10 personer tittar på det här hotellet
travelup.com
Melia.com
Kostnadsfri avbokning till den 22-12-11
Boka nu, betala på plats
Destinia.com
ZenHotels.com223 US$
Orbitz.com230 US$
Vio.com193 US$
Omdömet skrevs 4 januari 2022 från mobil enhet

Ett alldeles för stort hotell för att kännas åtminstone lite familjärt. Blev placerad på ett annat hotell än det bokade men det var kanske bra. Rummet helt ok. Städningen sådär. Maten i buffématsalarna var katastrofal. Ingen variation mellan lunch och middag. Dessutom helt okryddat. Någon hade låst skåpet med kryddor tyvärr. Servicen där var också obefintlig. Fick själv duka av för att få plats. Lång väntan på dryck.
De restauranger förutom buffén som erbjöds har mycket i övrigt att önska. Lång väntetid för att beställa. Ännu längre tid innan maten kommer.
Skriver just nu från ett av ställena. Bokat bord 20.30. Just lämnat beställning 21.06. Beräknad tid 21.45. Ok kanske många tycker, men barnfamiljen vi bordet intill var inte glada om man säger så.
Nej tyvärr inte en hotellanläggning att rekommendera om man vill relaxa och njuta av semestern. Har lämnat många betyg tidigare på TA, men detta är det sämsta. Bottenrekord.

Rumstips: Kolla verkligen upp vad det är för färg på det armband du får. Gul=lägsta nivå. Gradera upp redan på hemmaplan.
Datum för vistelsen: januari 2022
Restyp: Reste ensam
1  Tack Joe50731
Dunas Management, Gerente geral på Meliá Dunas Beach Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 18 januari 2022

Dear Joe50731,

Tack för att du delar med dig av din feedback på Melia Dunas. Det var

Vi beklagar att veta att din upplevelse hos oss inte var så speciell som den skulle vara och som du verkligen förtjänade. Dina kommentarer har vidarebefordrats till motsvarande avdelningar, för att se till att en uppföljning görs och att rätt förbättringar görs.

Vårt främsta mål är våra gästers tillfredsställelse och vi beklagar att vi inte kunde uppnå det i ditt fall.

Vi skulle gärna ha en ny möjlighet att ha dig på hotellet och så att du får en ordentlig upplevelse.

Vänligen,

Omdömet skrevs 1 januari 2022

Vi tillbringade 16 dagar på Meliá i december 2021 och trivdes bra, men det finns några saker som kan förbättras:

- Extremt bullrig matsal (bufférestaurangen)
- TONVIS med getingar om man satt på bufférestaurangens uteservering. De flockades och låg i drivor på borden och på trappstegen som ledde till serveringen. Flera gäster stannade alltid för att peka och fotografera, så sjukt var det. Senare mot kvällen blev det färre getingar.
- Krångligt system att boka bord hos andra restauranger, det kändes alltid som om det var fullt överallt. Till slut lyckades vi boka, men mest för att personalen var snäll och lät oss boka lite i förväg.
- I början av vistelsen var hotellet bara halvöppet och då var det bättre, då hade personalen till och med tid att plocka matrester medan man åt, men halvvägs igenom semestern kom det en anströmning av gäster till hotellet. Plötsligt blev det köer ÖVERALLT. Det är ett enormt stort hotell (gigantiskt nästan) så man förstår att det kan ta många gäster, men det kändes inte som om personalen blev fler ... Så det blev alltid långa köer till receptionen, alltid handdukar på 99,5 % av alla solstolar (jag fick hämta från en annan pool långt bort) och man såg hur personalen slavade bakom disken i bufférestaurangen. Svettiga män stod och gjorde omeletter och pannkakor och såg ut som om de skulle svimma när som helst, personal tappade tallrikar och jäktade från bord till bord med irriga blickar, många bord stod tomma men hade smutsig disk kvar på sig och ändå nästan sprang personalen för att hinna, mat fylldes inte på o.s.v. Allt detta sköttes mycket bättre när hotellet var halvfullt. De borde ha tagit in mer personal.
- Jättegod julmiddag på Sahel, men jag sa att jag var nötallergisk och råkade ändå få en efterrätt med nötter. De bad om ursäkt, men jag behövde ta min adrenalinspruta i benet och hela kvällen blev förstörd. Deras doktor var tydligen inte på plats heller, men de erbjöd sig att beställa en taxi in till staden. Dock skulle jag behöva betala allt med sjukhusvistelsen själv i så fall, så jag valde att stanna på rummet och kurera mig.
- Städningen var bra (de glömde dock att städa en dag, men det kan man leva med) MEN de missade ofta att fylla på med viktiga saker, som vatten (livsviktigt för en småbarnsfamilj eftersom barnens välling görs på detta och man inte kan använda kranvattnet, plus att det inte direkt fanns någonstans att hämta stora flaskor på annars) och muggar. När man kommer dit finns det fyra pappmuggar att använda till vattenkokaren (plus lite teer och kaffe), men när dessa tar slut fylls de inte på. Dessutom tog städet bort muggarna så fort de använts (fast vi hade tänkt återanvända dem). Hur ska vi då kunna använda vattenkokaren? Vi frågade efter fler muggar, men det gick tydligen inte att få fram. Det slutade med att vi smugglade med oss porslinskoppar från restaurangen för att ha något att dricka i om vi ville ha te/kaffe på rummet om kvällarna. Sedan fick vi "gömma" dem bakom gardinerna så att inte städet skulle ta dem direkt dagen efter vid städningen, eftersom all smutsig disk försvann på det sättet. Vi ville bara kunna diska av och återanvända.
- Poolhanddukar som försvinner måste man betala 20 euro för. En av våra handdukar blev snodd, och jag förstår ju varför. I slutändan behövde alla bli tjuvar för att överleva. Någon snodde vår, så vi fick sno någon annans. De i sin tur snodde nog ytterligare någons handduk, o.s.v. Hemskt, men sant. Jag vill i alla fall inte betala 20 euro när jag vet att jag inte slarvat bort den själv.
- Som småbarnsfamilj med vagn blev vi placerade på våning 2 utan hiss ... Många andra blev också det. Som tur är ställde vi vagnen längst ner för vi orkade inte släpa upp och ner, men ändå.
- Lite väl stort hotell. Det tar tid att gå från rummet till poolen, eller till restaurangen, eller framförallt till havet. Vi gick till havet två gånger bara, eftersom det låg en evighet bort.
- Vi glömde två stora badleksaker (uppblåsbara) vid barnpoolen en dag och dröjde några dagar med att hämta dem. Då var de borta och var tydligen inte heller upphittade av personalen, så jag antar att någon snodde dem? Så håll hårt i det ni är rädda om. Vi borde ha hämtat tillbaka dem samma dag, men det är inte alltid så lätt med en treåring och en ettåring på halsen och långt mellan alla olika platser på hotellet.
- Det fanns många poolbarer, men de serverade inget ärbart. Allt sådant var begränsat till restaurangerna. Med småbarn är det skönt om det finns snabba lösningar, att bara kunna hämta lite pommes vid poolen.
- På rummet fanns det skarpa kanter på många bord och möbler. Vår yngsta son fläkte upp underläppen när han ramlade mot soffbordet, så vi fick barnsäkra med blöjor och tejp på alla vassa hörn. Bara låga möbler också, så det var svårt att ställa saker högt, vilket man gärna vill med barn. T.ex. heta kaffekoppar eller fjärrkontrollen ... Fanns inga hyllor att tala om. Men det är ju en petitess egentligen.
- Balkongen kändes lite osäker ur barnsynpunkt. De försökte klämma sig ut genom staketet, men det var nog precis så smalt att det inte gick. Jag tog undan alla möbler därifrån i alla fall, eftersom de började klättra på stolarna.
- Överallt åker det golfbilar. En del åker väldigt snabbt, så att man fort fick avlägsna barn från hotellets gångväg. Svårt med barnvagnen också, eftersom den tog upp plats. Då fick man ofta åka ut i bushen så att golfbilen kunde åka förbi.

