Kostnadsfri avbokning till den 24/07
Boka nu, betala på plats
  • Frukost ingår
Rabattmeddelande! 11 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 11 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 248 US$/natt.

Angsana Balaclava Mauritius(Balaclava)
Kostnadsfri avbokning till den 22/07
Boka nu, betala på plats
  • Pool
Westin.com
Sea View Villas(Balaclava)
bedfinder
The Oberoi, Mauritius(Pointe Aux Piments)
1 086 US$
  • Fri parkering
Victoria Beachcomber Resort & Spa(Pointe Aux Piments)
Official Site
  • Fri parkering
Le Meridien Ile Maurice(Pointe Aux Piments)
LeMeridien.com
  • Frukost ingår
Omdömet skrevs 16 februari 2017

Ett toppen hotell med fantastisk mat! Det enda som drar ner lite är stranden som är stening/mycket korall. Vattnet var lite grumligt pga lågvatten (även kankse pga regnovädret?) när vi var där. Men ändå rekommenderar jag absolut hotellet! Vi bokade taxi hemifrån från flygplatsen till hotellet via Taxi Mauritius, smidigt och billigast! Redan på den turen kan man få hela Mauritius historia berättad.
Åk gärna på utflykter som TUI ordnar eller hyr taxi för att utforska ön. Finns mycket att så och göra!

• Bodde här: februari 2017, reste som ett par
1  Tack Anna-Karin S
Mauritius_intercon, Director of Sales på InterContinental Mauritius Resort Balaclava Fort, svarade på det här omdömetSvarade 19 februari 2017

Dear Anna-Karin S,
thanks a lot for your nice review and looking forward to welcome you back next year hopefully.

Omdömet skrevs 11 februari 2017

Hotellet är inget överflödigt lyxhotell men har en underbar atmosfär. Personalen är otroligt trevliga. Vi bodde två veckor på hotellet och under den tiden var det fullbelagt hela perioden med det märktes aldrig på varken stränderna, poolen eller vid restaurangerna.
Maten är den bästa maten jag har ätit på hotell. Bufferestaurangen är vad det är men det finns alltid något att äta då de byter rätter varje dag.
Den indiska restaurangen är fantastisk tillsammans med deras välkomnade personal.
4-rätters lunch på fiskrestaurangen varje dag var underbar. Nu minns jag tyvärr inte hennes namn, men restaurangchefen på den restaurangen var alltid glad och välkomnande.

• Bodde här: mars 2016, reste med familjen
Tack Lucas L
Mauritius_intercon, Director of Sales på InterContinental Mauritius Resort Balaclava Fort, svarade på det här omdömetSvarade 12 februari 2017

Käre Lucas L,
tack så mycket för din recension och dela din senaste vistelse upplevelse med oss.
Dess nöje att läsa att du haft dina två veckor vistelse med oss.

Ser fram emot att välkomna dig tillbaka snart

Omdömet skrevs 24 januari 2017

Plus:
- Servicen på hotellet
- Hotellområdet
- The Nobel House med Mr Wesley och hans team
- Bra temperatur i poolen
- Frukost och middag
- Att á la carte restaurangerna ingår (set menu) i all inclusive

Förbättringsområden:
- Lunchbuffén
- Servicen och effektiviteten i poolbaren

Tips:
- Ta med badskor och reseadapter
- Ta en taxi och se ön, boka privat och inte via hotellet

Resmålet passar alla oavsett ålder och syfte för resan.
Mauritius och hotellet rekommenderas varmt.

• Bodde här: januari 2017, reste med familjen
Tack Henrik A
Mauritius_intercon, Director of Sales på InterContinental Mauritius Resort Balaclava Fort, svarade på det här omdömetSvarade 25 januari 2017

Tack så mycket för din recension av hotellet. Jag är glad att höra att du haft din vistelse hos oss. Det är något som vår personal tar stor stolthet i, så vi värdesätter din feedback. Vi hoppas att du kommer att besöka oss igen.

Vänliga hälsningar,

Omdömet skrevs 15 januari 2017 från mobil enhet

Bodde två underbara veckor på detta hotell med allt man kan önska sig. Hotellrummet var stort och fräscht. Bodde på bottenvåningen med underbar havsutsikt. Härliga vågor och skön fågelsång vaknade vi till och åt härliga frukostar på Segala och Senso. Restaurangen Segala serverade god mat med bra service och betydligt lugnare atmosfär än Senso. Den bästa restaurangen på hotellet var Noble House, med en fantastisk servitör, Aza, alltid glad och hjälpsam. Ett tips! Boka bord dagen innan oavsett vilken restaurang ni vill äta på. Bufferestaurangen Senso kräver ingen bokning. Det som var mindre bra var stranden, stenig ,men helt ok om man vill snorkla. Det fanns andra bättre stränder som t ex Mont Choisy beach.

Bodde här: december 2016, reste med familjen
Tack Astrid E
Mauritius_intercon, Director of Sales på InterContinental Mauritius Resort Balaclava Fort, svarade på det här omdömetSvarade 16 januari 2017

Käre Astrid E,
hälsningar från tropiska paradisön Mauritius till kalla Sverige.
Jag är glad att höra att du haft din två veckor semester med oss. Dina komplimanger till vårt restauranger laget kommer att skickas direkt till alla mina kollegor som arbetar hårt för att leverera den bästa kundservicen . Du har rätt att vår strand är lite stenig eftersom det är i skyddade marina park och erbjuder därför stora snorkla.
Ser fram emot att välkomna dig tillbaka snart, kanske nästa år.

Med vänliga hälsningar

Director of Sales and Marketing

Omdömet skrevs 13 januari 2017

Bra och stora rum med bra klimatanläggning.Stora badrum med dusch och badkar!
Fri wi-fi även på stranden.Bra och bekväma strandstolar ,tjocka badlakan att hyra.
Fina restauranger med god mat och trevlig personal.
Fina korallrev med snorklingsäventyr på stranden till hotellet. Vassa koraller, ta med badskor!
Superbra hotell.

Tips för att välja rum: Alla rum med havsutsikt!!
  • Bodde här: januari 2017, reste som ett par
Tack Evhollo
Mauritius_intercon, Director of Sales på InterContinental Mauritius Resort Balaclava Fort, svarade på det här omdömetSvarade 14 januari 2017

Vänliga hälsningar,