13 personer tittar på det här hotellet
ZenHotels.com205 US$
Orbitz.com211 US$
Destinia.com222 US$
Omdömet skrevs 31 december 2021

Melia Dunas har ett fint läge med fin strand. När ni bokar in er på hotellet finns det stor risk att ni hamnar på systerhotellet Sol Dunas. Hotellet har bestämt sig för att de två första raderna på Sol Dunas skall vara Melia. Detta innebär att ni hamnar längre från stranden och i rum med riktigt låg kvalitet. Små sängar(140cm), ofräsch gammal inredning och massor av mygg på rummet. Detta framgår ej vid bokning med varken bilder eller text för hotellet. Ni skall också ha extremt låga förväntningar på service, inga språkkunskaper hos personalen, ala carte-restaurangerna har ett vansinnigt bokningssystem och kunde ej bokas de två första kvällarna efter ankomst. Ni skall ha ett väldigt stort tålamod och räkna med att alltid vänta 45-60 minuter vid beställning av mat. Kan ni ha överseende med att ovan inte fungerar så finns det en väldigt fin strand i ett perfekt klimat.

Rumstips: Låt dig inte luras. Försäkra dig om att inte hamna på Sol Dunas området.
Datum för vistelsen: december 2021
Tack mikaeljohansson2016
Dunas Management, Gerente geral på Meliá Dunas Beach Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 21 januari 2022

Kära nån mikaeljohansson2016,

Tack så mycket för att du delar med dig av din feedback om din senaste vistelse på Melia Dunas och för ditt besök på den vackra ön Sal.

Vi beklagar att veta att din upplevelse hos oss inte var så bra som du förtjänade att vara; vårt främsta mål är våra gästers tillfredsställelse och vi är ledsna över att veta att vi inte kunde uppnå det i ditt fall.

Våra gästers återkoppling är oerhört viktig för oss eftersom den gör det möjligt för oss att fortsätta att arbeta med kvaliteten på de tjänster som tillhandahålls, för att se till att förbättringar görs. Därför tackar vi dig för att du delar dina kommentarer med oss.

Vi hoppas att vi får ett nytt tillfälle i framtiden att välkomna dig och se till att du får en bra upplevelse hos oss.

Vänligen,
Melia Dunas Hotel Management

Omdömet skrevs 30 december 2021 från mobil enhet

Vi var ett stort sällskap med tre generationer som tillbringade en vecka här. Vädret passade oss perfekt då det var lagom varmt, sådär så att man blir varm och vill bada men ändå orkar göra något. Hotellet är väldigt stort med många pooler så man kan variera sig. Missa inte stranden, superfint turkost vatten och mjuk sand. Personalen var jättetrevlig och gjorde sitt allra bästa för att få oss att trivas. Att som servitör lyckas få med beställningar från 15 personer med små barn som ständigt ändrar sig är inte lätt… Extra guldstjärna till aktivitetsledarna vid poolen som höll träningspass, ordnade olika vattenaktiviteter eller bara spred positiv stämning med sin energi och musik. Maten var helt ok men inte fantastisk vilket det sällan är på all inclusive. Som barnfamilj är det ett perfekt ställe att fly till under vintermånaderna, vi kommer gärna tillbaka.

Datum för vistelsen: december 2021
Tack EBE456
Dunas Management, General Manager på Meliá Dunas Beach Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 17 januari 2022

Kära EBE456,

Tack så mycket för att du delade denna detaljerade recension med oss.
Vi är glada att vi var er värd för denna härliga semester på Kap Verde, vi hoppas att ni också njöt av ön och kunde upptäcka dess skönhet.

Enligt dina kommentarer har vi delat dem med motsvarande avdelning; det är alltid roligt att veta att våra gäster erkänner det hårda arbete som läggs ner i vårt dagliga arbete, för att säkerställa att våra gäster är helt nöjda.

