2 personer tittar på det här hotellet
Kostnadsfri avbokning till den 22-10-16
Travelocity129 US$
Priceline124 US$
Omdömet skrevs 8 februari 2019 från mobil enhet

Skulle förmodligen gjort sig rättvisare med 3*. Allt är bra, men inte 4stjärnigt. Det finns tvål och schampoo på rummet men inte balsam. Städvagnarna åker fram vid frukosttid men inte en dag var vårt rum städat innan sen eftermiddagstid. Sängkläderna byttes aldrig. Annars var rummet ljust och trevligt och badrummet fräscht. Poolen är inte uppvärmd och användas därav inte så flitigt.

Frukosten var fin, tillräckligt att välja på både för den mer hälsosamma och ett stort bord för kakmonstret. Med mindre variationer varje dag. Riktig juice hade kanske önskats.
Stranden är nära, bara över vägen och bakom Hilton som ligger mitt emot. Max 5min. Det ligger en mini-market dryga 5min uppåt samma gata som hotellet ligger på. Även en lokal restaurang. Fortsätter man förbi, eller ännu hellre på stranden nedanför så kommer man till centrum på en kvart.
Är man ung och vill bo lite livligare så kanske hotellet ligger lite väl lugnt, mitt emellan Bikini beach på Ponta preta och stadens centrum i östra udden av Santa Maria. Längst ut på udden håller surfare till och det finns lite andra boenden. Samt ett fantastiskt ”juicecafe” jag vill tipsa om för den som älskar frukt och det lilla exotiska. Capefruit heter stället.

Vi har haft en jättefin semester :) och såklart tack personalen som så kvickt fyller på och plockar av i restaurangen.

Datum för vistelsen: februari 2019
Tack kleivalice
Dunas_de_Sal, General Manager på Hotel Dunas De Sal, svarade på det här omdömetSvarade 11 februari 2019

Dear kleivalice,

Thank you for taking your time to write HOTEL DUNAS DE SAL a review on Tripadvisor.

It has been a true pleasure to have with us and we feel really happy you have enjoyed the overall experience here.

Thank you for all the insides not only about the Hotel but also about the island as these "first person" kind of comments and suggests are perfect for future new guests to get a general idea of what to expect and where to go during the stay at Hotel Dunas de SAl.

Thank you for your kind preference and look forward to welcome you soon at HOTEL DUNAS DE SAL.
The team

Omdömet skrevs 27 mars 2018

Vi var så nöjda med allt. Rent och snyggt samt en fantastisk personal!
Så hjälpsamma och vänliga. Maten var jättegod, frukost som middag.
Rent och snyggt! Nära till stranden och gångavstånd till centrum.Vill gärna åka tillbaka!
Elisabeth W.

Datum för vistelsen: mars 2018
1  Tack eliwes0317
Dunas_de_Sal, General Manager på Hotel Dunas De Sal, svarade på det här omdömetSvarade 28 mars 2018

Dear Elisabeth W.

Thank you for your kind words and detailed description of your experience at Hotel Dunas de Sal.
Looking forward to welcome you again at Hotel Dunas de Sal any time soon.
Kindest regards

The team
Hotel Dunas de Sal

Omdömet skrevs 13 mars 2018

2 år sen vi var här och vi är lika nöjda denna gång. Vi fick ett rum på bottenvåningen med perfekt läge. Rummen är enkla men rena och personalen väldigt trevliga och måna om att man ska trivas.Frukosten är väldigt bra och middagen ok. Vi hade också myror på rummet men dom var pyttesmå och höll sig på golvet så dom störde inte oss. Läget på hotellet är bra med nära till stranden och stan. Om man ska klaga på nått så tycker jag att det är dax att uppgradera solstolar på stranden och på nedervåningen på hotellet.
Vi kan tänka oss att åka tillbaka igen nästa år och då vill vi gärna ha samma rum igen.

Tack kopparn
Dunas_de_Sal, General Manager på Hotel Dunas De Sal, svarade på det här omdömetSvarade 14 mars 2018

Dear Kopparn,

Thank you for taking your time and for writing Hotel Dunas de Sal a review on Tripadvisor.
It has been delightful to have you with us again and honestly hope you can keep your promise and visit us again next year. Can be ensured, if you do, we will make sure you have the same ground flour room you love so much! :)

Kindest regards from the Team

Omdömet skrevs 25 februari 2018 från mobil enhet

Ett lugnt och behagligt hotell på lagom avstånd från Santa Maria dit man kan gå (ca 20 min.) eller ta en taxi (max 5 min.) Stranden nedanför hotellet är i princip folktom och vattnet är fantastiskt! Frukosten var helt ok. Gott kaffe och ost- och skinkomelett gjord à la minute! Trevlig personal, ofta nära till ett leende. Enkla, men fina och funktionella rum. Vi var två vuxna och en tonåring och bodde i en juniorsvit på tredje våningen. Hade stor balkong.

3  Tack 196katarinal
Dunas_de_Sal, General Manager på Hotel Dunas De Sal, svarade på det här omdömetSvarade 1 mars 2018

Dear Katarina L,

Thank you for ytour taking your time to write Hotel Dunas de Sal a review on Tripadvisor.
Thank as well for the tips for upcoming guests and nice words about our team.
We are glad you've enjoyed your stay and hope to welcome you anytime soon at Hotel Dunas de Sal.

Kindest regards from team
Hotel Dunas de Sal

Omdömet skrevs 15 februari 2018 från mobil enhet

Ett av de billigare hotellen, ligger lite utanför byn. Trevlig personal som alltid var villiga att hjälpa till. Tyvärr myror i badrummet pga en spricka i golvet (verkade bo under plattan) och poolen var iskall. Solpaneler borde kunna lösa temperaturen i poolen som nu står i stort sett oanvänd. Frukosten var ok men enformig. Bara vitt bröd, man ledsnade snabbt. En kock stod och stekte goda omeletter och ägg varje morgon dock. Middag åt vi två gånger på hotellet. Inte värt det, bättre att gå ut. Vegetariska lasagnen var knappt ätlig. Mycket gnäll men vi var ändå ganska nöjda med hotellet. Bra att få promenaderna in till byn för måltiderna och vill man inte gå kostar taxi bara 3 euro. Nära stranden.

1  Tack Gbg41648
Dunas_de_Sal, General Manager på Hotel Dunas De Sal, svarade på det här omdömetSvarade 23 februari 2018

Dear Gbg41648,

Thank you for taking your time to write Hotel Dunas de Sal a review.
Thank you as well for the nice comments about our staff and wiliness to help, that is absolutely part of the experience we eager to offer at Hotel Dunas de Sal and we feel quite happy you have enjoy it
We feel a bit surprised for your comments about our Breakfast, as lately we have been receiving a lot compliments about this service a as we had for the overall Restaurant. Nevertheless if you would give me some more details about any particular incident you have experienced at our Restaurant we would be very happy so could share it will all team and address it properly. Here's our email address: geral@hoteldunasdesal.com

Thank you once again for your kind comments and preference
Kindest regards from the Team