Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Hotell i närheten
Kostnadsfri avbokning till den 24/07
Boka nu, betala på plats
372 US$
221 US$
Hotels.com
Se erbjudande
Certificate of Excellence
  • Fri parkering
  • Frukost ingår
Rabattmeddelande! 11 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 11 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 248 US$/natt.

Vi analyserar priser över en 60-dagarsperiod och jämför ditt val med genomsnittspriset på liknande vistelser för att säkerställa att du får bästa möjliga erbjudande.

Angsana Balaclava Mauritius(Balaclava)
Kostnadsfri avbokning till den 22/07
Boka nu, betala på plats
454 US$
367 US$
Expedia.com
Se erbjudande
Certificate of Excellence
  • Kostnadsfritt wifi
  • Fri parkering
198 US$
Expedia.com
Se erbjudande
  • Fri parkering
  • Pool
665 US$
329 US$
Westin.com
Se erbjudande
Certificate of Excellence
  • Kostnadsfritt wifi
  • Fri parkering
Sea View Villas(Balaclava)
116 US$
Booking.com
Se erbjudande
  • Kostnadsfritt wifi
  • Fri parkering
173 US$
bedfinder
Se erbjudande
The Oberoi, Mauritius(Pointe Aux Piments)
1 086 US$
594 US$
Hotels.com
Se erbjudande
Certificate of Excellence
  • Kostnadsfritt wifi
  • Fri parkering
Victoria Beachcomber Resort & Spa(Pointe Aux Piments)
348 US$
258 US$
Official Site
Se erbjudande
Certificate of Excellence
  • Kostnadsfritt wifi
  • Fri parkering
Le Meridien Ile Maurice(Pointe Aux Piments)
312 US$
236 US$
LeMeridien.com
Se erbjudande
Certificate of Excellence
  • Fri parkering
  • Frukost ingår
Omdömen (3 323)
Filtrera omdömen
3 324 resultat
Medlemsbetyg
1 773
933
342
133
143
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
1 773
933
342
133
143
Läs vad resenärer säger:
Filtrera
Listan uppdateras ...
38 av 3 324 omdömen
Omdömet skrevs 16 februari 2017

Ett toppen hotell med fantastisk mat! Det enda som drar ner lite är stranden som är stening/mycket korall. Vattnet var lite grumligt pga lågvatten (även kankse pga regnovädret?) när vi var där. Men ändå rekommenderar jag absolut hotellet! Vi bokade taxi hemifrån från flygplatsen till hotellet via Taxi Mauritius, smidigt och billigast! Redan på den turen kan man få hela Mauritius historia berättad.
Åk gärna på utflykter som TUI ordnar eller hyr taxi för att utforska ön. Finns mycket att så och göra!

  • Bodde här: februari 2017, reste som ett par
    • Läge
    • Rum
    • Service
1  Tack Anna-Karin S
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Mauritius_intercon, Director of Sales på InterContinental Mauritius Resort Balaclava Fort, svarade på det här omdömetSvarade 19 februari 2017
Google-översättning

Dear Anna-Karin S,
thanks a lot for your nice review and looking forward to welcome you back next year hopefully.

Jiri Benes
Director of Sales & Marketing

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 11 februari 2017

Hotellet är inget överflödigt lyxhotell men har en underbar atmosfär. Personalen är otroligt trevliga. Vi bodde två veckor på hotellet och under den tiden var det fullbelagt hela perioden med det märktes aldrig på varken stränderna, poolen eller vid restaurangerna.
Maten är den bästa maten jag har ätit på hotell. Bufferestaurangen är vad det är men det finns alltid något att äta då de byter rätter varje dag.
Den indiska restaurangen är fantastisk tillsammans med deras välkomnade personal.
4-rätters lunch på fiskrestaurangen varje dag var underbar. Nu minns jag tyvärr inte hennes namn, men restaurangchefen på den restaurangen var alltid glad och välkomnande.

  • Bodde här: mars 2016, reste med familjen
    • Läge
    • Renlighet
    • Service
Tack Lucas L
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Mauritius_intercon, Director of Sales på InterContinental Mauritius Resort Balaclava Fort, svarade på det här omdömetSvarade 12 februari 2017

Käre Lucas L,
tack så mycket för din recension och dela din senaste vistelse upplevelse med oss.
Dess nöje att läsa att du haft dina två veckor vistelse med oss.

