgård.
Vacker vit strand men kanske önskvärt ändå med lite större fredad zon utan båtar

Bodde här: oktober 2015, reste med familjen
1  Tack Stefan w
Omdömet skrevs 7 januari 2015

Hotellet höll hög standard och personalen ville verkligen att du skulle trivas. Och det gjorde vi. Vi hade halvpension och både frukost- och middagsmålen höll hög standard. Nyårsbuffén var helt suverän! Det som inte ingår i priset är dock dyrt. Lite snålt att inte kunna erbjuda gratis vatten, hotellet är ju ganska dyrt...
Mycket liv på stranden med mycket vattensporter, Blev dock inte för mycket liv, utan var kul att både titta på och delta i. En hel del försäljare på stranden, men alla mycket lyhörda och trevliga. Inga som blev för påstridig. Jag kan verkligen rekommendera hotellet och läget är ett av de bästa på Mauritius. Vädret är sämre söderut, mer regn. Hotellet håller inte helt ut för 5-stjärnigt - då skulle vi fått mer frukt och vatten för det höga priset.

Tips för att välja rum: Alla rum var bra. Våra gränsade till trädgården, vilket var helt ok. Alla är strandnära. Många har utsikt över stranden och har egen liten pool. Våra var dock mer privata, inte så många som promenerade förbi. Vi älskar havsbad, så pool på altanen verkade onödigt. VI hade pool på gräsmattan + stor pool ca 200 meter från rummet så det finns för alla smaker.
  • Bodde här: november 2014, reste med familjen
1  Tack Lotta S