Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 5 januari 2015

Chumbe Island Coral Park erbjuder unika bevarade korallrev med magnifik snorkling. Bungalowerna är helt ekologiska med cirkulära system för vatten, el och avlopp. Personalen är fantastiskt vänliga och serviceinriktade och mycket kunnig om flora, djurliv och det marina livet på och runt ön. Jag lärde mig mycket, upplevelsen var verkligen fantastisk och jag hoppas att jag kommer att kunna återvända en dag!

1  Tack Ann-Charlotte M
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.se. Visa original
Omdömet skrevs 12 januari 2014

Vi bodde där en natt i januari 2014, det var helt fantastiskt! Lugnt, trevligt, personligt, professionell personal, eko-medvetet, jättegod vegetarisk mat! Det enda vi önskar vi gjort annorlunda var att vi skulle ha stannat längre.

• Bodde här: januari 2014, reste som ett par
Tack Hanna500
Omdömet skrevs 19 augusti 2013

Detta var en av höjdpunkterna på vår resa. Vi hade höga förväntningar och dessa överträffades. Personalen var helt underbar och tog hand om oss på bästa sätt. Boendet är något helt utöver det vanliga. Man har verkligen tänkt till och hela eko tanken är fantastisk. Måste ses för att förstå. Maten var fantastisk och vi satt ute under stjärnorna och palmerna där dom hade dukat upp en mycket god buffe. Enda vi ångrar är att vi bara stannade en natt. Åk hit!!

• Bodde här: augusti 2013, reste som ett par
Tack Charlotta M
Omdömet skrevs 15 juli 2013

Kom till Chumbe Island med höga förväntningar! Vi blev besvikna över att det bara var 1 timmes snorkling! Utrustningen var inte den bästa. Bungalowen var suverän och det ekovänliga tänkandet på ön är också suveränt. Lunchen var jättegod!!!!! Vi blev besvikna på kvällen när alla som bodde där förutom vi fick sitta ute med middagen när vi fick ett bord "inne i klassrummet". Middagen levde tyvärr inte upp till samma standard som lunchen! Tyvärr fick vi inte gå upp i fyren. Krabborna fick vi se bara en liten stund på kvällen. Vi blev erbjudna att snorkla lite på morgonen före frukost men efter att ha väntat i 20 minuter gav vi upp! Ingen informerade om när frukost var eller när båten skulle lämna ön på morgonen, vi fick fråga......... Hela idén med ön är kanon men tyvärr var inte vistelsen värd pengarna!!!!!! Med facit i hand skulle vi ha valt en dagstur till Chumbe Island, ingen övernattning!

• Bodde här: juli 2013, reste med vänner
Tack Pia N
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 22 september 2011

Jag har varit fast besluten att besöka Chumbe sedan jag hörde talas om det på universitetet för några år sedan.
Jag är så glad att kunna säga att det inte gjorde mig besviken och levde upp till alla mina förväntningar.
Denna magiska plats lyckas på något sätt kombinera Robinson Kruse-aktiga miljöer med blygsam lyx och exceptionell service ... vi kände oss helt avslappnade och uppassade, men utan känslan av att ha en turist-måltavla markerad på våra ryggar (vilket är lite vad jag kände på andra ställen på Zanzibar).
Personalen blev mycket snabbt äkta vänner, glada att tillbringa så mycket eller så lite tid med oss som vi ville, genom att lära oss Kiswahili, spela musik eller bara prata om projektet.
Skogvaktarna var alltid superangelägna om att berätta allt vi ville veta om ön och forskningen som pågår bakom kulisserna.
Men det var en perfekt balans, för de med endast måttligt intresse blev inte påtvingade någon information.
Det skyddade revet är det absolut bästa rev jag någonsin sett i min karriär som marinbiolog.
Det är synd att vissa kanske inte inser värdet av det de ser på, eftersom det inte har samma utseende som ett karibiskt rev.
Detta rev är speciellt för sin mångfald av hårda koraller och deras hälsa - dessa viktiga revbyggare som ger boendemiljöer, mat och skydd.
Lägg därtill den udda knölvalen, delfiner, sköldpaddor och även några revhajar runt ön, vad mer kan man begära??
Medan korallrev på andra ställen är i ett ganska tråkigt skick, tack och lov för små tillflyktsorter som denna!
Jag har officiellt hittat mitt nya favoritställe i världen!

6  Tack Ally E E