Vi ser fram emot att välkomna dig snart igen.

Med vänlig hälsning,
Melia Dunas Hotel Management

Omdömet skrevs 23 juli 2021 från mobil enhet

Vi kom sent på natten efter försenat flyg. Jag och mina 2 tonåringar samt min mor som har svårt att gå. Vi hade fått rum långt ifrån varandra och med trappor som min mor skulle få svårt med. Den fantastiske hotell ansvarige på natten uppgraderade oss till en stor villa nära stranden. Så vi hade absolut inget att klaga på. Fin omgivning med flertalet restauranger, barer och affärer på området (gym och basketlag fanns). Skiftande kvalité på restaurangerna och en del halvfabrikat. Men det är väl så på all inclusiv. Lagom temperatur 25+ och bris från havet. Mest för dem som vill sola, bada och läsa en bok. Det fanns inte så mycket party om man var ute efter det. I det stora hela en mycket bra semester

Rumstips: Hela ön andas av andan dont stress.
Datum för vistelsen: juli 2021
Tack Xmento
Dunas Management, General Manager på Meliá Dunas Beach Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 26 juli 2021

Dear Xmento,

Thank you very much for sharing such nice review with us.
We are extremely glad to know you and your amazing family enjoyed the time spent in our Hotel.

For all the team was a pleasure to provide you with a more suitable accommodation; we are glad you appreciate the gesture.
We hope we will have another opportunity to welcome you back soon.

Kindly,
Hotel Melia Dunas Management

Omdömet skrevs 22 mars 2020 från mobil enhet

Här finns det mesta. Rummet var stort, fanns tvättmaskin vilket var uppskattat -även om det knappt märktes så blev kläderna väldigt sandiga i vinden - alternativt saltiga av baden. Stor balkong.
Många pooler och barer att välja mellan, med eller utan aktiviteter.
Glöm inte att bada i havet nedanför också!

För Melia Dunas-delen fanns det 4 + 1 restauranger; Atlantis (fisk -och skaldjur), Aqua (italienskt), Rancho (kött), Sahel (osäker på namnet, indisk mat) och bufférestaurangen Mosquito.
De jag tyckte hade godast mat, var Atlantis -grillade räkor, sedan grillad bläckfisk. Rancho - flanksteak -väldigt gott, äpplepaj till dessert.
Från kl.10 på morgonen (fram till kl.16 på eftermiddagen) kan och bör man boka restaurang om man vill säkra ett bord.
Har inget ont att säga om bufférestaurangen, åt allt som jag inte testat förr, mestadels från kockarna, som tillagade bla olika fisk, kalv, kyckling mm, på begäran. Väldigt god, färsk frukt till varje måltid.
Närmsta stad är Santa Maria. Max 10 min med taxi och pris var runt 3 euro. Där var jag dock endast för en bokad snorkling -vilket verkligen rekommenderas.
Ta även en heldagstur och se resten av ön!
Än så länge är Sal en pärla, turismen är inte fullt igång, men det byggs stora hotell på många ställen och detta kommer att ändra naturen drastiskt. Trevligt folk.
Åk dit innan detta ändras för mycket!

Datum för vistelsen: februari 2020
Restyp: Reste ensam
1  Tack LindaA1382
Dunas M, General Manager på Meliá Dunas Beach Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 23 mars 2020

Dear LindaA1382,

Thank you for having chosen Meliã Dunas Beach Resort & Spa for your holidays and for having set aside some of your time to share your review with us.

It has been truly a pleasure having you as our guests and we are very happy to know that you have had an enjoyable stay with us and that our food, the accommodation and the staff have all contributed to this positive perception as this is the aim towards which we strive for each day.

We hope that you will return for another visit as we are already looking forward to welcoming you as our guests again hopefully soon.