Bra saker:
- Maten överlag var helt okej. Ofta hittade man något som var extra gott. Frukosten var varierad och fin. Supergoda pannkakor, våfflor och grönsaksblandningar.
- Rummet var superfint och enormt! Säkert lika stor som vår trea här hemma.
- Bra städning, som sagt.
- Så trevliga städerskor. <3
- Personalen är artig. Vissa är trevligare än andra. Ingen var nog direkt otrevlig.
- Bra underhållning för barn, särskilt med Vings Lollo & Bernie-figurer och minidiscot.
- Stranden är AMAZING. Dock får försäljare gå runt där, men det var inget större bekymmer. Det fanns så många andra gäster de kunde försöka sälja på. Jättefin sand, många lediga solstolar och roligt vågigt vatten. Gå till Bikini Beach, där var det fint att bada.
- Hotellet är barn- och handikappsanpassat med få trappor.
- Mycket nära till byn/staden Santa Maria. En taxi kostar 3 euro men det går gratis shuttelbussar också tror jag. Dock fanns det inte alltid fungerande bälte i taxibilarna, men byn låg mycket nära. Cirka 5 min bort. Vi gick dit en gång, men det var extremt långt med barnvagn på en skållhet väg genom öknen, typ. I Santa Maria fanns en superhärlig strandbar vid namn Ola Brazil med goda caprinias. Glöm inte att pruta om du köper något i souvenirbutikerna i Santa Maria. Ofta kunde man få ner priset till halva eller lägre.
- Missa inte kaffebaren på hotellet. Vanilla Ice Coffee var supergod, men ingår inte i all inclusive.

Helhetsintrycket är bra och jag skulle kunna tänka mig att bo här igen, men vi återvänder nog inte till Sal. Det beror mest på att jag gillar att resa till nya platser. Det är bara ytterst få ställen jag återvänder till. Man vill ju se så mycket som möjligt av världen :D

Tack Lovisa W

Kära Lovisa W,

Tack så mycket för att du delar med dig av en så detaljerad feedback till Tripadvisor-gemenskapen och naturligtvis till hela Melia Dunas-teamet.
Kommentarer som din hjälper oss att förbättra de tjänster som erbjuds och fokusera på att förbättra de som behöver det.

Det var ett nöje för oss att kunna välkomna dig till vårt hotell.
Vi har delat varje punkt med motsvarande avdelning, för att se till att rätt uppföljning görs och informerat hela Housekeeping-teamet om att du uppskattade deras hjälp.

Vi önskar dig lycka till med att besöka världen, det finns så många fantastiska platser där ute och vi är säkra på att du kommer att njuta av dem. Glöm inte att Kap Verde är en skärgård och att alla de 10 öarna är väldigt olika varandra, du kanske gillar en annan bättre.

Med vänlighet,

Omdömet skrevs 31 december 2021

Melia Dunas har ett fint läge med fin strand. När ni bokar in er på hotellet finns det stor risk att ni hamnar på systerhotellet Sol Dunas. Hotellet har bestämt sig för att de två första raderna på Sol Dunas skall vara Melia. Detta innebär att ni hamnar längre från stranden och i rum med riktigt låg kvalitet. Små sängar(140cm), ofräsch gammal inredning och massor av mygg på rummet. Detta framgår ej vid bokning med varken bilder eller text för hotellet. Ni skall också ha extremt låga förväntningar på service, inga språkkunskaper hos personalen, ala carte-restaurangerna har ett vansinnigt bokningssystem och kunde ej bokas de två första kvällarna efter ankomst. Ni skall ha ett väldigt stort tålamod och räkna med att alltid vänta 45-60 minuter vid beställning av mat. Kan ni ha överseende med att ovan inte fungerar så finns det en väldigt fin strand i ett perfekt klimat.