Ser fram emot att välkomna dig tillbaka snart

Jiri Benes
Director of Sales & Marketing

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 24 januari 2017

Plus:
- Servicen på hotellet
- Hotellområdet
- The Nobel House med Mr Wesley och hans team
- Bra temperatur i poolen
- Frukost och middag
- Att á la carte restaurangerna ingår (set menu) i all inclusive

Förbättringsområden:
- Lunchbuffén
- Servicen och effektiviteten i poolbaren

Tips:
- Ta med badskor och reseadapter
- Ta en taxi och se ön, boka privat och inte via hotellet

Resmålet passar alla oavsett ålder och syfte för resan.
Mauritius och hotellet rekommenderas varmt.

  • Bodde här: januari 2017, reste med familjen
    • Läge
    • Rum
    • Service
Tack Henrik A
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Mauritius_intercon, Director of Sales på InterContinental Mauritius Resort Balaclava Fort, svarade på det här omdömetSvarade 25 januari 2017


Tack så mycket för din recension av hotellet. Jag är glad att höra att du haft din vistelse hos oss. Det är något som vår personal tar stor stolthet i, så vi värdesätter din feedback. Vi hoppas att du kommer att besöka oss igen.

Vänliga hälsningar,

Jiri Benes
Director of Sales & Marketing

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 15 januari 2017 från mobil enhet

Bodde två underbara veckor på detta hotell med allt man kan önska sig. Hotellrummet var stort och fräscht. Bodde på bottenvåningen med underbar havsutsikt. Härliga vågor och skön fågelsång vaknade vi till och åt härliga frukostar på Segala och Senso. Restaurangen Segala serverade god mat med bra service och betydligt lugnare atmosfär än Senso. Den bästa restaurangen på hotellet var Noble House, med en fantastisk servitör, Aza, alltid glad och hjälpsam. Ett tips! Boka bord dagen innan oavsett vilken restaurang ni vill äta på. Bufferestaurangen Senso kräver ingen bokning. Det som var mindre bra var stranden, stenig ,men helt ok om man vill snorkla. Det fanns andra bättre stränder som t ex Mont Choisy beach.

Bodde här: december 2016, reste med familjen
Tack Astrid E
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Mauritius_intercon, Director of Sales på InterContinental Mauritius Resort Balaclava Fort, svarade på det här omdömetSvarade 16 januari 2017

Käre Astrid E,
hälsningar från tropiska paradisön Mauritius till kalla Sverige.
Jag är glad att höra att du haft din två veckor semester med oss. Dina komplimanger till vårt restauranger laget kommer att skickas direkt till alla mina kollegor som arbetar hårt för att leverera den bästa kundservicen . Du har rätt att vår strand är lite stenig eftersom det är i skyddade marina park och erbjuder därför stora snorkla.
Ser fram emot att välkomna dig tillbaka snart, kanske nästa år.

Med vänliga hälsningar

Jiri Benes
Director of Sales and Marketing

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 13 januari 2017

Bra och stora rum med bra klimatanläggning.Stora badrum med dusch och badkar!
Fri wi-fi även på stranden.Bra och bekväma strandstolar ,tjocka badlakan att hyra.
Fina restauranger med god mat och trevlig personal.
Fina korallrev med snorklingsäventyr på stranden till hotellet. Vassa koraller, ta med badskor!
Superbra hotell.

Tips för att välja rum: Alla rum med havsutsikt!!
  • Bodde här: januari 2017, reste som ett par
    • Läge
    • Renlighet
    • Service
Tack Evhollo
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Mauritius_intercon, Director of Sales på InterContinental Mauritius Resort Balaclava Fort, svarade på det här omdömetSvarade 14 januari 2017


Tack så mycket för din recension av hotellet. Jag är glad att höra att du haft din vistelse hos oss. Det är något som vår personal tar stor stolthet i, så vi värdesätter din feedback. Vi hoppas att du kommer att besöka oss igen.

Vänliga hälsningar,

Jiri Benes
Director of Sales & Marketing

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen