Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
LovisaEmil
Västervik, Sverige

Rätt hotell för mig.

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 2 feb. 2019från mobil enhet
Nära till staden och stranden. Städerskorna gulliga och utförde sitt jobb till belåtenhet. Personalen omtänksamma och mycket vänliga. Sängarna är för hårda särskilt när man som jag blev liggande några dagar på grund av sjukdom. Frukosten helt tillräcklig. All annan mat åt jag på stan. Skulle gärna bo på detta hotellet igen. Men det hade varit bra med en ledstång i trappan.
Datum för vistelsen: december 2018
Resetyp: Reste ensam
Ser du något problem med det här omdömet?
Moisés M, ManagerOuril Hotel Pontão, svarade på det här omdömet
Svarade 10 feb. 2019
Dear Mrs. LovisaEmil
Thank you very much for the comment and for the stay in our hotel.
All comments are welcome to improve the performance of the hotel.
We are sure that the next stay will suit your request.

Our best cumpliments,
  • eDreams
0.6 km från Ouril Hotel Pontão
Visa fler hotell i Santa Maria
Omdömet skrevs 12 januari 2019

Hotellet ligger intill första rondellen i Santa Maria och du har 5 minuters promenad till centrum och strand. Hotellet är välstädat och städerskorna gör ett fantastiskt arbete med rummen som hålls fräscha och rena och dessutom är de trevliga. I receptionen är de mer blyga och engelskan är väl inte den bästa. Du betalar turistskatten 2 euro/per dag och per person direkt när du kommer till hotellet och 10 euro är dispositionen för safen. Samt att den kostar 2 euro per dag och det är den gamla sorten med nyckel. Vi hade Half Board och åt frukost och middag på hotellet. Ett vitt plastband runt din handled meddelar personalen om att ni har det. Maten är god och det är Cape Verdansk husmanskost som erbjuds. Man får välja från en meny varje dag. Förätt,huvudrätt och efterätt. Det man får betala är all dricka till maten och även vatten. Små strela öl kostar 2 euro st och då är de små!! Frukosten är bra men som på nästan alla hotell så erbjuds man samma saker varje dag. Grundläggande är bröd, ägg ,ost ,skinka ,juice, kaffe, yoghurt m.m. På taket finns det en bubbelpool och träningsrum samt ett bordtennisbord och darttavla. Nya solstolar är inköpta till den nya takterassen! Fin utsikt över Santa Maria och värt ett besök! Sammanfattning ett prisvärt hotell men inga överdrifter åt något håll. Du får det du har betalat för.

Rumstips: Rum 325 har skugga hela dagen och har poolutsikt.
Datum för vistelsen: december 2018
1  Tack andersUppsala
Moisés M, Manager på Ouril Hotel Pontão, svarade på det här omdömetSvarade 10 februari 2019

Dear Mr andersUppsala

Many thanks for your comment about your recent stay at our hotel.
Your opinion is very valuable to us as we strive to improve each of our stays.
We are very grateful for your comments on the aspects mentioned. We are pleased to announce that we will implement many of these improvements in our services.

Our priority is to offer a clean and comfortable environment. Check back often

With great appreciation,

Omdömet skrevs 15 december 2018 från mobil enhet

Vi hade en helt okej upplevelse på hotellet. Hotellrummet var fräscht och hotellet hade en skybar på taket med bubbelpool, ett litet gym och ett pingisbord. Frukosten var inte så bra. Och inte heller internet, stod att det skulle finnas wi-fi på hela hotellet och det fungerade inte någonstans.

Datum för vistelsen: november 2018
1  Tack rebeccagerholt
Omdömet skrevs 24 oktober 2018

Hotellet ligger inne i Santa Maria, nära till centrum, stranden och piren. Det är inget typiskt hotellområde, utan man kommer nära vardagslivet genom att gå ett par hundra meter.

Frukosten var bra, förutom att städpersonalen gärna städade frukostområdet under tiden frukosten serverades. Dessutom blängde de irriterat på oss gäster för att vi satt ivägen. Känns inte fräscht med skurmoppar runt frukosten.
Tänk på att "juicen" blandas av kranvatten, som inte ska drickas! Tyvärr måste man fråga om den informationen.

Rummet var mer än bra. Helt okej städning. Inte överdrivet stort, men tillräckligt. Finns kylskåp på rummet, men det är inte jättekallt. Vi fick ett rum mot poolen, vilket hade betydligt trevligare utsikt än rummen ut mot gatan.

Det finns wifi runt poolen och i receptionen. Det fungerar inte så bra när det är många som surfar. Bäst tidiga mornar och sena kvällar.

Bra med hotellet:
- frukosten
- städningen
- personalen
- läget

Dåligt med hotellet:
- städning av frukostområdet när det är frukostservering
- få sängar runt poolen
- wifi fungerar inte så bra
- saknade vattenkokare på rummet

Jättedåligt under vår hotellvistelse:
- under vår vecka på hotellet började de renovera poolen. Tre av våra sex semesterdagar "försvann" under ett damm av cement, oväsen från tidig morgon till sen kväll och inget bad. Halva vår semester blev alltså förstörd. Tyvärr gavs ingen information om poolrenoveringen innan och inte heller fick vi varken ursäkt eller kompensation under tiden. Det är DÅLIGT!!! Det här är också orsaken till att jag ger hotellet så dåligt betyg. Hade de skött det på ett bättre sätt hade de fått högre betyg.

Rumstips: Välj ett rum mot poolen.
Datum för vistelsen: oktober 2018
2  Tack M V
Omdömet skrevs 19 mars 2018 från mobil enhet

Frukosten vill man att den ska fungera inte vänta på bestick och porslin vilket var fallet varje dag. Dom har inte ens diskmaskin??!! Personalen gjorde dock så gott de kunde. Annars var pooldelen ganska bra även att det blåser en hel del.

Datum för vistelsen: mars 2018
Tack Conny v
Moisés M, Gerente de relações públicas på Ouril Hotel Pontão, svarade på det här omdömetSvarade 31 mars 2018

Hello

Thank you but gave us such a low score?

Omdömet skrevs 7 februari 2018 från mobil enhet

Detta hotellet är till för dom som gillar det lite enklare men bra service.
Det är andra gången vi bodde på detta hotell.
Vi hade balkongen mot vägen men den hördes inte.
Som sagt bra service och bra städning.
Saftey Box och kylskåp på rummet är underbart.
Frukosten fungerar utmärkt. Det finns det mesta som tillhör en frukost.
Har dock ej provat att äta middag där. Men jag hörde ingen som klagade på den.
Det är nära till centrum (uttagsautomat) och stranden.
Åker jag tillbaka till Santa Maria igen så väljer jag Ouril Pontao.

Lite negativt är följande:
Att man stöter på en del säljare när man går ifrån hotellet ,som har en syster/bror i någon stad i Sverige. Dom vill sälja ifrån sin shop/marknad/fabrik som ligger
en bit ifrån. Man vänjer sig och man kan gå runt dom lite också.

Datum för vistelsen: februari 2018
1  Tack Ponnyhasten