Rumstips: Låt dig inte luras. Försäkra dig om att inte hamna på Sol Dunas området.
Tack mikaeljohansson2016
Dunas Management, Gerente geral på Meliá Dunas Beach Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 21 januari 2022

Kära nån mikaeljohansson2016,

Tack så mycket för att du delar med dig av din feedback om din senaste vistelse på Melia Dunas och för ditt besök på den vackra ön Sal.

Vi beklagar att veta att din upplevelse hos oss inte var så bra som du förtjänade att vara; vårt främsta mål är våra gästers tillfredsställelse och vi är ledsna över att veta att vi inte kunde uppnå det i ditt fall.

Våra gästers återkoppling är oerhört viktig för oss eftersom den gör det möjligt för oss att fortsätta att arbeta med kvaliteten på de tjänster som tillhandahålls, för att se till att förbättringar görs. Därför tackar vi dig för att du delar dina kommentarer med oss.

Vi hoppas att vi får ett nytt tillfälle i framtiden att välkomna dig och se till att du får en bra upplevelse hos oss.

Vänligen,

Omdömet skrevs 30 december 2021 från mobil enhet

Vi var ett stort sällskap med tre generationer som tillbringade en vecka här. Vädret passade oss perfekt då det var lagom varmt, sådär så att man blir varm och vill bada men ändå orkar göra något. Hotellet är väldigt stort med många pooler så man kan variera sig. Missa inte stranden, superfint turkost vatten och mjuk sand. Personalen var jättetrevlig och gjorde sitt allra bästa för att få oss att trivas. Att som servitör lyckas få med beställningar från 15 personer med små barn som ständigt ändrar sig är inte lätt… Extra guldstjärna till aktivitetsledarna vid poolen som höll träningspass, ordnade olika vattenaktiviteter eller bara spred positiv stämning med sin energi och musik. Maten var helt ok men inte fantastisk vilket det sällan är på all inclusive. Som barnfamilj är det ett perfekt ställe att fly till under vintermånaderna, vi kommer gärna tillbaka.

Tack EBE456
Dunas Management, General Manager på Meliá Dunas Beach Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 17 januari 2022

Kära EBE456,

Tack så mycket för att du delade denna detaljerade recension med oss.
Vi är glada att vi var er värd för denna härliga semester på Kap Verde, vi hoppas att ni också njöt av ön och kunde upptäcka dess skönhet.

Enligt dina kommentarer har vi delat dem med motsvarande avdelning; det är alltid roligt att veta att våra gäster erkänner det hårda arbete som läggs ner i vårt dagliga arbete, för att säkerställa att våra gäster är helt nöjda.

Vi ser fram emot att välkomna dig snart igen.

Med vänlig hälsning,

Omdömet skrevs 23 juli 2021 från mobil enhet

Vi kom sent på natten efter försenat flyg. Jag och mina 2 tonåringar samt min mor som har svårt att gå. Vi hade fått rum långt ifrån varandra och med trappor som min mor skulle få svårt med. Den fantastiske hotell ansvarige på natten uppgraderade oss till en stor villa nära stranden. Så vi hade absolut inget att klaga på. Fin omgivning med flertalet restauranger, barer och affärer på området (gym och basketlag fanns). Skiftande kvalité på restaurangerna och en del halvfabrikat. Men det är väl så på all inclusiv. Lagom temperatur 25+ och bris från havet. Mest för dem som vill sola, bada och läsa en bok. Det fanns inte så mycket party om man var ute efter det. I det stora hela en mycket bra semester

Rumstips: Hela ön andas av andan dont stress.
Datum för vistelsen: juli 2021
Tack Xmento
Dunas Management, General Manager på Meliá Dunas Beach Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 26 juli 2021

Dear Xmento,

Thank you very much for sharing such nice review with us.
We are extremely glad to know you and your amazing family enjoyed the time spent in our Hotel.

For all the team was a pleasure to provide you with a more suitable accommodation; we are glad you appreciate the gesture.
We hope we will have another opportunity to welcome you back soon.

Kindly,
Hotel Melia Dunas Management