Omdömet skrevs 16 december 2016

Rent och fint hotell i Beachcombergruppen. Trevlig personal. Vi var lite bortskämda efter en vecka på Hotell Victoria men var klart nöjda ändå. Vi hade inte all inclusive här vilket var bra eftersom det verkade vara likadan mat här vilket inte är negativt om man inte ätit den fler dagar redan. Se vår recension för Victoria.
Det var mycket livligare med fler aktiviteter i poolen och på stranden. Stranden drog ner eftersom Grand Baie har grumligt vatten till skillnad från kusterna.
Nära promenad in till staden vilket var väldigt positivt för ungdomarna som fick KFC och italiensk glass.

• Bodde här: oktober 2016, reste med familjen
Tack Johan G
Mauricia_Beachcomber, Director of Sales på Mauricia Beachcomber Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 20 december 2016

Dear Mr Johan G,

Thank you indeed for sharing your experience on your stays at Le Victoria and Le Mauricia Beachcomber and for this very good note.

Our hotel being a 4 star rating compared to Le Victoria which is a 4+, we are glad to read that you had a nice time here also and was contented with the service and surroundings.

It is a fact that the hotel is situated in a bay and on the other side, it is the reason why it has a high percentage of popularity as the client can enjoy shopping and nightlife at walking distance.

May we take this opportunity to wish you and your family a very happy new year and we look forward to welcome you in a near future.

Best Regards,

Corinne Ramdoo

Omdömet skrevs 20 november 2016 från mobil enhet

Ett riktigt trevlig hotell med bra placering. Gångavstånd till det mesta i hela grand baie.

Personalen här är riktigt trevlig och är måna om att ni ska trivas.

Maten är god med olika temakvällar.
Finns något både för kött och fisk älskare.

Aktiviteter finns det gott om och nästan allt är gratis. Gym, tennis, vattenskidor mm.

Det som gör att hotellet tyvärr inte får en femma är att rummen kunde vart lite finare.

Bodde här: november 2016, reste som ett par
1  Tack per j
Omdömet skrevs 3 september 2016 från mobil enhet

Ett fungerande Hotell som har allt man kan önska. Vi hade inte allinc. Men njöt av den underbara frukosten iaf. Städningen är av yppersta kvalitet.Poolen helt okey,så också den närbelägna stranden.Gymet prövade vi också och det fungerade helt okey.

Bodde här: augusti 2016, reste som ett par
Tack P-o L
Omdömet skrevs 21 augusti 2016

Jättetrevligt hotell; välskött, all personal är mycket vänliga och trevliga, god mat - fantastisk buffé. Hotellområdet med trädgård, pooler, närhet till stranden mm är allt kanonfint. Fint rum och städningen går inte att klaga på. Alla är jättetrevliga; vår städare Navin och servitör Backus. Närhet till shopping och lätt att ordna med utflykter. Kan verkligen rekommendera hotellet !!!!
Leif & Catarina

• Bodde här: augusti 2016, reste som ett par
1  Tack Leif_Catarina
Omdömet skrevs 2 juni 2016

bodde i familjerum dvs två våningar med dubbelsäng och badrum ( badkar) i första och två breda sängar i andra våningen med badrum( dusch), liten uteplats med solstolar och bord..hotellet har tre pool och högsta höjden är 1,2 meter i dem..en av poolerna har ännu grundare som passar till småbarn..liten restaurang vid ena poolen med dricka, baguetter,glass mm..samt frukost/lunch/middag restaurang..hotellet har också en wellness center med gym, spa, tennisarenor mm..hotellet ligger bra till och har gångavstånd till Grand Baie med sina affärer och restauranger..man kan ta taxi billigt utanför hotellet och åka till större shoppingcenter samt till huvudstaden Port Loius..

• Bodde här: maj 2016, reste med familjen
Tack Kristiina A