1 021 kr
Bli belönad med One Key
Vio.com
817 kr
Omdömet skrevs 22 februari 2023

Ett familjeägt hotell i lokalt område. Trevlig personal i receptionen och i baren. God frukost med olika alternativ. Det går bra att sitta ute och äta. Bra städning överallt. Rummet och badrummet var rymligt, rent och fint och utrustat med tv och kyl. Poolen var skön att svalka sig i efter en dag på stranden. Hotellet ligger i ett lokalt område med supermarket nära och närhet till lokala prisvärda restauranger. Gång avstånd till stranden och huvudgatan.

Rumstips: Rum högt upp med balkong
Datum för vistelsen: februari 2023
Tack Sören J
Omdömet skrevs 16 januari 2023

Frukosten oacceptabel, inget utbud alls och de lilla som fanns var slut och inte god. Flugor över maten. Så äcklig mat när man beställde middag. Så osmysigt hotell. Det lilla poolområdet har ingen mysfaktor alls, ser sunkigt ut. Myror i rummet både i badrum och sovrum. Minikylen funkade ej och personalen visste inte hur man kunde lösa problemet eller snarare ville inte fixa problemet. Så vi kunde inte kyla vårat vatten. 15 min till stranden. Området är skräpigt, obehagligt och fult. Hissen stannade ggr och släktes ner helt och typ åkte upp o ner/fastna. Vi fick dessutom byta hotell för vi inte ville vara kvar. Alla förutom en i personalen var otrevliga och störde sig när man frågade enkla frågor. Om du bor på detta hotell så var beredd på att bli catcallad när man går i området. Du kommer inte vilja sitta på balkongen på detta hotell.

Tack biancapS7126DH
Omdömet skrevs 16 januari 2023

Skulle aldrig rekommendera detta hotell till någon, allt var vidrigt och en ren katastrof.
Hotellet låg i en del av staden där det var både obehagligt och skräpigt.
Vårt rum var fullt av myror och sängarna hårda.
MATEN VAR DET VÄRSTA, fanns typ inget kvar när vi kom dit och inget var påfyllt. Det var även flugor runt maten.
Hotellets personal var inte heller trevliga och man blev inte alls bra bemött.

Rumstips: Rummet vi hade var lyhört och man hörde bokstavligen ljud från morgon till kväll.
Tack ebbam2023
Omdömet skrevs 4 januari 2023 från mobil enhet

…men det går inte. Har aldrig varit så kluven inför ett hotell förut. Vi tar det positiva först. Läget är jättebra, 200 meter från stranden och ytterligare några hundra meter till gågatan. Här hamnar du i centrum om du bara tar några steg. Någon annan skrev att det låg på fel sida om piren men jag håller inte med. På andra sidan piren tornar all inclusivehotellen upp sig och det blir mindre av det genuina. Rummet var fräscht och städningen utomordentlig. Några i personalen (framför allt den manliga) var trevliga och tillmötesgående. Frukosten är väldigt blygsam men man kan bli mätt.
Det negativa är att kunskapen i engelska är bristfällig för att inte tala om frånvarande. Vilket leder till problem. Vi hade bokat halvpension vilket inkluderade frukost samt lunch eller middag. När vi kom ner såg vi menyerna men fick veta att dom inte gällde oss. Istället fick vi ett stencilpapper där våra maträttsalternativ fanns, och de var inte många. Och ibland var även dom slut. När det bjöds upp till nyårsmeny frågade vi om vi behövde reservera bord men det behövdes inte. En ganska mager buffe dukades upp och när vi ätit klart fick vi en nota på 70 euro för maten. När vi påpekade att vi betalat för halvpenssion fick vi till svar att vi bara betalade halva priset. Ingenstans upplystes vi om detta innan. Den kvinnliga personalen var i regel ointresserade och oengagerade, om detta beror på språkförbristning vet jag inte men har man ett serviceyrke så får man iaf försöka. Stranden nedanför hotellet är alldeles utmärkt och ingen trängsel. Håll dig rätt långt till vänster så slipper du stenarna i vattnet. Det finns en liten affär precis bredvid hotellet där man kan handla. Stranden har också flera restauranger, inte särskilt dyra. En stor öl för 40 kronor vilket är samma pris som hotellbaren. Det finns strandförsäljare men de är inte många. Hotellet har också en pool som ligger vid baren och inte på taket som man kan tro av bilderna. Såg aldrig någon bada i den. Småskavanker som att kranen i badrummet läckte och att vattnet helt försvann vid två tillfällen kan jag leva med. Vill du bo centralt och slippa allinclusive områdena är Da Luz perfekt, men köp inte till halvpension för alternativen är få och den mat som serveras är smaklös. Absolut inte värt pengarna. På rummen finns iaf kylskåp (ingick) och kassaskåp (mot extra betalning). Om de skickar personalen på engelska kurs så hade kanske betyget blivit högre än så här men nu blir betyget två plus. Och då är jag ändå rätt snäll.

Rumstips: Undvik att köpa till halvpension
Tack 607patrikb
Omdömet skrevs 4 juli 2022 från mobil enhet

Fick vänta 40 minuter på 2 pizzor fast vi var de enda gästerna. Pizzorna var tjocka och torra. De skyllde på att det var första dagen för kocken och vi slapp betala. En vecka senare fick vi ett meddelande om att de ville bjuda oss på 2 nya pizzor eftersom det blev så tokigt veckan innan. De frågade om vi kunde komma samma kväll. Visst kunde vi det! Kom dit och där var ”happy hour” och ca 30 bargäster. En kille i baren som jobbade så fort han kunde. Han visste tydligen att vi skulle komma .Vi beställde dricka och satte oss vid ett bord. Efter ca 45 minuter gick jag och hämtade menyn själv… En stund senare fick vi säga till barkillen att vi ville beställa och efter ett tag kom han och tog upp vår beställning, 2 pizzor och en mixad sallad som förrätt. ”Happy hour” var slut och vi var de enda gästerna som skulle äta men där var 3 gäster som satt i baren. Vi väntade kanske en halvtimme till innan vi frågade om maten var klar…. Det var den inte och barkillen sa ”it is not my fault” Vi väntade 15 minuter till sen gick vi!! Chefen som bjudit dit oss kom aldrig och svarar inte heller på mina meddelanden! Otroligt dåligt bemötande och dålig service! Att ha ”happy hour” och endast en anställd som ska sköta både baren och restaurangen är inte heller schysst varken mot gästerna eller personalen! Om Hotel da Luz ska behålla sina gäster och få nya gäster när chartersäsongen börjar i oktober behöver de höja kompetensen på personalen, betala högre löner och förbättra servicen.

Rumstips: Välja en annan restaurang. Vi har provat ca 20 olika restauranger i Santa Maria under maj-juni 22 och denna är den helt klart sämsta.
Datum för vistelsen: juni 2022
1  Tack annikaa489