Kind regards,
Meliã Dunas Beach Resort & Spa Management Team

Omdömet skrevs 10 mars 2020 från mobil enhet

Detta hotell är gigantiskt, men ändå lyckas den trevliga personalen göra det personligt! Personalen i receptionen är väldigt hjälpsam. I restaurangerna är personalen också för det mesta väldigt bra. I barerna kanske de ledsnat en smula på sina jobb (?)

Maten generellt är ok, bättre för dem som gillar/tål fisk och skaldjur. Då rekommenderas att boka middag på Atlantis, de har jättegoda fisk och skaldjursrätter. När vi var där fanns knappt en grönsak (som inte var från frys eller burk) detta pga att det inte regnat på ön på 3 år. För övrigt rekommenderas att boka varje kväll om möjligt på någon av à la carte restaurangerna pga att ljudnivån verkligen är så hög som beskrivits tidigare i den stora bufférestaurangen Mosaico. Frukosten kan ätas på Mosaico (stimmigt) eller på Aqua. Det senare alternativet har mindre sortiment men man kan istället beställa in pannkakor/omeletter etc till bordet, samt att det är väldigt mycket lugnare där om man inte har något emot att det tar något längre tid.

Barerna hade goda drinkar och god öl (Stela), kaffe. Som någon annan nämnt är det inte mycket snacks som finns tillgängligt på hotellet så vi hade med oss några rör Pringles.. det var vi nöjda med!

Rummet var stort, (triplettrum typ B) med 3 sovrum (de antydde att vi blivit uppgraderade för egentligen tror jag triplettrum har 2 sovrum vilket hade varit bra nog, men en uppgradering tackar man ju inte nej till!). Städades på eftermiddagen varje dag och ibland fick man ringa receptionen och påminna om de glömt vatten men då kom de alltid med extra flaskor vilket var schysst! Läget för rummet (1029) var bra, vi stördes bara någon enstaka kväll av hög musik.

Vi rekommenderar också att åka en ö-tur med ZI tours där Jason Nice-Guy (japp!) kom fram till oss på stranden och skrev upp oss på en tur där man åker i mindre grupp på alla sevärdheterna. Trevliga guider (Wilson och Zilena), lagom med info, bra uppstyrt och anpassningsbart gällande tid! 150€ om man vill ha privat tur, annars 25€ per person (vuxen/barn samma pris), mat och entréer ingick inte. Lagad lunch för 4 inkl dryck kostade 43€ på restaurang i huvudstaden.

Stranden ligger max 5 min nedanför hotellet och är lång med härliga vågor (det var inte röd flagg en dag när vi var där). En del av stranden ligger mellan 2 pirer som stoppar en hel del av vågorna och gör det mer barnvänligt. Temperaturen i havet var otroligt behaglig.

Poolen nedanför receptionen är stor och hade bra temperatur när vi var där. Barnvänligt. Har hoppborg vissa dagar. Inne på sol dunas finns tillgång till mini-vattenpark med 6 olika vattenrutschbanor! Ingår i melia dunas all inc!

Vi var supernöjda med vår vistelse och skulle gärna komma tillbaka!

Datum för vistelsen: februari 2020
2  Tack 26kjk26
Dunas M, Direttore generale på Meliá Dunas Beach Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 11 mars 2020

Dear 26kjk26,

Thank you very much for sharing such detailed feedback regarding your last experience in Melia Dunas.
We are glad to know you would love to come back as we would love to have another opportunity to welcome you back – hopefully soon.

As you stated, it is important for us to point out that most of the raw materials and materials are imported as we are based in an African island which is mostly sunny – we usually have few days or rain per year – which sounds like the perfect weather. Still, we count with the best professional that make magic with the ingredients and serve some of the best food on the island.

Last but not least, it was a real pleasure for us to upgrade you; we always do our best to make sure our guests feel home and if we can go the extra mile, we do it with pleasure.

Until next time we welcome you back, we wish you a lovely year ahead.

Best regards,
Meliã Dunas Beach Resort & Spa Management Team