547 kr
Bli belönad med One Key
Trip.com
467 kr
Omdömet skrevs 18 mars 2020

Serviceminded personal, mkt bra utrustad lgh. Bra med skyttelbussar till St Maria. Billigt med taxi annars. Bra Supermarket på området (vila verde) o bra restauranger, om än lång väntetid ibland (1tim). Bra med gratis wifi i närområdet.

Datum för vistelsen: mars 2020
Tack Rose-Marie D
salvilaverde, Gerente på Agua Hotels Sal Vila Verde, svarade på det här omdömetSvarade 19 mars 2020

Dear Sportster53,

We are pleased to hear that you have enjoyed your stay with us. Your comments have been really appreciated and we sincerely hope that you visit us again.
We will be at your entire disposal.

Warm regards,

Miguel Medeiros
Hotel Manager

Omdömet skrevs 17 december 2018

Fantastiskt trevliga och moderna lägenheter. Vi hade en trerumslägenhet med två badrum. Ett modernt kök med tvättmaskin och alla nödvändiga tillhörigheter. Två terasser, en mot poolen och den andra mot gatan. Mycket trevlig personal. Frukosten var fantastisk med mycket att välja på. Anläggningen är enorm med långa avstånd mellan de olika funktionerna. Hotellet har gratis bussförbindelse dels till Ponta Preta Beach och till staden Santa Maria. Mycket uppskattat. Vill man hellre åka taxi kostar det cirka 2-3 euro.Man kan betala allt med euro men får tillbaka i deras valuta escudos. Det gäller att handla upp escudos då det inte går att växla in i Sverige.

Datum för vistelsen: november 2018
Tack Elisabeth189894
Omdömet skrevs 15 december 2018

Rummen/lägenheterna var fina och fräscha med god utrustning, microugn tvättmaskin, bra köksutrustning och rymliga rum. Fin altan och hyfsat sköna sängar. Hotellområdet var mycket ödsligt nästan ingen grönska och ett jättestort torg inte alls mysigt. Fanns en butik i området där det var ganska dyrt och ofta saknades varor. Konstiga tider när dom två restaurangerna som fanns i området var öppna så där åt vi aldrig. En schaffler-buss gick från hotellet regelbundet och in till Santa Maria där det finns gott om restauranger och folkvimmel. Ganska långt till havet och den enorma beachen med fint klart vatten. Finns också pooler i hotellområdet.

Datum för vistelsen: november 2018
Tack Håkan Ö
Omdömet skrevs 20 januari 2018

Öde hotell komplex ca 3 km från Santa Maria. Rummen var jättefina men i övrigt fanns mycket att önska.
Städningen var dålig och ibland ”glömde ” personalen att städa.
Vid poolbaren kunde man äta lunch men allt som fanns på menyn gick inte att få.
Personalen på hotellet visste inte vad service var och allt tog lång tid.

Rumstips: Be att få ett rum mot poolen.
Datum för vistelsen: januari 2018
Tack susanne062
Omdömet skrevs 18 januari 2018 från mobil enhet

Ganska ödsligt och ligger för långt från centrum och från någon strand. Går ej så många gratisbussar... Känns ej säkert att gå själv till Santa Maria, åtminstone inte när det börjat bli kväll.

Det stod i deras information att det skulle finnas täcke i lägenheten. Men det fanns ej, bara lakan i sängen. Jag bad om det och dom skulle fixa det... det hände inget och till slut fick jag sitta i receptionen i en timma och vänta på täcke innan jag kunde gå och lägga mig. Men sedan när städerskan städade så tog hon täcket! Jag fick tjata om täcke igen... det tog tid och jag ville gå och lägga mig. Fick säga till igen och till slut kom det.

Gällande belysning: utanför min lägenhetsdörr så var taklampan trasig. Var tvungen att lysa med mobil-lampan för att se. Denna fixade dom ej under veckan jag var där.
I lägenheten så fanns det 2 små lampor på ena väggen i vardagsrummet och 2 på motsatt vägg. Endast 1 av dessa fungerade! Jag sa till med en gång och dom sa att dom skulle fixa det. Inget hände den eller nästa dag och jag fick säga till igen. Till slut fick jag säga till mitt resebolag som kontaktade hotellet. Hotellet sa att det var fixat och resebolaget kontaktade mig för o fråga om det var det. Det var det inte! Resebolaget kontaktade dom igen och dom sa att dom skulle fixa det inom en timma. Detta var vid lunch. Till slut när jag kom tillbaka 20:30 så var en kille i lägenheten och pustade och stönade och höll på och bytte glödlamporna.

I områdets restaurang som jag testade en kväll så var inte maten särskilt god men framförallt: dom kunde ingen som helst engelska.

I supermarket på området var det trevlig personal men det fanns inte mkt där för att kunna tillaga något eget i lägenheten. Men självklart fanns det dryck och chips...

Pratade med en annan kvinna som också reste själv och även hon bodde på detta hotell- hon hade precis samma upplevelse. Vi skulle aldrig vilja återkomma till detta hotell men vi gillade Kap Verde.
Träffade en till kvinna som också reste själv men hon bodde på ett hotell vid stranden i Santa Maria: hon betalade ungefär 1000:- mer för en vecka men då hade hon mkt bättre läge och det ingick frukost där.

Tips: välj ett annat hotell

Datum för vistelsen: januari 2018
Restyp: Reste ensam